Gå till innehåll

Timlön, värt att satsa på poker?


Quicker

Recommended Posts

Hej pokervänner!

 

Jag står i valet och kvalet att hoppa av skolan för att kunna satsa på pokern. I nuläget drar man kanske in 300-600 på en dag - vilket är uruselt.

 

Med tiden lär man sig av sina misstag och kommer antagligen tjäna ännu mer när man har tagit pokern på en ny nivå.

 

Min fråga är alltså ifall det är värt att hoppa av skolan (skoltrött,problem som in i helvete,omotiverad) för att satsa helhjärtat poker?

 

Jag har inga större utgifter som hyra eller liknande, hur skulle ni gjort?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

om du tjänar 300-600kr bredvid skolan idag. vafan gå till skolan, gör dina timmar där och gå hem o spela. På så sätt kmr du ha utb och bra mer pengar än många av dina vänner har i månaden. Vet nog hur du har de, var i en liknande sits (skoltrött o sånt) och hoppade av. Jobbar nu några dagar i veckan som något jag inte vill bredvid pokern. Du kmr ångra dig om du hoppar av! Själv fattar man nu hur bra man hade de i skolan! vafan om du fortsätter kränga 300-600 om dagen tills du går ut skolan kommer du ha en sjukt fin rulle till examen ju;)

 

 

EDIT: nu tog jag för givet du precis börjat gymnasiet typ... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej pokervänner!

 

Jag står i valet och kvalet att hoppa av skolan för att kunna satsa på pokern. I nuläget drar man kanske in 300-600 på en dag - vilket är uruselt.

 

Med tiden lär man sig av sina misstag och kommer antagligen tjäna ännu mer när man har tagit pokern på en ny nivå.

 

Min fråga är alltså ifall det är värt att hoppa av skolan (skoltrött,problem som in i helvete,omotiverad) för att satsa helhjärtat poker?

 

Jag har inga större utgifter som hyra eller liknande, hur skulle ni gjort?

 

Mvh

 

Du kommer få höra att du ska satsa på utbildningen först och ta det lungt.

Men om du har bra br managment vilket bara du kan avgöra, så säger jag kör hårt.

Det krävs inte mycket energi för att bli vinnande på nl200 och lyckas du med det kommer du tjäna riktigt bra pengar, om du har talang kommer du kunna klättra några nivåer till.

Jag skulle ge det rådet till alla som är interesserade av poker och har någorlunda hög iq, och framför allt har bra MONEYMANAGMENT vilket jag saknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ge dig ett tips som min kompis gav mej innan jag hoppade av å började lira på heltid, vilket är hoppa bara av/ta paus från skolan om du kan betala 6 månaders hyra+andra räkningar framöver...

sen måste jag tillägga att jag får känslan att du fortfarande har för lite erfarenhet av poker. Det kan svänga väldigt fort i den här branschen. Ge skolan iaf 6 månader till, gör sedan en ny bedömning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger detsamma - hoppa inte av för att spela poker. Det handlar inte bara om att ha pengar att leva för, du ska helst tjäna det dubbla.

Statistiskt sett kommer du inte klara av att bli proffs, allt talar emot dig tyvärr.

 

Förstår dock hur det är att vara skoltrött (det har jag också varit en gång i tiden). Det är inte fel att hoppa av om du verkligen känner att det bara blir pannkaka av alltihop ändå. Finns ingen poäng med att stå där stupfull med studentmössan på sniskan med en massa IG i bakfickan. Mitt tips är i så fall att du skaffar dig ett jobb vid sidan av och tar ett studieuppehåll. Sen kan du spela poker hur mycket du vill på fritiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner ungefär likadant går 3an. har IG i Matte A , Matte B , geografi och naturkunskap ( lovande o va pokerspelare då va? jag vet ) jag kan plugga igen dom nu i 3an men hoppar ner till 2an igen för att gå dom 4 kurserna. vilket är några timmar i veckan. kan gå till skolan umgås med polarna , käka lite o

så.

sen spela poker på resten av tiden. om det går bra nu under denna tid fram till augusti nästa år då 3an börjar. så får jag se hur jag gör. skiter sig pokern helt m.m då börjar jag 3an...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://uk.youtube.com/watch?v=lyl5DlrsU90

 

 

Som de flesta andra säger vore det intressant med mer info men hursom så rekommenderar jag starkt att du inte hoppar av!

 

Skulle du nu, mot min och många andras rekommendationer, hoppa av så hoppas jag att du inte planerar att enbart satsa på pokern utan andra planer vid sidan av.

 

Jag själv tog studenten det här året och "lever" nu på pokern men trots stabil inkomst så funderar jag starkt på att ta upp studierna snart igen för att verkligen ha tryggheten, den väger mer än någon tusenlapp extra här och där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog sabbatsår från universitetet i oktober förra året pga pokern gick röv, torskade 2/3 av rullen på 1,5 månad. Iaf så var det beslutet det bästa ja gjort ever. Började plussa sjukt bra direkt ja slapp annat att tänka på o har försörjt mig bra på pokern i ett år nu o försöker ta upp plugget nu igen för att spela poker vid sidan av(3h/dag i snitt, o grind när man har ledig dag). Har skaffat mig bra erfarenhet nu så tror de kommer funka att plugga samtidigt nu.

 

Vet inte riktigt om mitt inlägg hjälper dig så mkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte direkt svårt att plugga heltid eller jobba heltid och samtidigt dra in bra med pengar på pokern...

 

Kommer du verkligen dedikera 9timmar per dag på pokern? Att ha pokern på sidan är nog överlägset bäst för överlägset flest. Du ska spela väldigt högt för att det ska vara värt att Enbart lira poker, för du måste väga in så mycket fler faktorer än vad du drar in på en månad.

 

Dessutom är inte gymnasiet speciellt hårt... gäller bara att veta hur man ska lägga upp sina studier. Ett tips är att va på varje lektion, anteckna och fråga mycket. Sen behöver du knappt plugga något hemma. Läs gärna igenom det kapitel som läraren kommer föreläsa om nästa lektion.

 

Stay in school & dra in bra pengar på pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som hoppat av skolan för att spela poker:

 

Hur mycket pengar har ni sparat för framtiden?

 

Jag kanske är fördomsfull, men jag får för mig att många yngre som spelar gärna lever ett rätt så "lyxigt" liv.

 

Det känns säkert hur häftigt som helst att kunna säga att man är "pokerproffs" och bjuder på krogen, reser, osv...

 

Men risken som jag ser det, tråkig som jag är, är att man sen står där och visserligen haft en rätt häftig period, men ändå är utan pengar och dessutom inte klar med sin utbildning.

 

Kanske inte så kul att plugga när man dels hunnit leva "lyxliv" och dels hunnit bli äldre.

 

Tråkiga jag tycker inte man ska satsa på poker istället för utbildning om man inte säkerställer att man i alla fall har pengar kvar efter äventyret...

 

Sen är det väl så att alla som försöker lär ju inte lyckas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som hoppat av skolan för att spela poker:

 

Hur mycket pengar har ni sparat för framtiden?

 

Jag kanske är fördomsfull, men jag får för mig att många yngre som spelar gärna lever ett rätt så "lyxigt" liv.

 

Det känns säkert hur häftigt som helst att kunna säga att man är "pokerproffs" och bjuder på krogen, reser, osv...

 

Men risken som jag ser det, tråkig som jag är, är att man sen står där och visserligen haft en rätt häftig period, men ändå är utan pengar och dessutom inte klar med sin utbildning.

 

Kanske inte så kul att plugga när man dels hunnit leva "lyxliv" och dels hunnit bli äldre.

 

Tråkiga jag tycker inte man ska satsa på poker istället för utbildning om man inte säkerställer att man i alla fall har pengar kvar efter äventyret...

 

Sen är det väl så att alla som försöker lär ju inte lyckas...

 

Så sant, så sant även om det låter tråkigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ofc ska du fortsätta plugga, bli klar med gymnasiet, sedan shippar du iväg dig själv till nån skola och läser något skitprogram om du är studieless, som du inte har tanke på att genomföra seriöst, utan lån och andra saker då givetvis, detta för att få tag i en lägenhet som är förhållandesvis billig, internet etc så du slipper bo hemma med päronen, + att du får kul umgänge genom skolan, grymt roligt på nollningen and so on. Sedan kan du hoppa av efter ett par månader men du hävdar bestämt du vill stanna där, å då kan du fortsätta med pokern(hyra + mat för ett studenboende max 5000 kr i mån?)

 

Vem vet? kanske slår tvärtom, du kanske gillar det du läser och som det är för mig själv så är det större balans i mitt pokerspelande om jag har en "dagsrutin" (kliva upp ~8, ta en kaffe och macka o gå på skolan).... komma hem vid 2 kanske, dra o träna.. käka middag, sedan gama 3 timmar typ.

 

Vissa dagar är man ledig, kan man gama hela dagen, vissa dagar slutar man redan 12... dra o träna, käka lunch på gymmet och vara hemma vid 14,30 o grinda... det är livet, man tar sig ut lite och man känner att man gör något vettigt av sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......

Tråkiga jag tycker inte man ska satsa på poker istället för utbildning om man inte säkerställer att man i alla fall har pengar kvar efter äventyret...

 

Själv har jag ganska svårt att föreställa mej något tråkigare än att "tvingas" sitta å grinda själv 8h/dag istället för att komma ut och träffa skolkompisar/tjejer/arbetskamrater.

 

Detta till trotts kan jag säga att jag gillar att spela poker samt att jag trivs rätt bra med i min ensamhet dom sena kvällarna jag själv sitter å grindar lite när huset sover. Men jag skulle nog aldrig vilja byta mitt jobb mot pokerlir även om jag kunnat detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...