Gå till innehåll

Pengar


Kimble

Recommended Posts

Är det så?

 

Citat:

Ursprungligen postat av Kimble

Men vad jag menade var att man ska se skillnad på "mitt konto" vilket då är det "fysiska" kontot varifrån man tar ut pengar och betalar räkningar etc och spelkontot.

 

K_MaN svarade! citat:

Det är det här som är skillnaden mellan en vinnare och en förlorare. Det är ingen skillnad på spelkontot och fysiska kontot. Det är pengar det handlar om och skall behandlas lika oavsett var pengarna befinenr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att det är en väsentlig skillnad.

Det är superviktigt att du har tillräckligt med pengar på ditt vanliga bankkonto för att betala räkningar etc.

Pengarna på spelkontot måste du ha råd att förlora. Med det menar jag inte att du ska gambla upp pengarna för att du har råd, utan även dessa bör behandlas med respekt och vettig bankrollmanagement samt att aldrig spela på nivåer som man inte slår bör ju eftersträvas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att det är en väsentlig skillnad.

Det är superviktigt att du har tillräckligt med pengar på ditt vanliga bankkonto för att betala räkningar etc.

Pengarna på spelkontot måste du ha råd att förlora. Med det menar jag inte att du ska gambla upp pengarna för att du har råd, utan även dessa bör behandlas med respekt och vettig bankrollmanagement samt att aldrig spela på nivåer som man inte slår bör ju eftersträvas

 

Varför?

 

Är du vinnande på en nivå så spelar du ju där för värde, mot fiskar allså, sen om du har 10 inköp på sajter eller 100 inköp spelar ju ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför?

 

Är du vinnande på en nivå så spelar du ju där för värde, mot fiskar allså, sen om du har 10 inköp på sajter eller 100 inköp spelar ju ingen roll.

 

Ja?

Förstår jag dig rätt att det ändå du just skrev var att man ska spela mot dom man vinner och att man kan skita i bankroll management?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar ju först och främst om bankrullekrav. Sen var du har pengarna spelar ju ingen roll så länge dom är öronmärkta för poker och tål kraftig varians.

 

Varför?

 

Är du vinnande på en nivå så spelar du ju där för värde, mot fiskar allså, sen om du har 10 inköp på sajter eller 100 inköp spelar ju ingen roll.

 

Om jag äger ett par byxor och $2000 för att omständigheterna blivit sådana vore det rätt dumt att spela NL $5/10 hur mycket värde det än är för mej. Antar dock att du trotts värdet menar att man bör följa bankrullekraven för nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm missförstånd.

 

Det jag menade var att det spelar ingen roll om du har 10 inköp på sajten och 200 inköp på ditt bankkonto, du ska ju ändå spela ditt A-game.

 

Jag uppfattade att op frågade om det är nån skillnad på spelkontot och fysiska kontot. Svaret på den frågan är allså nej.

 

Naturligtvist antog jag att man hade bra br-krav det var därför mitt första inlägg i tråden blev lite konstig att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför?

 

Är du vinnande på en nivå så spelar du ju där för värde, mot fiskar allså, sen om du har 10 inköp på sajter eller 100 inköp spelar ju ingen roll.

 

Nej det spelar ju ingen roll alls.

Har du en losingstreak och torskar 9 inköp så räcker det ju att ha kvar ett inköp i stället för 91.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bankrulle består av

1 pokerkonton, ett antal

2 Neteller

3 Bankkonto

4 Investeringar

 

Känns faktiskt som om pengarna stiger i värde för varje steg upp i kedjan, jag kan slaska ordentligt med 1,2 om jag känner för det, men inte med 3 och absolut inte med 4.

 

Jag skulle teoretiskt kunna gula 1 och 2 men aldrig 3 och 4. Tar 2:an slut och lite naggat på 3:an då är det slutspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man en bättre spelare 1# om man tänker att det är pengar man sitter och spelar med?

Själv tror jag inte det, möjligen att svängningarna blir mindre men att vinsterna blir mindre också!

Med det menar jag inte att man ska låtsas att det är kottar:roll: och att man kan slänga runt med dom hur som helst, utan det är ett bankrulletänk bakom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bankrulle består av

1 pokerkonton, ett antal

2 Neteller

3 Bankkonto

4 Investeringar

 

Känns faktiskt som om pengarna stiger i värde för varje steg upp i kedjan, jag kan slaska ordentligt med 1,2 om jag känner för det, men inte med 3 och absolut inte med 4.

 

Jag skulle teoretiskt kunna gula 1 och 2 men aldrig 3 och 4. Tar 2:an slut och lite naggat på 3:an då är det slutspelat.

 

Då är ju iofs inte 4:an en del av din rulle, och inte så stor del av 3:an heller. Rullen är de pengar du kan tänka dig att spela för.

 

Om du nu menade "slutspelat för gott", alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. BÄSTA rubriken NÅGONSIN på pf.

 

2. killen vet inte vad han snackar om.

pengarna på ditt konto (eller i din rulle) är enheter, inte pengar. det är siffror som du ska försöka spela så bra som möjligt för att vinna så många enheter som möjligt.

 

med hans tankesätt går man i graven av uppenbara anledningar (så som, "åh nej. jag förlora just en bils värde. istället för att köpa en bil, gav jag dom till guy_123. jag borde hänga mej"

 

yes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var man har pengarna "fysiskt" (det är väl snarare metafysiskt då de flesta pengar idag ändå bara är siffror i nån dator) bör självklart inte spela någon roll, pengar är ju tranförerbara det är ju likssom det som är hela idéen med att ha dom (istället för att köra med byteshandel eller nåt).

 

Däremot spelar det ju roll "hur långt ner" i förmögenheten man går. Pengar är ju i nån mening en "olinjär" resurs. T.ex. är en tusenlapp rent subjektivt nästan alltid mer värd ju mindre pengar man har totalt.

 

Ju mindre pengar man har (kvar) desto mer bör/behöver man riskminimera och därigenom går man oftast miste om möjligheter med förväntat positivt utfall (och jag snackar inte bara om poker här), man får också svårare att "låsa upp" pengar till olika ändamål. Båda dessa faktorer leder fram till den välkända devisen "det är dyrt att vara fattig".

 

Rent allmänt så tror jag att det vore bra för de flesta (dvs. inte bara pokerspelare och gamblers) att ha en mer holistisk syn på sina finansiella resurser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man en bättre spelare 1# om man tänker att det är pengar man sitter och spelar med?

Själv tror jag inte det, möjligen att svängningarna blir mindre men att vinsterna blir mindre också!

Med det menar jag inte att man ska låtsas att det är kottar:roll: och att man kan slänga runt med dom hur som helst, utan det är ett bankrulletänk bakom!

 

Det är olika diskussioner. Vad som är bäst för dig fungerar kanske inte för en annan.

 

Rent teoretisk korrekt ligger alla kottar i samma påse. Sen är det en värderingfråga (smak) huruvida någon vill maximera vinst.

 

Hela den här problematiken baseras på att det är svårare psykologist att förlora något man har än att missa något man inte har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...