Gå till innehåll

Com hem och canal+


sturedenstore

Recommended Posts

Tjao!

 

Har sedan jag var 15 år tjatat på morsan om canal + för att kunna se på all den sport som erbjuds. Idag 4 år senare har jag tröttnat på att både tjata och vara utan.. Och eftersom mycket pokerpengar ligger och samlar damm så tänkte jag att det kunde vara en bra investering..

 

Tyvärr är jag en komplett nolla vad gäller allt som har med teknik, abonemang och dylikt att göra. Uppenbarligen är jag ganska korkad också eftersom jag har grava problem med att fatta vissa saker från com hems hemsida..

 

Det är som så att jag bor i en lägenhet där ett standardpaket från com hem ingår och betalas i samband med hyran. Det jag undrar är hur man smidigast (och billigast obv) får in canal+ i lägenheten utan att behöva betala för en massa kanaler man redan har (som man blir tvungen att göra när man köper nåt paket)

 

Jag frågar här främst eftersom com hem supporten avnjuter sin skönhetssömn inför en ny tuff arbetsvecka i skrivande stund och jag inte har lust att gå de kommande timmarna helt ovetande om läget..

 

Så om det är någon som kan placera pusselbitarna så att en korkad kille som jag förstår vad som gäller så är jag tacksam. Då kanske jag slipper tråka ut någon måndagsirriterad supportsnubbe imorgon bitti också.

 

Sen undrar jag också vad som gäller för att få in det i hela lägenheten.. Krävs det flera boxar, paket? Kostar det en massa mer?

 

Förlåt om jag slösade bort några dyrbara minuter av er grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till, det brukar vara minst en timmas kö och man blir ofta bli bortkopplad när man är näst på tur.

 

Men för att svara på din fråga.

 

Du måste ha någon typ av abonnemang av digitaltv, alltså utöver den analoga som brukar ingå i lägenheten. Billigast är small som inte ens ger dig alla de analoga kanalerna i digitalformat. Till detta krävs sen en box alternativt en tv med inbyggd box (finns ifrån sony och samsung i dagsläget). Alltså inte en boxer-box utan en avsedd för kabelnät. Comhem säljer boxar som de anser fungerar bra i deras nät, däremot är det bara HD-kanalerna som kräver att man använder deras box.

Sen är det fritt fram att beställa C+ som tilläggstjänst. Köper du en HD-Box så ingår C+ båda HD-kanaler i dess paket så du behöver inte något fetpaket i övrigt.

 

Jag skulle kolla vad de har för erbjudanden för tillfället, tror bland annat att de har ett med C+ rabatterat året ut om man binder sig för ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande din fråga om flera tv-apparater.

 

Comhem anser att deras abonnemang gäller för en TV åt gången. Visst kan du köpa en box och flytta runt den, eller ha flera boxar men flytta runt kortet till där du vill använda det, men det blir ju jobbigt i längden. Lösningen är att du antingen beställer extrakort ifrån comhem (extrakostnad varje månad) eller så finns det system på marknaden där du själv dubblerar korten. Inte en aning om hur bra det fungerar dock, och kan nog kräva lite pill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Com hem suger , är tvungen att betala fast jag inte kan se skiten. Tänk på att du bokar upp ett år i taget!

 

Com Hem är riktigt bra.

Har haft avbrott två gånger på tre år på TV'n och på bredbandet och dom gångerna drog dom av halva månadskostnaden även fast avbrottet bara varade under ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem är fruktansvärt illa att ha med att göra om man har något att klaga på eller ifrågasätta. Jag fick betala ett runt 3000:- i fjol för ett abonnemang som jag aldrig fick att fungera.

Jag ringde support varje dag i en veckas tid utan att bli uppringd av någon mer kunnig som dom varje gång lovade, och fick till slut svaret att skicka ett brev, vilket jag gjorde.

 

En månad senare och utan svar ringde jag igen och bad om att få prata med den avdelningen som jag skickat brev till men fick för 10:e gången svaret att dom endast kunde nås via brev, vilket dom ej svarar på.

 

Helt fruktansvärt företag som jag ALDRIG någonsin kommer rekommendera eller skaffa abonnemang hos.

 

Sen blir det ju inte bättre av att deras support till 90% består av folk som knappt förstår svenska och än mindre teknisk kännedom om deras egna produkter, sorgligt att dom kan ha några kunder öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Com Hem är riktigt bra.

Har haft avbrott två gånger på tre år på TV'n och på bredbandet och dom gångerna drog dom av halva månadskostnaden även fast avbrottet bara varade under ett par timmar.

 

1) Deras support är kraftigt underbemannad. Tar oftast runt en timme att komma fram och är dessutom ett betalnummer. Sammanträffande?

2) Deras HDTV satsning har varit anskrämlig. Urusel kvalité, fånigt dyrt och med halvtaskigt utbud. Är ju först sedan i somras det har blivit ok. Finns fortfarande kvar en hel del att önska som fritt val av boxar och inspelningsmöjlighet, plus att distributörerna (främst Viasat som suger pung på att producera sport) måste lära sig att hantera HD-sändningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Com Hem är riktigt bra.

Har haft avbrott två gånger på tre år på TV'n och på bredbandet och dom gångerna drog dom av halva månadskostnaden även fast avbrottet bara varade under ett par timmar.

 

HAha låter inte som comhem, du måste bjudit på hela din "personlighet" för att få det.

Värsta skräpet!

Men det har sin förklaring, de har ett avtal som i realiten ger dem monopol på fastigheter som fixar digitaltv . 90% av marknaden om jag minns rätt och de behöver därför inte kämpa för sina kunder----->usel kvalite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAha låter inte som comhem, du måste bjudit på hela din "personlighet" för att få det.

Värsta skräpet!

Men det har sin förklaring, de har ett avtal som i realiten ger dem monopol på fastigheter som fixar digitaltv . 90% av marknaden om jag minns rätt och de behöver därför inte kämpa för sina kunder----->usel kvalite.

 

Samma sak för min bror.... Strulat en gång senaste året och då drog dom av halva månadskostnaden utan att bråka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just TVn har jag aldrig haft problem med. Däremot nätuppkoppling har strulat ungefär en gång i måndagen. Jag iof fått avdrag på räkningen men då först efter att jag påpekat det hela.

 

Sen när det gäller att ComHem skulle vara ett betalnummer så stämmer det INTE (enligt vad jag till 95% är säker på). 0771-nummrena är samma som 020-nummrena (man betalar för en period oavsett hur långt samtalet är) . Däremot är(var) 071 betalnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taget ifrån deras sida:

 

Telefon: 0771-55 00 00 (23 öre/min. Uppkoppling 52,5 öre)

 

Jättedyrt? nä, men jag har inte lust att skänka dem 100 kronor varje gång jag behöver påpeka att deras tjänst suger.

 

Edit:

Till detta tillkommer deras totalvägran att ersätta för förlorad inkomst om jag måste vara hemma för deras tekniker (har för mig ARN har sparkat på dem om detta) plus att de alltid hotar med att belasta dig med kostnaden för teknikern om inget fel kan hittas. Plus en massa annan skit i deras avtal som inte är förenligt med svensk lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt de har bättre kundservice nu än för några år sedan. Jag kom fram direkt när jag ringde mina 2 samtal till dem. Det var iofs frågor om tjänsten innan jag köpte den, kanske är högprioriterat :-). Men de garanterar 70% av hastigheten på internetabben, vilket då håller med marginal i mitt fall, det är imponerande. De tar inte ut kortavgifter på TVabben vilket också är imponerande, eftersom alla andra gör det. Så jag är nöjd med vad jag betalar för, får väl se hur nöjd jag är om det börjar strula senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Taget ifrån deras sida:

 

Telefon: 0771-55 00 00 (23 öre/min. Uppkoppling 52,5 öre)

 

Jättedyrt? nä, men jag har inte lust att skänka dem 100 kronor varje gång jag behöver påpeka att deras tjänst suger.

 

Om du pratar med Comhems support i över sju timmar varje gång du behöver påpeka att deras tjänster suger föreslår jag att du lägger dom 100kr/gång i en spargris istället och efter ett tag tar du spargrisen med dig till Kanalvägen 17 i Täby.

 

Och för att vidare lugna dig vill jag även påpeka att samtalstaxan på 23 öre/min tas ut av din teleoperatör och inte av den du ringer till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Com Hem internet. HAr funkat ok varit nere nångång i månaden kanske som jag märkt av. I snitt då var längesen det var problem nu. Har kommit fram till supporten gasnka fort när jag behövt ringa. beror väll helt på område kanske om nått stort nätverk går ner så blir dem nerringda.

 

Det enda som jag är riktigt trött på är deras reklam om deras andra tjänster konstant. Får kanske ett brev i månaden minst i reklam från dem, sen har dem på nått sätt fått tag i mitt mobilnummer och ringt och kollat om jag ville köpa telefoni till mitt bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du pratar med Comhems support i över sju timmar varje gång du behöver påpeka att deras tjänster suger föreslår jag att du lägger dom 100kr/gång i en spargris istället och efter ett tag tar du spargrisen med dig till Kanalvägen 17 i Täby.

 

Och för att vidare lugna dig vill jag även påpeka att samtalstaxan på 23 öre/min tas ut av din teleoperatör och inte av den du ringer till.

 

I somras så var sju timmar snittiden för att få sitt fel åtgärdat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...