Gå till innehåll

PLT - Överspelad AA?


Rille

Recommended Posts

Bordstämmning: ganska stora potter tror snittpotten låg på ungefär $25.

 

Read: Ingen speciell förutom att han bettat preflopp några gånger och senare bettat på floppen med fold som följd av motståndarna. Har större stack än vad jag har.

 

Jag hade haft många AK där jag bettat preflop och senare fortsatt på floppen där jag missat dock tagit hem potterna där.

 

 

Table Table 36561 (Real Money) -- Seat 2 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: lilbucky ( $14.01)

Seat 3: aimdiddy ( $126.15)

Seat 4: Raindance77 ( $97.1)

Seat 5: dartPot ( $43.75)

Seat 6: pocketaces11 ( $10.92)

Seat 7: lenaelveros ( $50.25)

Seat 8: words91 ( $73.8)

Seat 9: Shrugs ( $50)

Seat 10: rorriecal ( $50)

aimdiddy posts small blind (0.25)

Raindance77 posts big blind (0.5)

Shrugs posts big blind (0.5)

rorriecal posts big blind (0.5)

** Dealing down cards **

Dealt to dartPot [ A :club: , A :spade: ]

dartPot raises (2) to 2

pocketaces11 folds.

lenaelveros folds.

words91 calls (2)

Shrugs folds.

rorriecal folds.

lilbucky calls (2)

aimdiddy folds.

Raindance77 calls (1.5)

 

Värdebettar självklart preflop och får tre syn tyvärr ingen raise.

 

** Dealing Flop ** : [ 6 :heart: , K :club: , K :diamond: ] Pot: $8

Raindance77 checks.

dartPot bets (6)

words91 calls (6)

lilbucky folds.

Raindance77 folds.

 

farligt med parat bord tycker dock att de flesta händerna med K bör vara borta. AK är inte så väldigt troligt eftersom jag har två A men dock bör kanske KQ och möjligen KJ finnas kvar risken för KK bör dock vara försvinnande liten. Bettar dock ut då jag troligen har bäst hand.

** Dealing Turn ** : [ 3 :heart: ] Pot: $20

dartPot checks.

words91 bets (20.2)

dartPot raises (35.75) to 35.75

dartPot is all-In.

words91 calls (15.55)

 

Bordet är nu tvåfärgat och nu trycker jag check lite av slentrian. Tänkte inte riktigt vad jag skulle göra om jag om han antingen bettar ut eller checkar bakom.

 

Dock bettar han pot vilket han inte gjort tidigare utan han har mest kört bet på ca 60-80% av potten. Nu kommer dock den stora frågan jag antingen ska lägga mig eller köra allin. Hans bet går trots allt anse som en liten halvbluff med tanke på att jag tidigare bettat ut på floppen många gånger och då fått potten direkt. Jag hade dock på känn att jag skulle vinna ungefär 45-50% av gångerna så jag trycker in han steker ett litet tag innan han synar.

 

** Dealing River ** : [ T :heart: ]

Creating Main Pot with $89.75 with dartPot

** Summary **

Main Pot: $89.75 | | Rake: $3

Board: [ 6h Kc Kd 3h Th ]

freeeurop balance $28, sits out

lilbucky balance $12.01, lost $2 (folded)

aimdiddy balance $125.9, lost $0.25 (folded)

Raindance77 balance $95.1, lost $2 (folded)

dartPot balance $0, lost $43.75 [ A :club: A :spade: ] [ two pairs, aces and kings -- Ac,As,Kc,Kd,Th ]

pocketaces11 balance $10.92, didn't bet (folded)

lenaelveros balance $50.25, didn't bet (folded)

words91 balance $119.8, bet $43.75, collected $89.75, net +$46 [ K :heart: A :heart: ] [ a flush, ace high -- Ah,Kh,Th,6h,3h ]

Shrugs balance $49.5, lost $0.5 (folded)

rorriecal balance $49.5, lost $0.5 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop betet är väl igentligen det som förstör den här handen, många på denna nivå gillar att syna t.ex KQ mot en sån liten raise (jag tycker dock att det är ett lagom preflop bet), att AK synar är väl självklart. Jag skulle nog bettat runt halvpott på floppen lagt mot raise troligtvis, och sedan bettat halv pot turn och lagt mig mot raise. Du slipper bli pot commitad då, läg dig mot raise på turn också, det stora problemet med denna hand är väl igentligen att du sitter i så tidigt position och därför blir tvingad att betta så lite pre flop. En annan grej, när du checkar turnen så kan du få action av JJ QQ TT och neråt men också av kungen. Vilket är ett problem då blir det ju mycket chansning på turnen. Jag tycker han spelar fel som bettar så mycket med ett sådant monster, han ville väl att det skulle se ut som en bluff vilkett är ganska smart iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...