Captain Morgan Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Dåligt argument. Det diskuteras vad som maximerar EV - inte vad som gör dig coolast eller ger dig mest inre lycka eller nåt sånt. Ok, det kanske lät lite fel. Menade att skillnaden på att komma 3a och 1a borde väga in vad som är +EV i längden. Citera
gdaily Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Testar den här som dagens fråga Citera
bodybuilder120 Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Jag autosynar denna. Edit: om sb va den som pushade .... Fold är det som gäller här...Man ska inte stressa... Citera
jensax Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Vare sig du foldar lr synar(och förlorar) här så har du ingen Fe sen. MEN du har nu betalt blinds och det vill till för att folk inte ska bli AI innan du betalar BB igen.Skillnaden är väl att om du foldar här kan du ju faktiskt folda även nästa gång i blindsen och hoppas någon blir utslagen vilket gör att du kan folda i runt 8 händer. Att ingen blir utslagen under dessa 8 händer är nog bara 25% chans till typ. Synar du istället så måste du vinna en AI när du betalar blinds igen om nu inte någon blivit utslagen under tiden. Dessutom kan folk bli lite lugnare när de ser dig med 500 i stacken och kanske inte tar några risker vilket inte är bra för dig. Har väl inte svarat på frågan men benat upp förutsättningarna. Jag foldar iaf. Jag spelar för en 3e plats och sen får jag se hur mkt marker jag har och gör det bästa av saken. Problemet här är att motståndarna här är så bra att de inte kommer begå några stora icm fel innan du postar bb igen. Detta betyder att du måste syna här för att inte ge bort värde i längden. Ju mer jag tänker på handen ju klarare syn blir det. Det måste väl ha med saken att göra? Jag menar, det hade ju varit skillnad om potten varit 1000 och det kostat 1000 för syn men vinner han den här handen så har han ju jätteläge på förstaplatsen. Vilken nivå pratar vi om förresten? Såklart pottodds spelar in i $ev, men det som bestämmer om man ska syna är ändå inte pottoddsen utan icm. Tror att det är $100 som gäller här, eftersom de här Fi oftast spelar det, kan möjligtvis vara $50. Citera
Mikeymoo Postad 17 September , 2008 Rapport Postad 17 September , 2008 Personligen tycker jag man ska väga in följande mer än sätta en range på sin motståndare. Mycket möjligt att han ställer på alla händer som kan tyckas bra i normala fall. (alla givna händer, + alla pocket + suited conn?, beroende på spelare). Så för att komma til poängen, pris? och hurvida du du satsar i detta läge jag menar klart du går för vinst men är du nöjd med 3e eller känns priset försumbart. Annat är om du tror att du om du väljer att syna kommer få alla emot dig, vad jag menar är att om du väljer att trycka sen när du är först in eller på knappen om UTG lagt sig, kommer du få 2syn som checkar ner dig? Det tycker jag är den viktigaste frågan. Ser man på handen i sig hade jag nog lagt mig och hoppats att de övriga gått i klinch mot varandra eller att jag plockar upp en betydligt starkare hand i nästa läge, hittar du Ax nästa hand så åker ju pengarna in och det är ändå 2300 kvar. 1800 om du måste vika är ju ett större problem. Tror du dom går emot dig om du viker så är det given syn tycker jag även med 3-4 off. Om du kan få ett nytt 1mot en så skulle jag vänta på att få trycka in markerna först. Hur blev det? Citera
Kimble Postad 17 September , 2008 Rapport Postad 17 September , 2008 Hur man spelar i det läget beror väl också på om man vill vinna eller bara bara få tillbaka sina pengar Citera
SoderKrippa Postad 17 September , 2008 Rapport Postad 17 September , 2008 Hur man spelar i det läget beror väl också på om man vill vinna eller bara bara få tillbaka sina pengar Man vill vinna så mycket pengar som möjligt i längden. /SK Citera
Recommended Posts