gdaily Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Okej, jag har gått och blivit förälskad i en bil (har jag varit länge men nu är jag skitsugen). De få begagnade i Sverige eller Europa kostar typ en halvmille kr, medan man i USA kan få en rejält begagnad för kanske $30.000. Så, någon här kanske vet - vad krävs för att få hem bilen, regga den här osv? Citera
KingCosmoKramer Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 "]Guide: Hur man köper/importerar bil från USA edit: Vad är det för bil som du gått och blivit kåt på? Citera
MikeTime Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 http://importerabil.nu/ Enkel och lättförstålig sajt för förstagångsimporterare.... Dessutom inriktad på importbilar från USA. Gl Ola. Citera
Hjort Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Jag är uppriktigt överraskad över att du har körkort. Citera
TotalFarsa Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 En polare är i samma situation. Hans bil kostar $22k i usa och med alla omkostnader, avgifter etc så räknar han med att spara ca 40-50k svenska på att importera. Om han någonsin får tummen ur. Tydligen krångligt men verkar värt det om objektet är i dyrare segmentet. Over and out. Citera
MikeTime Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Jag är uppriktigt överraskad över att du har körkort. Jo, så tänkte jag också men ville vara snäll... Citera
gdaily Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Jag är uppriktigt överraskad över att du har körkort. Det är faktikt jag också. Att jag har fått behålla det också efter alla krasher är ännu konstigare. Citera
beidegard Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Ett tips kan vara att kolla med en seriös importfirma som t ex exclusivecars då kan du få garanti med men de gör det inte gratis men skönt kanske med tryggheten (alltså detta är ett tait spel du kan spela LA också men det kan bli dyrt) I alla fall ring dom och kolla vad dom tar i alla fall nästan gratis att ringa Lycka till och Trevlig helg Citera
gdaily Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Ett tips kan vara att kolla med en seriös importfirma som t ex exclusivecars då kan du få garanti med men de gör det inte gratis men skönt kanske med tryggheten (alltså detta är ett tait spel du kan spela LA också men det kan bli dyrt) I alla fall ring dom och kolla vad dom tar i alla fall nästan gratis att ringa Lycka till och Trevlig helg Jag har inget emot att pröjsa någon rimligt för att de ska hjälpa mig... Fan jag är sugen. Men måste nog ha ett garage först för min "familjebil" i så fall. Citera
TotalFarsa Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Och bilen ifråga är en ...? *edit* Holy Hankerchief Batman! Citera
MikeTime Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 http://pokerforum.nu/forum/off-topic/50163-avsta-sex.html Citera
Snabelguy Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Har du gott om pengar och ska lägga det på en bil ska du ju ha en sån här: Citera
MikeTime Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Kul, nu fick jag ståfräs på jobbet.... Citera
gdaily Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Har du gott om pengar och ska lägga det på en bil ska du ju ha en sån här: Inte särskillt snygg. Dessutom ingen cabriolet, va? Riktiga bilar har inget tak. Citera
Jennez Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Det är faktikt jag också. Att jag har fått behålla det också efter alla krasher är ännu konstigare. Kan berätta om en nära döden-upplevelse i Vegas. Jag och gdaily hade hyrt en Jeep Wrangler. Ola lät ingen annan köra och for fram som en dåre över de fyrfiliga vägarna. Vid tillfället var bilen dessutom lastad med min flickvän plus en kameraman och chefen. Ola ska göra en vänstersväng men kan inte titta över axeln eftersom han är blind på ett öga. Han häver snabbt ur sig "Jag chansar!" och drar över två filer på en microsekund i rusningstrafiken. Behöver jag säga att mitt liv förkortades med ca 2 år där och då? Citera
Snabelguy Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Inte särskillt snygg. Dessutom ingen cabriolet, va? Riktiga bilar har inget tak. Om jag inte är helt fel på det så går det att få den som cab också. Den är dock snyggare med tak. Coolare bil än så går inte att få. Citera
gdaily Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Ola lät ingen annan köra och for fram som en dåre över de fyrfiliga vägarna.Jag fick i alla fall inte motorstopp Citera
Jennez Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Jag fick i alla fall inte motorstopp Käften. Hellre motorstopp än krasch-stopp! Citera
gdaily Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Ola ska göra en vänstersväng Vänstersvängar är jag bra på. Det är högersvängar med fullpackad bil utan sikt i backspeglar jag är dålig på. Det hade ju också hjälpt till lite om du hade vetat vart vi skulle, och inte insisterat att vi skulle 30 kvarter norrut när det faktskt hade räckt att backa två kvarter södert så hade vi varit framme så du kunde köpa ditt dataspel. Citera
Jennez Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Vänstersvängar är jag bra på. Det är högersvängar med fullpackad bil utan sikt i backspeglar jag är dålig på. Det hade ju också hjälpt till lite om du hade vetat vart vi skulle, och inte insisterat att vi skulle 30 kvarter norrut när det faktskt hade räckt att backa två kvarter södert så hade vi varit framme så du kunde köpa ditt dataspel. Det var ju inte då, det var när Micke skulle filma Vegas-skylten vilket också var helt bortkastat eftersom allting var skakigt, troligen beroende på den adrenalinrush vi alla upplevde just då. Citera
gdaily Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Alla mina bilar har btw varit cabbar, och så kommer det förbli. Citera
hefo Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 En Brandmobile! Jäklar, nu fattar jag dig Ola. Du har varit ett enigma för mig i flera år. Tack! Citera
Recommended Posts