Gå till innehåll

misclick, FL


Nemesis

Recommended Posts

Pre flop var misclick. (dock inte så allvarligt) Hur ser post flop ut?

 

3/6 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is CO 8:heart: 9:heart:

1 fold, UTG 1 calls, Hero raises, 2 folds, BB calls, UTG 1 calls

 

Flop: T:spade: Q:club: 5:diamond: (6.5 SB, 3 players)

BB checks, UTG 1 checks, Hero bets, BB raises, UTG 1 folds, Hero calls

 

Turn: J:club: (5.2 BB, 2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls

 

River: 6:club: (9.2 BB, 2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar att 3-beta med 89s men jag raisar inte en limper med handen preflop. River raise är gränsfall. Å ena sidan kan du vinna 1 bet mot set och tvåpar, å andra sidan förlora 2 mot flush. Jag brukar bara syna i dessa situationer.

 

Flesh

 

Hero raisar pre, slowspel flop och raise turn, jag tror inte fi donkbetar river med t.ex. KQ etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite otydlig, menade att det är så ditt spel kan uppfattas av fi vilket gör att han kan antas ha en hög hand. Du tar kommandot pre, coldcall flop och sen reraise turn vilket visar på mkt stark hand....

 

Jag coldcallade inte flopp. Jag bet/synade.

 

Och Fi höjer ju en regnbågsflopp så det indikerar ju att han troligtvis inte har flush på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog vara lite sugen på att frikortstrebetta floppen. Givet att vårt ursprungsbet är ett "continuation bet" så får man ju anta att BB kan höja rätt tunt här för att skydda en svag "made hand" (Typ TPNK eller MP/BP) mot SB.

 

Eller tycker ni att det är överaggresivt?

 

/Bjorn

 

 

Nej, jag tycker inte att det är överaggro. Jag hade nog själv valt att köra denna linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog vara lite sugen på att frikortstrebetta floppen. Givet att vårt ursprungsbet är ett "continuation bet" så får man ju anta att BB kan höja rätt tunt här för att skydda en svag "made hand" (Typ TPNK eller MP/BP) mot SB.

 

Eller tycker ni att det är överaggresivt?

 

/Bjorn

 

Förstår inte riktigt poängen. Du kan spara 0,5BB de gånger han inte cappar flopp eller donkar turn samtidigt som du inte träffar. Samtidigt som han kanske skulle lägga några 5x eller pp om du fäljer upp din 3-bet på turn och du förlorar ju oftast värde de gånger du klonkar din stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt poängen. Du kan spara 0,5BB de gånger han inte cappar flopp eller donkar turn samtidigt som du inte träffar. Samtidigt som han kanske skulle lägga några 5x eller pp om du fäljer upp din 3-bet på turn och du förlorar ju oftast värde de gånger du klonkar din stege.

 

Nej jag är inte så säker på om det är någon poäng, bara att jag är sugen. Här känns det ju som att det är marginellt ok att peela ett kort för en SB och likaså marginelt ok att peela två kort för två sb, däremot är jag rätt så tveksam till att peela två kort för en sb plus en bb, med den linjen borde man väl folda turn unimproved?

 

Annorlunda uttryckt så torde frikortstrebeten bara vara aktuell om den har en hög sannolikhet att lyckas, vilket jag dock tror att den har mot många spelare här. (Därmed inte sagt att det nödvändigtvis är den bästa linjen.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sidoutvikning.

 

Flera av er har uttryckt eller i varje fall antytt att ni tycker att isolationshöjning med 98s inte direkt är fel här (även om det i detta fall enligt ursprungspostaren var en misclick).

 

Jag har svårt att se att det skulle vara det åtminstonde bara sett till den omedelbara handen.

 

Även om vi utgår från att öppningslimparen är en mupp som öppningshöjer starka händer och öppningslimpar svaga snarare än en ultrapassiv som alltid limpar så är rimligtvis 98s en underdog mot hans range även om det inte är så grovt. Givet position och lite döda mörkpengar och det faktum att vi kan spela ut fi postflop kan vi säkert ändå förvandla det till en hyffsat lönsam situation.

 

Men allt det är ju förutsatt att isolationshöjningen LYCKAS! Dels kan det bli som här att handen blir trehänt om en av mörkarna synar och det är väl inte så farligt. Vad som däremot är mindre kul är om vi själva blir isoleringstrebettade från knappen om han har nått han vill leka med. En hyffsad spelare borde väl inse att han kan trebetta relativt tunnt där.

 

Jag kan dock se ett hyffsat metavärde i att spela handen för en höjning för att mixa upp sina isolationshöjningar mot öppningslimp, dock skulle jag vara mycket mer benägen att göra det från knappen.

 

Eller så är mitt resonemang helt felaktigt?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har sett det, det står ju till och med på tredje raden i mitt inlägg. Dock har både Pokerfacket och Saint_Björn antytt att även misclicken skulle kunna vara åtminstonde "ok" och jag är intreserad av att höra hur dom (och eventuellt andra) resonerar.

 

Standardspelet här är ju (väl?) att översyna men som ett variationsspel är definitivt inte höjningen ointresant. Vissa texter (bl.a. tror jag det nämns i TH4AP) föreslår ju att man "nån gång då och då" skall öppningshöja med en medium suited connector från tidig position (på fullbord) för att bli mer svårläst och det är ju som jag ser det ett ungefär likvärdigt fel sett ur sitt samanhang.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...