Gå till innehåll

NL100 - TPGK på dragig bräda


Recommended Posts

Hej!

 

Här är en hand från NL100 på iPoker. Har ingen historia med FI men hans stats är: 20/15/3. Alltså ganska standard TAG.

 

GAME #1176460840: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-09-21 17:35:49

Table Baykalsk (No DP)

Seat 1: verymediocre ($100.00 in chips)

Seat 5: shishander ($197.60 in chips)

Seat 6: cpr68990332 ($310.08 in chips)

Seat 8: ThxLittleFish ($98.50 in chips) DEALER

Seat 10: FreeYa ($330.90 in chips)

FreeYa: Post SB $0.50

verymediocre: Post BB $1.00

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to verymediocre Jack of ClubsQueen of Clubs

shishander: Fold

cpr68990332: Fold

ThxLittleFish: Fold

FreeYa: Raise (NF) $5.00

verymediocre: Raise (NF) $15.00

FreeYa: Call $10.00

 

*** FLOP *** 10 of HeartsJack of Diamonds4 of Diamonds (Pott: $30)

FreeYa: Check

verymediocre: Bet $22.00

FreeYa: Call $22.00

 

*** TURN *** 5 of Hearts (Pott: $72)

FreeYa: Check

verymediocre: ???

 

Som ni ser handlar det om en klassisk blind vs. blind situation. 3bettar FI från BB då jag tror han höjer en ganska vid HD därifrån. Känns som att jag byggt en lite för stor pott när vi kommer till turn med tanke på min ganska mediokra hand.

Hur fortsätter jag här? Shove när han checkar till mig och hoppas på syn från något slags drag eller checka och hoppas på en gratis (eller väldigt billig) showdown?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att han har en stor stack så kan han syna 3-bet med alla lägre pockets/potentialhänder.

 

Personligen hade jag foldat/3-betat pre precis som dig, hade nog checkat ner turn för att sen bli tvungen att syna river då han drar ut... ganska standard :).

 

Skulle gissa på att han sitter på set? eller? :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given shove imo, du har väl mindre än ett potbet kvar och brädan är superdragig.

 

Preflop fördrar jag syn framför 3bet. QJs lär stå sig bra mot hans raise-range där och vara rätt lättspelad i position. Men när du 3betar så foldar han nästan alla sämre händer, 4betar eller synar med nästan alla bättre händer varpå du ofta är dominerad. Du har alltså förvandlat en bra hand till en bluff och kraftigt minskat din positionsfördel eftersom du byggt en stor pott.

3betar hellre med starkare händer som AQ och svagare händer som A2s och 56s där. QJs perfekt att syna med imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk för dessa händer, alltid svårt att veta var man är i SB/BB battle vid dessa situationer. Jag ser fram emot svaren. Är lika kluven som TS, ta mina råd efter det.

 

Personligen spelar jag KQ samt färgdrag offensivt i FIs situation eftersom jag är OOP och sällan får betalt vid färg. Framför allt när potten redan är uppe i 30 BB AJ och KJ kan jag ibland spela svag för att ställa turn efter bet från FI vid blank turn. Ifall det blir check på turn bettar jag ut river för att kunna få syn av en hand som AT, KT, (QJ) om river är blank.

 

89 tycker jag faller bort, en kompetent FI släpper väl den pre? JT,44,QQ+ är förvisso möjliga händer, men min erfarenhet är att dessa händer inte checkar turn.

 

Problemet med att betta turn är att både syna push och bet/fold känns jobbigt, även fast jag kan bet/folda denna hand vid read då dragen borde ha gjort sin move på flopp. Jag föreslår check, sätter inte FI på draget därav syn på det mesta utan kanske AD, Kd.Förhoppningsvis kommer din position att spara dig pengar.

 

Ser fram emot flera svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given shove imo, du har väl mindre än ett potbet kvar och brädan är superdragig.

 

Preflop fördrar jag syn framför 3bet. QJs lär stå sig bra mot hans raise-range där och vara rätt lättspelad i position. Men när du 3betar så foldar han nästan alla sämre händer, 4betar eller synar med nästan alla bättre händer varpå du ofta är dominerad. Du har alltså förvandlat en bra hand till en bluff och kraftigt minskat din positionsfördel eftersom du byggt en stor pott.

3betar hellre med starkare händer som AQ och svagare händer som A2s och 56s där. QJs perfekt att syna med imo.

 

Håller helt med om att QJs är bättre att syna med pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skövla

 

varfor? om fi sitter med J och baettre kicker; faergdrag; set; eller oppet stegdrag sa leder han ju ganska stort; i vissa fall iaf; har jag fel? Han far bara syn fran en baettre hand och fi kan ha 14-15 outs eller sa leder han redan stort: men vad vet jag; aer inte sa bra pa poker aen.

 

Jag skulle personligen checka ner; eventuellt ett litet vb om fi checkar river men beror paa hurpass bra read jag har pa fi:

 

my 2 cents

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ärligt talat jävligt svårt att sätta fi på en handdistribution här. Kan liksom inte se någon hand som det är vettigt att syna ett 3bet pre med ur position, och sen checksyna cb på denna dragiga flopp ur position, med endast ett knappt potbet kvar i stacken.

 

När jag inte kan sätta fi på en range så spelar jag min egen hand och stackdjupen. TPGK, dragig bräda, knappt pottbet kvar: ALLIN.

Hade vi istället haft haft mer i stacken, säg 2*pott så hade jag kunnat tänka mig att checka bakom på turn för pottkontroll och utvärdera river, förmodligen syna ett normalstort bet på de flesta riverkort. Värdebetat vissa riverkort om han checkat.

Men som läget är har vi ingen möjlighet till pottkontroll eftersom hans standardbet på river blir allin ändå, varpå vi inte har någon aning om var vi står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju ett läge där antingen fi drar till 2 outs i stort sett alltid och knappast gör om handen till bluff på river eller också drar vi till max 5 outs, inte så svårt att fundera ut vad som är det sämsta i detta läge iaf... om man ska shova eller inte beror däremot på

Hur kan du vara så säker på detta? Visst håller jag med om att hans spel inte ser ut som ett drag, för då borde han ju pushat flop eller turn. Men samtidigt så har han spelat rätt knasigt med de händer som du sätter han på också, så därför borde det lika gärna kunna vara ett knasigt spelat drag som jag ser det. :)

 

De enda händer som jag kan se en viss logik i hans spel med är T9r och ATr som han har både ett visst showdownvärde med, samt ett drag som backup. Men även dessa tror jag nog de flesta skulle pusha flopp med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...