Gå till innehåll

A-A Postflop


Slashs

Recommended Posts

hejhej

 

Salsero2 Har inte gjort något speciellt. Spelat ett par händer som han vunnit på Showdown och har då haft mycket starka händer. Vad ska jag göra på floppen?

 

 

$1.00+$0.20 Holdem No limit - Omgång II (15/30)

9-max Plats #4 har knappen

 

Plats 1: luckyleo711 (910 i marker)

Plats 2: mcfc4life (3380 i marker)

Plats 4: hurtbulle (1380 i marker)

Plats 5: Iena78 (1430 i marker)

Plats 6: callmehal (850 i marker)

Plats 7: amp917 (1290 i marker)

Plats 8: Salsero2 (1940 i marker)

Plats 9: stevanovic32 (2320 i marker)

Iena78: lägger lilla mörken 15

callmehal: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***

Utdelat till hurtbulle [Ah As]

amp917: lägger sig

Salsero2: synar 30

stevanovic32: synar 30

luckyleo711: synar 30

mcfc4life: lägger sig

hurtbulle: höjer 40 till 70

Iena78: lägger sig

callmehal: synar 40

Salsero2: synar 40

stevanovic32: lägger sig

luckyleo711: lägger sig

*** FLOPP *** [9s 8h 8c]

callmehal: satsar 780 och är all-in

Salsero2: synar 780

hurtbulle: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte svar på frågan men jag hade inte tomtehöjt preflopp.

 

Bättre att förklara varför han gjorde fel istället för att kritisera kanske?

Jag ska bannemej rensa upp i alla trådar. Tomtetroll överallt.

 

OT: När tre stycken Fi's limpar in innan dig så är det bara att "monsterhöja" till 140-150 ungefär. Du vill ju inte ha med en dragig hand preflopp, som typ 8-9soot, och riskera att åka på det. Händer som AK, AQ, KQ etc. är guld att möta med just AA. Därför måste nästan alltid höja så mycket pre om du inte vill ha med en massa skräphandslimpers.

Agerande på flopp nu då. callmehal har antaligen J10, 9X eller något annat ofarligt. Tror inte han ställer rakt ut med en 8a på hand. Iom att du inte gjorde någon rejäl höjning innan floppen så har du inte en aning om vad Salsero2 sitter med. Som plzgogame säger så tycker jag att du kan syna denna och hoppas på det bästa. Iofs har du inte investerat så hemskt mycket marker i potten, men du kanske är en av dom som inte viker rockets? Lite svårt att ha någon egentlig read på en $1-SNG. Eller vad vet jag. Du kanske har note på varenda spelare. :-)

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat, rainbow flop, så det är solklar syn. Åker du mot triss så får du ta den smällen, man gör kassa synar ibland.

 

Blir synen självklarare av regnbågsfloppen? Är det inte tvärtom?

 

Och innan nån annan säger det (edit:hoppsan), höj mer pre (när du leder!) så blir det inte lika svårt post. När floppen kommer sitter motståndarna nu på fyra random kort och du kan inte utesluta något som inte ligger på bordet eller i din hand. Särskilt i en endollarsturnering.

 

I en endollarsturnering har du antagligen bäst hand chockerande ofta, men det känns inte helt sunt att syna ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du mer än vanligt?

 

Nej, spelar typ 3 timmar om dan, vet ej exakt hur många sit&go's det blir men aja.

 

Blir synen självklarare av regnbågsfloppen? Är det inte tvärtom?

 

Och innan nån annan säger det (edit:hoppsan), höj mer pre (när du leder!) så blir det inte lika svårt post. När floppen kommer sitter motståndarna nu på fyra random kort och du kan inte utesluta något som inte ligger på bordet eller i din hand. Särskilt i en endollarsturnering.

 

I en endollarsturnering har du antagligen bäst hand chockerande ofta, men det känns inte helt sunt att syna ändå.

 

Ja det tycker jag för då kan man gott och väl räkna bort färgmöjligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tycker jag för då kan man gott och väl räkna bort färgmöjligheten.

Om motståndarna inte sitter på några färgdrag får vi då mer eller mindre värde med ett överpar?

 

För framtiden är en bra plan är att försöka få in så mycket chips som möjligt pre med AA och att inte slösa för mycket chips på den post om du inte förbättrar. Att investera 70 pre och 700 på floppen är en dålig gameplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: När tre stycken Fi's limpar in innan dig så är det bara att "monsterhöja" till 140-150 ungefär.

 

150 är möjligen ok om man sitter på knappen och alla foldat fram. Här ska OP raisa till minst 300.

 

I det läge du satt dig i nu är det bara att syna, de kan ha precis vad som helst. Salsero kan ju ha åttan visserligen, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, brukar spela dom där $100 frirullarna på fulltilt och den som jag spelar nu(rankad 22/231) tar nog faaaan priset. Så här många utdragningar har jag aldrig sett i en och samma turnering. Jag kan faktiskt påstå att det nästan varje hand blev en utdragning, flera gånger där folk floppade stege och blev utdragna på river och förlorade mot kåk/färg. Det är helt ofattbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...