Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej, jag har gått och blivit förälskad i en bil (har jag varit länge men nu är jag skitsugen).

De få begagnade i Sverige eller Europa kostar typ en halvmille kr, medan man i USA kan få en rejält begagnad för kanske $30.000.

Så, någon här kanske vet - vad krävs för att få hem bilen, regga den här osv?

Postad

En polare är i samma situation. Hans bil kostar $22k i usa och med alla omkostnader, avgifter etc så räknar han med att spara ca 40-50k svenska på att importera. Om han någonsin får tummen ur.

Tydligen krångligt men verkar värt det om objektet är i dyrare segmentet.

Over and out.

Postad

Ett tips kan vara att kolla med en seriös importfirma som t ex exclusivecars då kan du få garanti med men de gör det inte gratis men skönt kanske med tryggheten (alltså detta är ett tait spel du kan spela LA också men det kan bli dyrt)

I alla fall ring dom och kolla vad dom tar i alla fall nästan gratis att ringa

Lycka till och Trevlig helg

Postad
Ett tips kan vara att kolla med en seriös importfirma som t ex exclusivecars då kan du få garanti med men de gör det inte gratis men skönt kanske med tryggheten (alltså detta är ett tait spel du kan spela LA också men det kan bli dyrt)

I alla fall ring dom och kolla vad dom tar i alla fall nästan gratis att ringa

Lycka till och Trevlig helg

Jag har inget emot att pröjsa någon rimligt för att de ska hjälpa mig... Fan jag är sugen. Men måste nog ha ett garage först för min "familjebil" i så fall.
Postad
Det är faktikt jag också. Att jag har fått behålla det också efter alla krasher är ännu konstigare.

Kan berätta om en nära döden-upplevelse i Vegas. Jag och gdaily hade hyrt en Jeep Wrangler. Ola lät ingen annan köra och for fram som en dåre över de fyrfiliga vägarna. Vid tillfället var bilen dessutom lastad med min flickvän plus en kameraman och chefen. Ola ska göra en vänstersväng men kan inte titta över axeln eftersom han är blind på ett öga. Han häver snabbt ur sig "Jag chansar!" och drar över två filer på en microsekund i rusningstrafiken.

Behöver jag säga att mitt liv förkortades med ca 2 år där och då?

Postad
Inte särskillt snygg. Dessutom ingen cabriolet, va? Riktiga bilar har inget tak.

Om jag inte är helt fel på det så går det att få den som cab också. Den är dock snyggare med tak.

Coolare bil än så går inte att få.

Postad
Ola ska göra en vänstersväng

Vänstersvängar är jag bra på. Det är högersvängar med fullpackad bil utan sikt i backspeglar jag är dålig på. Det hade ju också hjälpt till lite om du hade vetat vart vi skulle, och inte insisterat att vi skulle 30 kvarter norrut när det faktskt hade räckt att backa två kvarter södert så hade vi varit framme så du kunde köpa ditt dataspel.

Postad
Vänstersvängar är jag bra på. Det är högersvängar med fullpackad bil utan sikt i backspeglar jag är dålig på. Det hade ju också hjälpt till lite om du hade vetat vart vi skulle, och inte insisterat att vi skulle 30 kvarter norrut när det faktskt hade räckt att backa två kvarter södert så hade vi varit framme så du kunde köpa ditt dataspel.

Det var ju inte då, det var när Micke skulle filma Vegas-skylten vilket också var helt bortkastat eftersom allting var skakigt, troligen beroende på den adrenalinrush vi alla upplevde just då. :shock: