Gå till innehåll

FL7CS - (73)3 frång bring in


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($2/$4), Ante $0,25, Bring-In $1

 

Tänkte prova att posta en hand där jag är bring in, i strikt mening inte en ante steal men ändå lite intressant (eller kanske inte). Fi verkar vare en löspassiv spelare även om jag inte spelat så länge mot honom.

 

 

3rd Street - (0.75 SB)

 

Hero: 7:heart: 3:diamond: 3:club: ___brings-in

Seat 4: xx xx Q:spade: ___folds

Seat 5: xx xx 4:heart: ___folds

Seat 7: xx xx 9:diamond: ___calls

Seat 8: xx xx 8:diamond: ___folds

Seat 1: xx xx Q:club: ___folds

 

 

4th Street - (1.75 SB)

 

Hero: 7:heart: 3:diamond: 3:club: A:spade: ___checks

Seat 7: xx xx 9:diamond: Q:diamond: ___checks

 

Väljer ett checka här med avsikt att syna. En av tankarna här är att det här är en spelare där jag faktiskt kan få viss info med en check som kan vara värdefull senare i handen. Mot en aggresiv fi så borde ju min check mötas av en bet minst 99% av gångerna.

 

5th Street - (0.87 BB)

 

Hero: 7:heart: 3:diamond: 3:club: A:spade: K:spade:

Seat 7: xx xx 9:diamond: Q:diamond: A:diamond:

 

Så hur spelar vi här? Vi är först och agera och fi har visat svaghet genom att checka bakom på fjärde. Min read är att fi inte är sofistikerad eller lurig nog för att fjärdegatschecken skall vara ett trix. (Det vore väl hur som helst ett rätt så bisart spel?!?) Jag tror heller inte han är passiv nog att ha checkat fyrfärgen (vilket ju vore rätt så kräksdåligt).

 

Samtidigt så är ju potten pyttig och jag har trotts allt bara ett par i treor, visserligen med drag för Kings eller aces up men det är ju inget monster direkt.

 

Nån som har ett bra förslag till linje på de sista tre gatorna?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damen ser ut som ett bra kort för honom iom att det är samma färg, men tycker ändå du borde beta ut eftersom damen är tvärdöd och han måste spelat QhX9d, med två damer på bordet, för att han ska ha fått en stark tvåparshand.

 

Är ju inte så många vik du behöver för att komma över equityunderläget och han lär ju ha rätt mkt nior med död kicker, småpar och stegdrag.

 

Får följande distribution för fjärde:

7 card stud hi sim, 100000 trials

Dead cards: Q:spade: 4:heart: 8:diamond: Q:club:

 

Hand 0 range: split 99, kickers: offsuit 2345678TJQKA, 2-flush 2345678TJQKA | wired pairs, offsuit: 2345678TJ, 2-flush: 2345678TJ

3 flush ranks: 2+ | 3 straight ranks, 0 gap: 7+, 1 gap: 6+, 2 gap: 6+ |

 

Hand 0: xx- xx- 9:diamond: Q:diamond: -- -- --: EV 54.9% - WIN/LOSE/TIE %: 54.9/44.9/0.0

Hand 1: 7:heart: 3:spade: 3:club: A:spade: -- -- --: EV 44.9% - WIN/LOSE/TIE %: 44.9/54.9/0.0

 

Range breakdown: 355 hole card combinations (281 trials per combination)

Rolled up: 0 (0%), Split pair: 117 (32%), Wired pair: 40 (11%)

3 flush: 45 (12%), 3 straight, 0 gap: 36 (10%) 1 gap: 54 (15%) 2 gap: 63 (17%), Hi cards: 0 (0%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...