Gå till innehåll

Recommended Posts

Inga reads på fi checkar turn för att betta river ok? När han bettar är det väl autosyn?

 

 

***** Hand 1238037130 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 september 2008 18:39:29

Table TH 732 (Real/Cash Game)

Seat 1: PanPajacyk (200.00)

Seat 2: safesteps3 (147.36)

Seat 3: hakan100 (137.30)

Seat 4: PatrosCasa (198.00)

Seat 5: auxilium (246.00)

PatrosCasa post SB 1.00

auxilium post BB 2.00

** Deal **

PanPajacyk [N/A, N/A]

safesteps3 [N/A, N/A]

hakan100 [10s, Ah]

PatrosCasa [N/A, N/A]

auxilium [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

PanPajacyk Fold

safesteps3 Fold

hakan100 Raise to 7.00

PatrosCasa Fold

auxilium Call 7.00

*** Flop(Board): *** : [6h, 4d, Ad]

*** Bet Round 2 ***

auxilium Check

hakan100 Bet 11.25

auxilium Call 11.25

*** Turn(Board): *** : [6h, 4d, Ad, 6s]

*** Bet Round 3 ***

auxilium Check

hakan100 Check

*** River(Board): *** : [6h, 4d, Ad, 6s, Js]

*** Bet Round 4 ***

auxilium Bet 22.00

hakan100 Call 22.00

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 78.50

PanPajacyk Fold Win: 0.00

safesteps3 Fold Win: 0.00

hakan100 Fold Win: 0.00

PatrosCasa Fold Win: 0.00

auxilium [7c, 6d] Three of a kind, sixes Win: 78.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker att bettet efter flop är för litet?

 

Det bettas 11 i en pott på 17, dvs Fi ges just i det läget odds på dryga 1:2. I det läget inget att hurra över för Fi, men han sätter ju dig förmodligen på ett Ess och tänker att det är allt du kommer få. Samtidigt tänker han säkert att potten kan ge honom kanske 3-4ggr till, dvs de implicita oddsen är egentligen 1:6 eller uppemot 1:8. Och, då med 5 outs, dvs ~20% chans, så kan han ju ta risken.

 

Implicita odds - det är verkligen grejer för den som vill kunna motivera en kråksyn...

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker att bettet efter flop är för litet?

 

Det bettas 11 i en pott på 17, dvs Fi ges just i det läget odds på dryga 1:2. I det läget inget att hurra över för Fi, men han sätter ju dig förmodligen på ett Ess och tänker att det är allt du kommer få. Samtidigt tänker han säkert att potten kan ge honom kanske 3-4ggr till, dvs de implicita oddsen är egentligen 1:6 eller uppemot 1:8. Och, då med 5 outs, dvs ~20% chans, så kan han ju ta risken.

 

Implicita odds - det är verkligen grejer för den som vill kunna motivera en kråksyn...

 

/Jonas

Råkade du svara i fel tråd? Du har ju inte en siffra rätt. :-)

 

OP: WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pot = 15 flop. inte 17, Reducera sen alla odds kalkyleringar. Som jag inte orkar göra då dom flesta inte stämmer. Dock förespråkar jag en bet runt 13 här ändå.

 

Okej. Pot = 15. My bad. Men, det spelar mindre roll. 11 att syna. Pot = 26.

 

Antag nu att Fi är en snabb räknare som nyss läst lite om Implicita odds men kanszke använder det på fel sätt. Dvs, han räknar snabbt ut att beten på 11 i en pott om 15 är ett bet på 73% av potten. Säg att Fi tror att så kommer det bettas samma size även på Turn och kanske till och med River! Dvs, då kommer potten efter Turn 91 (med syn från Fi) och efter River är den uppe i att vara 224.

 

Det vill säga; han får i storleksordningen 1:20 på sina 11 instoppade. Det är ju skitbra! Och garanterat värt en syn. :shock:

 

Förstår du nu vad jag är ute efter?! Många har rätt dåligt begrepp om det här med implicita odds och pottodds. Så, att man blir nedsynad gång efter annan har massa olika anledningar. Speciellt på bord med låga inköp...

 

Å andra sidan, med en Fi som resonerar så duger inte potbet heller.

 

Jag håller dock med om att det är automatsyn på Riverbettet från Fi. Frågan är snarare, hur blir man av med fisken efter flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker att bettet efter flop är för litet?

 

Det bettas 11 i en pott på 17, dvs Fi ges just i det läget odds på dryga 1:2. I det läget inget att hurra över för Fi, men han sätter ju dig förmodligen på ett Ess och tänker att det är allt du kommer få. Samtidigt tänker han säkert att potten kan ge honom kanske 3-4ggr till, dvs de implicita oddsen är egentligen 1:6 eller uppemot 1:8. Och, då med 5 outs, dvs ~20% chans, så kan han ju ta risken.

 

Implicita odds - det är verkligen grejer för den som vill kunna motivera en kråksyn...

 

/Jonas

 

lol alltså... du har inte funderat på att HERO kan ha floppat trissen eller kanske täcker FI's tvåparsouts med sin kicker ganska ofta? Dessutom täcks ju en eller två outs av att färgen samtidigt kommer fyllas vilket blir jävligt jobbigt för FI. Att jaga tvåpar/triss efter flop är nog bland de sämsta man kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Pot = 15. My bad. Men, det spelar mindre roll. 11 att syna. Pot = 26.

 

Antag nu att Fi är en snabb räknare som nyss läst lite om Implicita odds men kanszke använder det på fel sätt. Dvs, han räknar snabbt ut att beten på 11 i en pott om 15 är ett bet på 73% av potten. Säg att Fi tror att så kommer det bettas samma size även på Turn och kanske till och med River! Dvs, då kommer potten efter Turn 91 (med syn från Fi) och efter River är den uppe i att vara 224.

 

Det vill säga; han får i storleksordningen 1:20 på sina 11 instoppade. Det är ju skitbra! Och garanterat värt en syn. :shock:

 

Förstår du nu vad jag är ute efter?! Många har rätt dåligt begrepp om det här med implicita odds och pottodds. Så, att man blir nedsynad gång efter annan har massa olika anledningar. Speciellt på bord med låga inköp...

 

Å andra sidan, med en Fi som resonerar så duger inte potbet heller.

 

Jag håller dock med om att det är automatsyn på Riverbettet från Fi. Frågan är snarare, hur blir man av med fisken efter flop?

 

75% procent exakt är flop beten. turn $93.5 dvs inför river har han 93.5 i potten. Och hero har då $90 kvar dvs shove. Alltså finns det inte utrymme för denna syn på flop. Då FI måste träffa två par på turn för att det ska vara värt att syna. För på river har han shove emot sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol alltså... du har inte funderat på att HERO kan ha floppat trissen eller kanske täcker FI's tvåparsouts med sin kicker ganska ofta? Dessutom täcks ju en eller två outs av att färgen samtidigt kommer fyllas vilket blir jävligt jobbigt för FI. Att jaga tvåpar/triss efter flop är nog bland de sämsta man kan göra.

 

Ja - givetvis!!!

 

Men det är ju inte det vi snackar om, utan jag pratar om hur folk (jo, faktiskt!) resonerar på låga nivåer. Jag har fått liknande "förklaringar" mot mig när jag bettat alla gator på helt ofarlig bräda och blivit nedsynad, och utdragen på river när nån träffar låga två par, runner runner, på river!

 

Dvs, hur skyddar man händen i detta läge?! Svaret är att det går inte mot en sån Fi. Han klonkar en bra hand på ett dåligt sätt, och vi är rökta.

 

Så, skall man dunka hårdare pre-flop? Efter flop? Eller inte alls? Jag har inte svaret, men tänkte att man kanske kunde få draghjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - givetvis!!!

 

Men det är ju inte det vi snackar om, utan jag pratar om hur folk (jo, faktiskt!) resonerar på låga nivåer. Jag har fått liknande "förklaringar" mot mig när jag bettat alla gator på helt ofarlig bräda och blivit nedsynad, och utdragen på river när nån träffar låga två par, runner runner, på river!

 

Dvs, hur skyddar man händen i detta läge?! Svaret är att det går inte mot en sån Fi. Han klonkar en bra hand på ett dåligt sätt, och vi är rökta.

 

Så, skall man dunka hårdare pre-flop? Efter flop? Eller inte alls? Jag har inte svaret, men tänkte att man kanske kunde få draghjälp...

 

Finns inget att göra förutom att du shovar flop. Varje gång ifall du är rädd att du ska bli utdragen. Hero i detta exempel bettar korrekt att donken har hittat triss är ju inget att göra. WP OP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår du nu vad jag är ute efter?! Många har rätt dåligt begrepp om det här med implicita odds och pottodds. Så, att man blir nedsynad gång efter annan har massa olika anledningar. Speciellt på bord med låga inköp...

Ja det har du demonstrerat med all önskvärd tydlighet ;)
Riverbettet från Fi. Frågan är snarare, hur blir man av med fisken efter flop?

Vi vill inte bli av med honom. Vi vill att han ska syna när han inte har odds för det, vilket han också gjorde. I längden tjänar vi pengar på det trots att vi ibland blir tvungna att betala av ett riverbet som nu, eftersom han kunde ha haft missat färg eller stegdrag, eller ett ess som vi nu splittar mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - givetvis!!!

 

Men det är ju inte det vi snackar om, utan jag pratar om hur folk (jo, faktiskt!) resonerar på låga nivåer. Jag har fått liknande "förklaringar" mot mig när jag bettat alla gator på helt ofarlig bräda och blivit nedsynad, och utdragen på river när nån träffar låga två par, runner runner, på river!

 

Dvs, hur skyddar man händen i detta läge?! Svaret är att det går inte mot en sån Fi. Han klonkar en bra hand på ett dåligt sätt, och vi är rökta.

 

Så, skall man dunka hårdare pre-flop? Efter flop? Eller inte alls? Jag har inte svaret, men tänkte att man kanske kunde få draghjälp....

Du verkar totalt ha missat en av de allra mest grundläggande principerna för att bli en vinnande pokerspelare. Poker går ut på att maximera sitt ev, inte att maximera antal vunna potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - givetvis!!!

 

Men det är ju inte det vi snackar om, utan jag pratar om hur folk (jo, faktiskt!) resonerar på låga nivåer. Jag har fått liknande "förklaringar" mot mig när jag bettat alla gator på helt ofarlig bräda och blivit nedsynad, och utdragen på river när nån träffar låga två par, runner runner, på river!

 

Dvs, hur skyddar man händen i detta läge?! Svaret är att det går inte mot en sån Fi. Han klonkar en bra hand på ett dåligt sätt, och vi är rökta.

 

Så, skall man dunka hårdare pre-flop? Efter flop? Eller inte alls? Jag har inte svaret, men tänkte att man kanske kunde få draghjälp...

 

Alltså....? HAN GÖR JU FEL! Du tvingar han att göra misstag, du behöver inte ändra på något utan bara spela på som du gör. Finns ju inget sätt du kan spela på som gör att han ALDRIG drar ut dig. Herregud...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså....? HAN GÖR JU FEL! Du tvingar han att göra misstag, du behöver inte ändra på något utan bara spela på som du gör. Finns ju inget sätt du kan spela på som gör att han ALDRIG drar ut dig. Herregud...

 

Bingo!!

 

Jag tycker fortfarande att närmare potbet kanske är bättre, men det kan vi låta vara osagt. Hursomhelst, det jag ville åstadkomma var att belysa det att man inte KAN gardera sig mot såna utdragningar.

 

Många läser dem här trådarna och sitter och funderar på hur man skall skydda sig mot att bli utdragen. Svaret är att det går inte! Och det tåls att tänka på! Och acceptera framförallt.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bingo!!

 

Jag tycker fortfarande att närmare potbet kanske är bättre, men det kan vi låta vara osagt. Hursomhelst, det jag ville åstadkomma var att belysa det att man inte KAN gardera sig mot såna utdragningar.

 

Många läser dem här trådarna och sitter och funderar på hur man skall skydda sig mot att bli utdragen. Svaret är att det går inte! Och det tåls att tänka på! Och acceptera framförallt.

 

/Jonas

Nice save :mrgreen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bingo!!

 

Jag tycker fortfarande att närmare potbet kanske är bättre, men det kan vi låta vara osagt. Hursomhelst, det jag ville åstadkomma var att belysa det att man inte KAN gardera sig mot såna utdragningar.

 

Många läser dem här trådarna och sitter och funderar på hur man skall skydda sig mot att bli utdragen. Svaret är att det går inte! Och det tåls att tänka på! Och acceptera framförallt.

 

/Jonas

 

Oj, vad har det här att göra med allt annat du skrivit i tråden?

 

Men grattis till det första som faktiskt går ihop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, vad har det här att göra med allt annat du skrivit i tråden?

 

Men grattis till det första som faktiskt går ihop!

 

Det har massor med det att göra. Fö, det finns många (i min egen vänskapskrets) som resonerar så tokigt som jag medvetet gjorde för att provocera lite. Dessa förstår inte utan en rejäl genomgång. Svar som "wp" du gjorde rätt, etc betyder ingenting i utbildandet. Och, detta är ju ändå en form utav utbildning, när vi pratar handanalyser.

 

Man kan inte utgå från att alla kan räkna ordentligt. Då begår man rätt stora misstag.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har massor med det att göra. Fö, det finns många (i min egen vänskapskrets) som resonerar så tokigt som jag medvetet gjorde för att provocera lite. Dessa förstår inte utan en rejäl genomgång. Svar som "wp" du gjorde rätt, etc betyder ingenting i utbildandet. Och, detta är ju ändå en form utav utbildning, när vi pratar handanalyser.

 

Man kan inte utgå från att alla kan räkna ordentligt. Då begår man rätt stora misstag.

 

/Jonas

Sluta skriva nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bingo!!

 

Jag tycker fortfarande att närmare potbet kanske är bättre, men det kan vi låta vara osagt. Hursomhelst, det jag ville åstadkomma var att belysa det att man inte KAN gardera sig mot såna utdragningar.

 

Många läser dem här trådarna och sitter och funderar på hur man skall skydda sig mot att bli utdragen. Svaret är att det går inte! Och det tåls att tänka på! Och acceptera framförallt.

 

/Jonas

 

Kalla det vafan du vill men sålänge man ser till att motståndaren gör ett misstag när han drar till sin hålpipa eller vad han nu har så "garderar" man sig på sätt och vis. Sen är det helt självklart att du inte vinner varje gång med bäst hand men det är ju det långa loppet som har betydelse.

 

Man ska vara jävligt glad att ens motståndare gör sådana här misstag, då vet man att det fortfarande finns pengar att hämta i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla det vafan du vill men sålänge man ser till att motståndaren gör ett misstag när han drar till sin hålpipa eller vad han nu har så "garderar" man sig på sätt och vis. Sen är det helt självklart att du inte vinner varje gång med bäst hand men det är ju det långa loppet som har betydelse.

 

Man ska vara jävligt glad att ens motståndare gör sådana här misstag, då vet man att det fortfarande finns pengar att hämta i poker.

 

 

Håller med! Men det krävs mer än "wp" och "bra spelat" för VÄLDIGT många läsare på detta forum för att förstå det.

 

Det borde fler inse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...