Nemesis Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Vilken Axo drar ni gränsen vid här? CO är mkt duktig LAG/TAG, SB är lite lösare. 2/4 Limit Holdem 4 players Pre-flop: (1.5 SB, 4 players) Hero is BB A:heart: 6:diamond: CO raises, 1 fold, SB calls, Hero ? Citera
Nemesis Postad 23 September , 2008 Författare Rapport Postad 23 September , 2008 gräns för vadå? för syn respektive fold Citera
dekutree Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 för syn respektive fold Snarare syn / reraise isf .. folda finns ju inte.. Med det sagt hade jag synat Ax off+ , och rejsat A8s+ nånting.. Citera
Miles Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Så CO är både LAG och TAG??? haha. - Jag skulle väl typ inte spela om jag inte har en hand som jag vill re-raisa med. Däremot är han LAG så skulle jag fundera på squeeza och TAG så dumpar jag dirr. Citera
pokerfacket Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Vilken Axo drar ni gränsen vid här? CO är mkt duktig LAG/TAG, SB är lite lösare. 2/4 Limit Holdem 4 players Pre-flop: (1.5 SB, 4 players) Hero is BB A:heart: 6:diamond: CO raises, 1 fold, SB calls, Hero ? Numer lägger jag inga Ax när jag får 5-1 och stänger preflop. Jag raisar däremot bara de starkaste, typ A9s+ och AJo+. Citera
pokerfacket Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Så CO är både LAG och TAG??? haha. - Jag skulle väl typ inte spela om jag inte har en hand som jag vill re-raisa med. Däremot är han LAG så skulle jag fundera på squeeza och TAG så dumpar jag dirr. LAGTAG är en gängse benämning på en vanlig spelartyp i dagens fixed limit shorthand. Att bara spela händer man vill raisa från BB när man får 5-1 är rätt dålig poker IMO. Vi kan se floppen profitabelt med en bred range i den här situationen men att raisa och bygga pott med tex 64s känns inte så hett. Citera
Miles Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Ber om ursäkt, såg inte att det var FL . My bad! Citera
Recommended Posts