drc Postad 30 Juni , 2004 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2004 lol - det var ett litet överbet där av mig - och som jag sa i chatten efteråt. "Jag ville nästan inte att du skulle svara med tanke på att du var inne i någon form av rush där korten gick din väg totalt ett tag" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 30 Juni , 2004 Rapport Share Postad 30 Juni , 2004 lol - det var ett litet överbet där av mig - och som jag sa i chatten efteråt. "Jag ville nästan inte att du skulle svara med tanke på att du var inne i någon form av rush där korten gick din väg totalt ett tag" Problemet med det är ju inte så mycket att du missar mer pengar den här handen som att det blir lätt att se när du inte menar allvar. Om du är så genomskinlig att du betar rättframt efter handstyrkan så är det ju inte konstigt att Hickmott slog om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drc Postad 30 Juni , 2004 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2004 Problemet med det är ju inte så mycket att du missar mer pengar den här handen som att det blir lätt att se när du inte menar allvar. Om du är så genomskinlig att du betar rättframt efter handstyrkan så är det ju inte konstigt att Hickmott slog om. Jag betar inte rättfram efter min handstyrka. Däremot så har jag inga fasta principer på exakt hur jag betar vilket jag borde ha. Jag brukar variera mina bet så att det kan bli överbet/underbet/check oberoende av vad jag har för kort om det bara är få kvar i handen. Det beror på vad jag för tillfället vill få ut av mitt bet och kan ställa till besvär för motståndare då det ofta är lika svårläst som att göra likartade bet hela tiden. Jag har dock på min "todo-list" att se över mitt bettande i NL/PL situationer eftersom det jag tror är varierande kanske i själva verket inte är så varierande som jag tror. Därför mår jag nog bättre av att ha ett mer genomtänkt tillvägagångsätt för dessa situationer. Det vanligaste är dock att jag betar runt pott oavsett. I just detta fall gjorde jag nog dock fel och överbettade lite väl tydligt. Det kändes dock inte som en omöjlighet att få en call ändå då Hickan inte släppt många händer till mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts