Deppodi Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Tjenare! Denna topic är till för att skapa en dikussion om sateliter. Jag behöver lite synpunkter/tips för fördelar/nackdelar med sateliter Är det någon som har mycket erfarenheter om sateliter? Jag satt och kollade lite på fulltiltpoker och deras sateliter. Min fråga är i grund och botten; är det värt att spela sateliter om man är en bra turneringsspelare? Troligtvis så behöver man vinna 1 satelit för att komma till själva huvudturneringen. Men sparar man inte ganska mycket pengar på att spela sateliter om man vill försöka bygga en bankrulle utan att satsa allt för mycket? Det jag tänkte mig var ungefär att spela 4+0.40$, vinner man 1 sån så får man en 26$ turneringsbiljett, och den antar jag att man kan använda sig av till att spela sateliter som 3+0.30$ och om man vinner den så vinner man en biljett till typ Super Sat to the sunday brawl där top 50 får en biljett till sunday brawl där prispotten ligger på 350.000$ och top 189$ får betalt. Anser ni att det finns stora pengar att tjäna utan att satsa för mycket pengar på sateliter? Eller tror ni att man tjänar bäst i grund och botten på att grinda på cashgame? Mvh Deppodi Citera
Fnii! Grrp! Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Spela dem om: 1. du skulle spela de dyrare turneringarna ändå och om det vore värt för dig att spela satelliten om priserna var i dollar. eller 2. du tycker det är kul med chans på en turnering du inte skulle spela annars och har råd. Citera
jm_j Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Satelliter på Full Tilt & Pokerstars har en för- och nackdel. Man kan ta ut vinsten i form av Turnerings $$$, förr kunde man inte det på Full Tilt. Känner man sig mot att investera mycket pengar i en turnering och kan avregistrera från den för att använda till andra turneringar ska man undvika Stars & Full Tillt. Är man däremot bestämd att lira för satellitvinsten är det ok. Annars finns det sajter där man inte kan avregistrera sig från satellitvinsten. Citera
Recommended Posts