HenkeCFC Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Hej Har börjat spela en del hu sngs $11.5-23 nivån men det har inte gåt så bra är - efter ca 100 sngs. Vet att det inte är så mycket men känner att jag inte har ev + i dom. Så nu undrar jag hur jag ska vända det här till +? Tips på några artiklar programvaror osv? Lite om mitt spel Har testat lite olika taktiker det första jag gör innan matchen börjar brukar jag sök på motståndaren. För att se hur många bord han spelar eftersom han kanske tex. Tajtar tillsig om han är i en stor pot på andra bordet. Använder också en lite annorlunda taktik i början (och även i slutet ibland) jag kör med en tärning så om det kommer på 1-2 synar jag bara 3-4 2 x bb höjning 5-6 3 xbb höjning vad tror ni om det här systemet? Sen ser jag hur han reagerar på dom olika alternativ och utnyttjar det senare om han tex. är aggressiv mot limps så limpar jag nog med AA senare i matchen. 3betar gör jag med A-9+ k-Q 7-7+ (3X hans höjning) På floppen cb jag oftast 50% av pot under hela matchen. Cb gör jag ca 80% av gångerna gör det inte på väldigt dragiga bräder men mot riktiga tajtisar cb jag 100 %. En sak som ofast händer är att jag fölorar ner till ca 1000 på ca 25/50 nivån eller 30/60 och i hu sngs är det ju så viktigt att vara den första som får en all in på en 45/55 situation om jag tex har 1000 i marker han höjer till 180 på 30/60 nivån jag pushar med 99 och han synar med k-q då har jag ju redan förlorat sng matematiskt eftersom om ja vinner så har jag 2000 och han 1000 han hade 45 % chans att vinna sng + att han lätt har 25 % chans att vinna nu 25+45 =70 alltså går min motståndare med vinst. Tänker jag rätt vad tror ni jag gör fel i början?? Ha det gött:-D Citera
JELLJUN Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Hej Har börjat spela en del hu sngs $11.5-23 nivån men det har inte gåt så bra är - efter ca 100 sngs. Vet att det inte är så mycket men känner att jag inte har ev + i dom. Så nu undrar jag hur jag ska vända det här till +? Tips på några artiklar programvaror osv? Lite om mitt spel Har testat lite olika taktiker det första jag gör innan matchen börjar brukar jag sök på motståndaren. För att se hur många bord han spelar eftersom han kanske tex. Tajtar tillsig om han är i en stor pot på andra bordet. Använder också en lite annorlunda taktik i början (och även i slutet ibland) jag kör med en tärning så om det kommer på 1-2 synar jag bara 3-4 2 x bb höjning 5-6 3 xbb höjning vad tror ni om det här systemet? Sen ser jag hur han reagerar på dom olika alternativ och utnyttjar det senare om han tex. är aggressiv mot limps så limpar jag nog med AA senare i matchen. 3betar gör jag med A-9+ k-Q 7-7+ (3X hans höjning) På floppen cb jag oftast 50% av pot under hela matchen. Cb gör jag ca 80% av gångerna gör det inte på väldigt dragiga bräder men mot riktiga tajtisar cb jag 100 %. En sak som ofast händer är att jag fölorar ner till ca 1000 på ca 25/50 nivån eller 30/60 och i hu sngs är det ju så viktigt att vara den första som får en all in på en 45/55 situation om jag tex har 1000 i marker han höjer till 180 på 30/60 nivån jag pushar med 99 och han synar med k-q då har jag ju redan förlorat sng matematiskt eftersom om ja vinner så har jag 2000 och han 1000 han hade 45 % chans att vinna sng + att han lätt har 25 % chans att vinna nu 25+45 =70 alltså går min motståndare med vinst. Tänker jag rätt vad tror ni jag gör fel i början?? Ha det gött:-D Ta bort tärningen kanske till att börja med. Citera
heltok Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 En sak som ofast händer är att jag fölorar ner till ca 1000 på ca 25/50 nivån eller 30/60 och i hu sngs är det ju så viktigt att vara den första som får en all in på en 45/55 situation om jag tex har 1000 i marker han höjer till 180 på 30/60 nivån jag pushar med 99 och han synar med k-q då har jag ju redan förlorat sng matematiskt eftersom om ja vinner så har jag 2000 och han 1000 han hade 45 % chans att vinna sng + att han lätt har 25 % chans att vinna nu 25+45 =70 alltså går min motståndare med vinst. Tänker jag rätt vad tror ni jag gör fel i början?? du tänker fel, han har 45%+55%*25% vilket blir typ 60%. alltså har du ökat din chans att vinna från 33%(din andel av chipsen) till 40%. Citera
HenkeCFC Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Ta bort tärningen kanske till att börja med. vore roligt att höra varför du tycker som du gör Citera
HenkeCFC Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 du tänker fel, han har 45%+55%*25% vilket blir typ 60%. alltså har du ökat din chans att vinna från 33%(din andel av chipsen) till 40%. okej men han har ju fortfarande fåt ett en matematisk vinst i den sng om han inte är jätte jätte dålig. Vet inte riktigt om jag var med på hur det kunde bli 60 men tackar ändå. Citera
JELLJUN Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 vore roligt att höra varför du tycker som du gör Tärningen gör det ju väldigt slumpartat i början, eller är det för att du vill få varians i spelet, kanske för att det inte ska vara ngt mönster i det du gör! Var du vinnande på lägre nivå? kanske bättre att köra där istället. Sen i HU så är inte variansen större i ROI? Citera
Karleone Postad 12 Oktober , 2008 Rapport Postad 12 Oktober , 2008 Jag kör alltid aggro, bara visa motståndaren vem som bestämmer. Citera
Pele08 Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Håller med tidigare inlägg. TA BORT TÄRNINGEN. Du säger att du inte känner att du har något EV+. Testa att använda sharkscope.com. Sök på spelarna och välj spelare efter de stats du får där. Då borde du ha lätt att hitta någon som du är EV+ mot. Citera
Recommended Posts