lappen Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Tydligen inte bara jag som reagerat över att Metallicas nya skiva låter dåligt. Först så trodde jag att den version jag laddat ner var dålig. Men när den jag köpt lät lika dåligt så insåg jag att det var meningen att låta så. Nu har folk startat ett upprop för att masta eller mixa om den http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article3340593.ab Citera
eurythmech Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 En dålig Metallicaskiva alltså? Citera
lappen Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Nä musiken är bra men ljudet är dåligt. Det skrapar och låter instängt Citera
KingCosmoKramer Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 En dålig Metallicaskiva alltså? Tycker den var helt okej. typ 8/10 i betyg eller nåt. Skönt att jag inte är någon ljudnörd, har inte märkt något konstigt med ljudet . Eller så fick jag bara tag på någon super-pirat-version Citera
lappen Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Tycker den var helt okej. Musikmässigt tycker jag den är grym. Sköna riff och fast låtarna är uppåt 6-7 minuter långa är dom inte enformiga Citera
krippe69 Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Musikmässigt tycker jag den är grym.Sköna riff och fast låtarna är uppåt 6-7 minuter långa är dom inte enformiga Kan bara hålla med. En av de bättre metallica-skivorna musikmässigt, men ljudet är kasst. Går inte att spela denna skiva högt då blir det bara gröt i lurarna. Citera
Matfrid Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Nä musiken är bra men ljudet är dåligt.Det skrapar och låter instängt Har de använt för hög kompression? Nej, jag tänker inte kolla själv. Kan inte lyssna på den gruppen utan att tänka på Beatallica. Citera
lappen Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Kan bara hålla med. En av de bättre metallica-skivorna musikmässigt, men ljudet är kasst. Går inte att spela denna skiva högt då blir det bara gröt i lurarna. Ja det låter hemskt när man drar på lite kräm. Fick sådana här av jobbet och dom låter grymt bra när man spelar annan musik. Citera
lappen Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Har de använt för hög kompression? Nej, jag tänker inte kolla själv. Kan inte lyssna på den gruppen utan att tänka på Beatallica. Det låter lika på köpskivan så det har inget med hur dom rippat skivan Citera
Matfrid Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Det låter lika på köpskivan så det har inget med hur dom rippat skivan Nej, vad jag syftade på var en metod ('Dynamic Range Compression') i slutmixen av en skiva, som var väldigt inne ett tag, och som tog bort all dynamik. Sådan musik låter fruktansvärt. Citera
lappen Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Nej, vad jag syftade på var en metod ('Dynamic Range Compression') i slutmixen av en skiva, som var väldigt inne ett tag, och som tog bort all dynamik. Sådan musik låter fruktansvärt. Aha...ja det har jag ingen aning om. Men det låter skit Citera
Matfrid Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Aha...ja det har jag ingen aning om. Men det låter skit Japp, det verkar handla om det. Fyrkantiga ljudvågor, toppar som klippts bort och liknande skit. http://blog.wired.com/music/2008/09/does-metallicas.html Citera
*Adde* Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Japp, det verkar handla om det. Fyrkantiga ljudvågor, toppar som klippts bort och liknande skit. http://blog.wired.com/music/2008/09/does-metallicas.html Jaha, alltså konstaterat att inte gröten sitter i örat på mig. Då är frågan varför i herrens namn de "förstör" musiken på detta sätt? Verkar finnas två utgåvor av skivan, varav den ena är benämnd "ltd Digipak". Was ist das?? Citera
Gäst Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 En dålig Metallicaskiva alltså? *Skrattar stjärten av mig* Citera
Metaddict Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Jämfört med St Anger är det ett ljudmässigt mästerverk! Citera
*Adde* Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Jämfört med St Anger är det ett ljudmässigt mästerverk! Jag hann aldrig reflektera över ljudkvaliteten på St. Anger. Det sämsta Metallica gjort, 70 minuter skrammel. Orka bry sig om ljudkvalitet då... Citera
Metaddict Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Skrammel, du sa det själv Citera
bananuz Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Nya plattan är helt ok. För min del hade dom gärna fått vässa till det lite ytterligare och hamna nånstans vid Ride the lightning. Ljudbilden har jag ingen åsikt om. Citera
PokerPeter Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Jaha, alltså konstaterat att inte gröten sitter i örat på mig. Då är frågan varför i herrens namn de "förstör" musiken på detta sätt? Verkar finnas två utgåvor av skivan, varav den ena är benämnd "ltd Digipak". Was ist das?? Ltd = limited edition? digipak = lite lyxigare pappersförpackning, en såndär man viker ut typ... Det är vad jag brukar kalla digipak iaf. Citera
PokerPeter Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Lyssnar nu förresten, första reflektionen är att sången är på tok för låg, men jag är ju full som en kastrull just nu, så tro mig inte... Citera
demimonde Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 För mig känns den som att dom snart släpper en CD med effekter som man kan lägga på skivan. Allt är så avskalat och låter som dom repar ungefär. Låtarna e bra men produktionen usel för o vara 2008. Citera
Hakflem Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Ja, snälla fixa till ljudet. Skivan verkar ju helt ok, men jag orkar faktiskt inte lyssna mer på Lasse Ulrichs konstanta hamrande på kastruller. Citera
wallie999 Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Har de använt för hög kompression? Nej, jag tänker inte kolla själv. Kan inte lyssna på den gruppen utan att tänka på Beatallica. Överdriven användning av brick wall limiter (vilket iofs är en sorts kompressor), vilket i princip alla skivor de senaste 15 åren lider av. Funkar ok på hiphop och dansmusik, men blir katastrofalt på rockmusik. Citera
brainslicer Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Bin laden has sent a new movie from his cave, and to prove that its actual, he said "Metallica have been rubbish lately". British intelligence fends it off, saying "that could have been recorded anytime the past 8 years" Citera
Recommended Posts