Gå till innehåll

Färdrag plus stegdrag


Saintan

Recommended Posts

Hur ska jag spela?

Sitter på SB med 10,2 ruter. Alla spelare foldar fram till mig och jag synar. BB checkar och 9,J,Q kommer på floppen två ruter.

Nu har jag ju både öppet stegdrag och färgdrag och 53% chans att vinna om den andra sitter på par utan färg eller stegdrag.

Ska jag försöka få in så mkt marker som möjligt i potten eller bara checka?

Om jag checkar eller satsar och inte träffar något på turn försämras mina odds,

blir jag då tvungen att folda min hand mot en stor satsning från motspelaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push

 

Moget svar. Hur kan du säga så när du inte har en suck om stackstorlekar osv?!

 

Den här trådan ska nog ligga i nybörjardelen, annars kommer du bli överkörd av självgoda forumiter

 

+1

 

 

Vad gäller handen så är det ganska svårt att säga eftersom vi inte har koll på effektiva stackar, hur fi har spelat fram tills nu osv. Det man KAN säga är ju utan tvekan att du har en stark hand. Spela den starkt och med eftertryck. Men som sagt, det är egentligen svårt att säga någonting alls med så bristfällig info :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur fungerar matematiken här? Om jag räknar med både turn och river har jag 53% chans att vinna men om jag inte går all in på floppen måste jag inte då räkna turn och river var för sig?

 

Jag hade ungefär 1500 marker han ca 2000 blindsen låg på 25/50 tidigt in i en turnering hade dålig uppfattning om han spelade tight eller löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...