Gå till innehåll

Champions League. Vilka vinner?


vincentblack

Recommended Posts

Tittar man på lagen som är med så är ju alla bra, annars skulle de aldrig vara med. Såvisst, alla har en chans att vinna (precis som jag när jag spelar poker) om en dock så liten :-)

 

Men rent krasst

 

man U - för mätta, har inte samma harmoni i truppen som tidigare

arsenal - Kommer inte hålla hela vägen men går säkert långt, har inte tillräckligt för det iår

liverpool - samma som arsenal

barcelona - nej nej nej, har trupp för att vinna men samma sak som de tidigare åren, floppar när det gäller

Inter - ser starka ut i år med mourinho som tränare och har spelat en bra fotboll, bra lag

Chelsea - bra lag, fantasktisk harmoni och gladfotboll. ruggigt revanschsugna sen fjol.

det ända som kan stoppa dem är väl skador.

 

har utelämnat alla andra lag för jag gissar att den inte har en chans att komma längre än max semi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att se titeln hamna utanför England, inget annat lag känns stabilt nog att hota. Säger Chelsea för tror att Rafa har insett att det bara är ligan som räknas i år. ManU kan givetvis hota om det nu bara är avsaknaden av Ronaldo som gjort dem dåliga i upptakten av säsongen.

 

dom va ännu sämre i upptakten av förra säsongen MED Ronaldo så lita på mig. Dom blir sjuuuuuuukt farliga överallt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, Aguero är duktig, men han vinner knappast CL åt Athletico på egen hand.

 

Nej, självklart inte, men han har 10 lagkamrater med på plan.

 

Svårt att se titeln hamna utanför England, inget annat lag känns stabilt nog att hota.

 

Jag hävdar att europas bästa lag i år kommer att finnas i europas bästa liga, den spanska.

 

Premier league får överdrivet stort uppmärksamhet i svenska media vilket gör att vi glömmer bort de övriga i bland, men bästa fotbollen spelas fortfarande i Spanien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hävdar att europas bästa lag i år kommer att finnas i europas bästa liga, den spanska.

 

Premier league får överdrivet stort uppmärksamhet i svenska media vilket gör att vi glömmer bort de övriga i bland, men bästa fotbollen spelas fortfarande i Spanien.

 

Det där är ju så jävla 2002 :)

 

Ta en lång funderare på det hela. Den spanska dominansen är över, men återkommer med tiden. Just nu är ligan inte i närheten av Premier League.

 

Det går ju lite i cykler det där.

 

EDIT: Därmed inte helt uteslutet att ett spanskt lag KAN vinna champions league. Cupspel är ju som det är, det bästa laget vinner inte alltid. Har bara jävligt svårt att se det hända. Real Madrid isf, Barca och Atletico räknar jag nog bort. Man vinner inte europas finaste cup två gånger med victor valdes i mål lixom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, självklart inte, men han har 10 lagkamrater med på plan.

 

 

 

Jag hävdar att europas bästa lag i år kommer att finnas i europas bästa liga, den spanska.

 

Premier league får överdrivet stort uppmärksamhet i svenska media vilket gör att vi glömmer bort de övriga i bland, men bästa fotbollen spelas fortfarande i Spanien.

 

Vi som kollektiv ja, men som inbiten nörd som ser engelsk,spansk,italiensk,fransk och tysk fotboll varje vecka anser jag fortfarande att favoriterna finns i england. Sen kan man tycka vad man vill om vilken liga som är "bäst".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...