Matfrid Postad 28 September , 2008 Rapport Postad 28 September , 2008 Inget ont om din mor, mormor, farmor eller vem det må ha varit som kokade sönder denna delikatess i för mycket stormkokande osaltat vatten. Dom är förlåtna, ty de visste icke vad de gjorde. Exakt, det stämmer! Överkokt och trådig. Men hur visste du det? Det är ju rent magiskt! Citera
LappRoffe Postad 28 September , 2008 Rapport Postad 28 September , 2008 Torsken kan väl aldrig ses som delikatess. Tråkig och platt smak, men jag kanske också minns de sönderkokta bitarna man fick som snoris. Men lutfisken slår nog alla rekord, när det gäller osmaklighet. Vem fan var det som uppfann skiten? Någon måste straffas. Citera
KingCosmoKramer Postad 28 September , 2008 Rapport Postad 28 September , 2008 Stekt/grillad lax och tonfisk >>> annan fisk Citera
AdslVerbe Postad 28 September , 2008 Rapport Postad 28 September , 2008 Exakt, det stämmer! Överkokt och trådig. Men hur visste du det? Det är ju rent magiskt! Klassisk husmorsmiss. Citera
AdslVerbe Postad 28 September , 2008 Rapport Postad 28 September , 2008 Torsken kan väl aldrig ses som delikatess.Tråkig och platt smak, men jag kanske också minns de sönderkokta bitarna man fick som snoris. Det här är en fin bit torsk... ...som kommer från en torsk i ungefär den här storleksordningen. Thats not the same fuckin ballpark som detta skräpet... som kommer från en sådan här fisk: Dessutom är torsken väldigt känslig vid tillagning. Mitt tips är att drösa den lätt, dvs rimma eller salta och sedan tillaga den till en centrum temperatur av 47-49 grader. Då blir den mumma. Citera
bigdwarf Postad 29 September , 2008 Rapport Postad 29 September , 2008 Fan den första torsken va läskig, hajstorlek...... Citera
Recommended Posts