Gå till innehåll

Reraisa ur pos vs. i pos preflop


jaha81

Recommended Posts

Jag har kommit på mig själv att reraisa oftare preflop ur position än i position.

 

Antag tex att jag sitter med en hyffsad hand som AQo.

 

Case 1: Jag sitter på button.

CO raisar till 4bb först in.

 

Case 2: Jag sitter på bb.

CO raisar till 4bb först in.

 

Här är reraisar jag nog oftare i case 2 än 1. Detta pga att 2 överkort är mer svårspelade i tidig position än i sen, varav jag hellre vill köpa potten här och nu i case 2 än 1. I case 1 känns det betydligt mer bekvämt att enbart syna och avvakta floppen eftersom jag har fördel där.

 

Nackdelen med denna strategi är ju såklart att jag tenderar att spela större potter ur position än i position.

 

Med en hand som TT är det mindre skillnad mellan hur jag spelar i de olika casen eftersom jag anser att den är mer lättspelad ur position än 2 höga kort.

 

Jag är lite osäker på om denna strategi verkligen är korrekt, så jag välkomnar synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömmer en viktig sak, vad har du för motståndare? synar han med en bred range typ alla pockets, AJ, suitedcon, osv så ska du ju 3beta AQ varje gång oavsett pos.

synar Fi bara med JJ+ AQ+ så ska du inte, eftersom du är krossad av hans synrange.. och alltså kan du ist 3beta en sämre hand, typ A2s lika gärna...

 

Dock, vet du inget om honom så är det å ena sidan bättre att spela stora potter i position men å andra sidan är det lättare att spela ur pos när stackarna är mindre relativt till potten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...