Nemesis Postad 19 September , 2008 Rapport Share Postad 19 September , 2008 Hur spelar ni här? Spelar ni annorlunda mot en lös/passiv som i denna hand än mot en TAG? 2/4 Limit Holdem 6 players Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is UTG 1 J:club: Q:heart: 1 fold, Hero raises, 2 folds, SB calls, 1 fold Flop: 4:heart: 2:club: 5:diamond: (5.0 SB, 2 players) SB bets, Hero calls Turn: 3:heart: (3.5 BB, 2 players) SB checks, Hero checks River: T:heart: (3.5 BB, 2 players) SB checks, Hero checks Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 19 September , 2008 Rapport Share Postad 19 September , 2008 Jag spelar nog flop samma som du oavsett motstånd. Finns sällan någon mening med att raisa flopdonkar HU. Den enda frågan är väl om du ska beta turn. Antingen har han ess eller är rädd för ess. Han kan också ha 6:a och hoppas att vi har ess. Det sannolikaste är att han har ett trashigt par och defense-checkar när ess träffar ett hjul. Fast att han är rädd för ess innebär ju inte att han automatiskt viker om vi bettar. Men eftersom vi ganska ofta har 6 outs så är ju en bet mer en semibluff än pure bluff. Dessutom så är ju risken att en passiv spelare bluff checkraisar turn inte så stor. Så jag fyrar nog av på turn. Synar han vår turn-bet så känns det väl som att han har tänkt sig att syna ner. Jag kan inte tänka mig att en TAG kallcompletar från SB och donkar en 245 flop och sen checkar turn särskilt ofta. Han har ju aldrig ess iaf. Skulle bli väldigt förvirrad om TAG spelade såhär. Skulle antagligen checka i ren confusion... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 22 September , 2008 Rapport Share Postad 22 September , 2008 Mot den här spelaren (lös/passiv) skulle jag spela exakt som du gör. Mot en TAG skulle jag nog dra iväg en bluff på rivern. Det ser ju för honom ut som att du genom att checka bakom på turn försöker inducera en bluff på river och när det inte funkar trotts allt drar iväg en tunn värdebet. Hans klart vanligaste hand torde ju vara två överkort och även om du slår de flesta av dem ändå (och knappast får syn av något du slår) så tror jag han har K högt som han foldar tillräckligt ofta för att det ska vara värt det. Det är också lite oönskvärt att låta en TAG "frysa" två gator för en simpel flopdonk rent så där i almmänhet tycker jag. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts