Gå till innehåll

Windows CP vill inte läsa min externa HD


Hjort

Recommended Posts

Jag köpte precis http://www.iomega-europe.com/section?SID=b7504a2ec92f4c147d3ca8f73f19b80cfa4:4740&secid=76612 i 1TB format.

 

Har en Macbook Pro med OS X och XP på. I OS X fungerar HD:n felfritt och i Xp så loopas bara Found New Hardware Wizard som alltid slutar med att drivrutiner inte är godkända och sedan startar om igen.

 

Efter att jag prövat att partitionera driven i OS X till mindre delar och FAT32 så kunde man lite kort använda en del av hd:ns kapacitet. Men det försvann efter att jag försökte komma åt disken genom diskmanagern för att partitionera om och formatera HD:n.

 

Nu startar Found New Hardware Wizarden varje gång jag start om datorn och går in i samma loop som innan. Dvs, installera en drivrutin, sen klaga på att drivrutinen inte är ok och sedan starta om igen.

 

Om jag försöker göra något med hd:n så får jag meddelandet "the operation did not complete because the partition or volume is not enabled. to enable the partition of volume please restart the computer." Det funkar naturligtvis inte att starta om datorn.

 

Någon som har någon som helst aning vad jag borde göra här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är medveten om att Windows är ett sorts svarkonst va?

 

Ibland måste man offra ett jungfrueligt moderkort eller en CD-drive eller så till dom onda Microsoftdemonerna. Skämt åsido så är den bästa lösningen jag funnit på datorstrul att svära och skrika mycket, det hjälper inte men är i alla fall terapeudiskt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...