Gå till innehåll

Amatören


kennethp

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Ska nu via en dagbok här försöka redogöra för mitt försök att börja spela vinstgivande (:lol: vet att många redan gjort dagböcker om detta), men detta gör jag även för min egen skull. Man kan ju få många tips av er som redan lever på ert spelande.

 

Har spelat i ca 4 år, och det har kostat att lära sig :lol: . Men känner nu att om jag tar det på allvar och inte ser det som ett roligt nöje så ska det gå bra.

 

Spelar på betsson sen starten och tänker inte byta klient ännu, finns fiskar jag har koll på och noter skrivna, så tänker nyttja detta nu.

 

Rent ekonomiskt så har jag mest spelat ihop en slant och sen tagit ut den och köpt nått till barnen eller så har vi rest nånstanns. Ja vilka belopp rör det sig om? Jo kanske 3-6 tusen mest på sin höjd varannan månad i ett års tid.

 

Brukar bara sitta några timmar och ibland så spelade jag inte på ett par veckor.

 

Bor ensam i en trea och barnen kommer lite då och då, nu e dom mest hos sin mor, så jag har mer tid att göra nått och då kom jag på detta att försöka spela ihop en bankrulle och satsa lite seriöst på detta. Jobbar lite olika tider på dygnet, har 2 jobb så speltider blir lite olika men ska försöka spela varje dag, minst 3 timmar.

 

I början spela jag mest sit&goes men tyckte det funkade dåligt då det tar tid att tjäna pengar och va mycket slantsingling.

 

Började att ta ut alla pengar och satte nu in 300 dollar som jag började spela för i förgår. Jag är en tight aggresive spelare och ska spela tålmodigt, kan det med odds å sånt hyfsat å lite taktik (men ska börja spela på 0,25-0,50 blinds borden först, så taktiken blir enkel).

 

Målet med detta är att jag ska:

 

-bli säkrare och tålmodigare i mitt spel.

-tjäna pengar :roll: .

-kunna bekosta en thailands resa, där jag kan stanna ett tag å spela poker där nere och samtidigt har en bra bankrulle. (svårdefinerat vad en bra bankrulle e i detta läge).

-få lite tips om mitt spelande.

-bli konsekvent i mitt spel å lära mig tålmodighet.

 

 

 

 

Okej ska försöka redogöra ungefär så här varje start av inläggen (men tar gärna emot tips på upplägg):

 

Bankrulle in = 300 dollar

 

Speltid. ca 6 timmar.

Bord. 0,25-0,50

Antal. 2stycken 10/bord

 

Bankrulle ut = 545 dollar

 

Hm blir nog en bättre uppställning sen å lite mer info om bordens spel, lite händer man kan berätta om.

 

Men nu ska jag ta tag i dagens spel. Ha en bra dag så infar jag senare ikväll om utgången :mrgreen: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va ju en utekväl igår så kände att jag bara ska spela premiumhänder tills man e sig själv igen. Nyss tagit en lunchpaus, inga vinster å inga förluster ännu :lol: . Funderar på att ta en dusch så man vaknar till.

 

Försöker lista ut hur man får in nya inlägg men ser väl om detta e rätt.

 

Sitter å slötittar ut genom fönstret medans man väntar på nå bra händer, å va ser man en söt kvinna som ska flytta in mittemot... pulsen går upp, nä hon flyttar säkert åt sin son som nu står på balkongen. Vore rätt okej att se en vacker kvinna varje dag medans man spelar :twisted: . Men den turen har man inte, å inga ragg igår heller.

 

Hm ja man får väl återkomma sen ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss kommit hem från jobbet å ska nu ta tebax lite stålar hehe. Tar mig en välförtjänt folköl å lutar mig tillbaka å letar efter ett par bra sjöar med god fångst möjlighet :-D .

 

Nu har man hittat ett par där man inte behöver fiskekort för att dra in några fina fiskar. Iofs så dom inte så välgöda men får ta ett par fler ist.

 

återkommer om en timme med delresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja va less man blir...

 

ANTES/BLINDS

YOOOOR posts small blind ($0.25), Vice_ posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Kopernick calls $0.50, SLAYALL calls $0.50, Comarux folds, Holy Raiser folds, gudfadern calls $0.50, player13777 folds, Lerrinho folds, YOOOOR calls $0.25, Vice_ checks.

 

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds ]

YOOOOR bets $1.25, Vice_ folds, Kopernick folds, SLAYALL calls $1.25, gudfadern calls $1.25.

 

TURN [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds,10 of Diamonds ]

YOOOOR bets $1.75, SLAYALL calls $1.75, gudfadern calls $1.75.

 

RIVER [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds,10 of Diamonds,2 of Diamonds ]

YOOOOR checks, SLAYALL checks, gudfadern bets $8.50, YOOOOR folds, SLAYALL folds.

 

SHOWDOWN

gudfadern shows [ King of Diamonds,9 of Diamonds ]

gudfadern wins $19.43.

 

men känns ändå som korten kommer att gå min väg ikväll, man har det liksom på känn. :twisted:

 

lite tips hur jag kunde dragit in mer cash på denna handen tas tacksamt emot, tror jag tänker fel ibland att få ut så mycket som möjligt med the nuts...

 

å tack till alla som stödjer mig i min blygsamma satsning på låga nivåer.... spelade tidigare 2-4 dollar och 1-2 men tar det till basicnivå nu...:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker själv jag spela denna hand bra... eller?

 

ANTES/BLINDS

Lerrinho posts small blind ($0.25), Damc_MB posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

slbw folds, macoza folds, gudfadern calls $0.50, tfovmrn1 folds, Chita69 bets $1, Comarux calls $1, Kurac1988 folds, pokerbulldog bets $3.50, Lerrinho folds, Damc_MB folds, gudfadern bets $10, Chita69 folds, Comarux folds, pokerbulldog bets $11.87 and is all-in, gudfadern calls $4.87.

 

FLOP [board cards: Ace of Spades,King of Diamonds,10 of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: Ace of Spades,King of Diamonds,10 of Hearts,9 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: Ace of Spades,King of Diamonds,10 of Hearts,9 of Clubs,10 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

pokerbulldog shows [ Queen of Spades,Queen of Hearts ]

gudfadern shows [ Ace of Clubs,Ace of Hearts ]

gudfadern wins $31.99.

 

skönt att båda borden går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja va less man blir...

 

ANTES/BLINDS

YOOOOR posts small blind ($0.25), Vice_ posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Kopernick calls $0.50, SLAYALL calls $0.50, Comarux folds, Holy Raiser folds, gudfadern calls $0.50, player13777 folds, Lerrinho folds, YOOOOR calls $0.25, Vice_ checks.

 

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds ]

YOOOOR bets $1.25, Vice_ folds, Kopernick folds, SLAYALL calls $1.25, gudfadern calls $1.25.

 

TURN [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds,10 of Diamonds ]

YOOOOR bets $1.75, SLAYALL calls $1.75, gudfadern calls $1.75.

 

RIVER [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds,10 of Diamonds,2 of Diamonds ]

YOOOOR checks, SLAYALL checks, gudfadern bets $8.50, YOOOOR folds, SLAYALL folds.

 

SHOWDOWN

gudfadern shows [ King of Diamonds,9 of Diamonds ]

gudfadern wins $19.43.

 

men känns ändå som korten kommer att gå min väg ikväll, man har det liksom på känn. :twisted:

 

lite tips hur jag kunde dragit in mer cash på denna handen tas tacksamt emot, tror jag tänker fel ibland att få ut så mycket som möjligt med the nuts...

 

å tack till alla som stödjer mig i min blygsamma satsning på låga nivåer.... spelade tidigare 2-4 dollar och 1-2 men tar det till basicnivå nu...:cry:

 

Enda sättet att om möjligt få ut mer här måste väl vara att slå om turn lite blygsamt, väldigt svårt för någon utan ruter ess att syna då ett fjärde ruter kommer på river. Hade river blankat eller parat bordet är det nog möjligt att du hade fått lite mer action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har rätt, ska hålla mig till min regel å spela vad rullen tål. kul man får lite feedback. kikat lite på dina inlägg och insett att jag kan ta kritik från dig å känna mig hedrad... tack så mycket. jag vill up i nivåer men får ta det senare.

 

Har en känsla för vad FI har å det har jag betalat en del för bara för att få bekräftat, satte dom på händer å hade rätt väldigt ofta. Så intution går man långt på, eller e det att man spelat länge kanske i mina ögon mått?

 

kan inte alla oddsuträkningarna å använder inga program men vet ändå när det lönar sig att spela. jaja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick upp på 0,50-1 dollar 10 bord å vips så går det läsa av spelet lättare :-D . fel enligt min strategi men de e ju lördag å alla satsar som tokar å man blir uttragen av div händer.

 

en av händerna som gick bra,

 

ANTES/BLINDS

Salaedin posts small blind ($0.50), gudfadern posts big blind ($1).

 

PRE-FLOP

stathis1975 calls $1, pouille16 folds, Adriano118 calls $1, BESMES calls $1, d_maradona99 folds, NassAir folds, Salaedin calls $0.50, gudfadern checks.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,Queen of Spades,8 of Clubs ]

Salaedin bets $22 and is all-in, gudfadern calls $22, stathis1975 folds, Adriano118 folds, BESMES calls $22.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,Queen of Spades,8 of Clubs,Ace of Clubs ]

gudfadern checks, BESMES bets $30, gudfadern bets $60, BESMES bets $39.50 and is all-in, gudfadern calls $9.50.

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,Queen of Spades,8 of Clubs,Ace of Clubs,King of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

BESMES shows [ Jack of Clubs,5 of Clubs ]

Salaedin shows [ 6 of Diamonds,Ace of Hearts ]

gudfadern shows [ King of Clubs,10 of Clubs ]

gudfadern wins $139, gudfadern wins $68.

 

Hm ska snart gå sova, ska upp imorrn 0700 för ett jobbpass inom hemtjänsten. men ska köra i exakt 21 minuter till. sen lägger jag av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja va less man blir...

 

ANTES/BLINDS

YOOOOR posts small blind ($0.25), Vice_ posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Kopernick calls $0.50, SLAYALL calls $0.50, Comarux folds, Holy Raiser folds, gudfadern calls $0.50, player13777 folds, Lerrinho folds, YOOOOR calls $0.25, Vice_ checks.

 

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds ]

YOOOOR bets $1.25, Vice_ folds, Kopernick folds, SLAYALL calls $1.25, gudfadern calls $1.25.

 

TURN [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds,10 of Diamonds ]

YOOOOR bets $1.75, SLAYALL calls $1.75, gudfadern calls $1.75.

 

RIVER [board cards: Jack of Diamonds,6 of Spades,Queen of Diamonds,10 of Diamonds,2 of Diamonds ]

YOOOOR checks, SLAYALL checks, gudfadern bets $8.50, YOOOOR folds, SLAYALL folds.

 

SHOWDOWN

gudfadern shows [ King of Diamonds,9 of Diamonds ]

gudfadern wins $19.43.

 

men känns ändå som korten kommer att gå min väg ikväll, man har det liksom på känn. :twisted:

 

lite tips hur jag kunde dragit in mer cash på denna handen tas tacksamt emot, tror jag tänker fel ibland att få ut så mycket som möjligt med the nuts...

 

å tack till alla som stödjer mig i min blygsamma satsning på låga nivåer.... spelade tidigare 2-4 dollar och 1-2 men tar det till basicnivå nu...:cry:

 

Jag hade nog slått om flopp till $8-9 och synat push. Som spelat hade höjt turn och om jag inte höjt turn hade jag överbetpushat river då ett ess borde syna dig oavsett.. Bara ess kommer syna värdebet ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rulle in ca 545 dollar

spelade totalt ca 6 timmar

bord 0,25-0,50 drogs ut hela tiden av stegar å färg fast bettade rätt för att eliminera detta. jaja helg spel i all ära. kan juu vara bra med.

gick sen upp en nivå.

 

0,50-1,00 dollar gick bra ett par händer spela tight men fisken försvann så la ner då dom flesta drog.

 

rulle ut 535 dollar

 

resultatet - 10 dollar men e rätt nöjd ändå, spela rätt känns det som, och fick fina tips av er som visa sympati för mig å mitt bloggande.

 

ska upp kl 0700 så ska käka lite å sen syns vi imorrn vid 1700.

 

ha en nice kväll..:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste korrigera gårdagens rulle ut å resultat.

Såg fisken komma tebax precis när jag stängde ner å snabbt så leta jag reda på bordet igen å snuva han på ett 50 dollar inköp :lol: . Räckte med ett A på handen å ett på bordet, tog 4 minuter sen så stack han. Skönt man har lite sinne för detta ialf.

 

Så rulle in nu är 590 dollar. Ja då ska man leta bord igen då...återkommer strax om läget, å tack för igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...