Deppodi Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 Tjenare! Håller på att lära mig att räkna på odds och jag är inte så bra på det än så länge. Tänkte bara undra om någon kunde hjälpa mig med denna hand? Gjorde jag rätt? När jag pushade all in på floppen satte jag honom på ett överpar, typ JJ och det kändes som att det var 50/50 på denna hand. Helt fel? Full Tilt Poker Game #8040521917: Table Bucyrus-Erie - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 9:12:45 ET - 2008/09/12 Seat 1: LiMitation ($4.05) Seat 2: Deppodi ($3.80) Seat 3: schnoesel6 ($8.35) Seat 4: Rolani ($11.65) Seat 5: cashman253 ($8.20) Seat 6: KleberK ($10) Seat 7: KOORA3 ($2.10) Seat 8: ruslasha ($1.85) Seat 9: looyoou ($9.75) KOORA3 posts the small blind of $0.05 ruslasha posts the big blind of $0.10 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to Deppodi looyoou folds LiMitation folds schnoesel6 stands up Deppodi raises to $0.30 schnoesel6 folds Rolani folds cashman253 raises to $1.05 KleberK folds KOORA3 folds ruslasha folds Deppodi calls $0.75 *** FLOP *** Deppodi bets $2.75, and is all in cashman253 calls $2.75 Deppodi shows cashman253 shows *** TURN *** *** RIVER *** Deppodi shows three of a kind, Tens cashman253 shows a full house, Tens full of Kings cashman253 wins the pot ($7) with a full house, Tens full of Kings Deppodi is sitting out Citera
feje Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 Deppodi raises to $0.30 schnoesel6 folds Rolani folds cashman253 raises to $1.05 KleberK folds KOORA3 folds ruslasha folds Deppodi folds är rätt spel här. Nu när du synat kan du aldrig kasta när det ligger så mycket i potten så all in är bra där. Citera
Deppodi Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 Jag vet inte riktigt om jag håller med där, visst han re-raisar mig preflop. Men jag anser ändå att eftersom att jag satte honom på ett pp så hade jag ändå outs på essen och kunde krossa honom om det kom? Sen som sagt.. på floppen kom färgdraget + essen = 12x4-1= 47% ungefär för att jag ska vinna, visst han hade åxå kunnat ha AK och ha min AJ helt krossad, men var det verkligen så fel att syna ett re-raise pre med AJs? Citera
slowboy Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 FOLD PREFLOP, han har så grund stack att det inte är värt att spela AJs mot en reraise.. Som spelat.. ställ!! Citera
owster Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 Jag vet inte riktigt om jag håller med där, visst han re-raisar mig preflop. Men jag anser ändå att eftersom att jag satte honom på ett pp så hade jag ändå outs på essen och kunde krossa honom om det kom? Sen som sagt.. på floppen kom färgdraget + essen = 12x4-1= 47% ungefär för att jag ska vinna, visst han hade åxå kunnat ha AK och ha min AJ helt krossad, men var det verkligen så fel att syna ett re-raise pre med AJs? Betalar han av mycket med JJ, QQ, KK om ett A kommer på floppen? Tror inte det... Snarare är det du som förlorar mkt när ett A kommer och han har AK. Citera
davecat Postad 13 September , 2008 Rapport Postad 13 September , 2008 Betalar han av mycket med JJ, QQ, KK om ett A kommer på floppen? Tror inte det... Snarare är det du som förlorar mkt när ett A kommer och han har AK. Inte om floppen är AJ2 Citera
capzyL Postad 13 September , 2008 Rapport Postad 13 September , 2008 Inte om floppen är AJ2 För den chansen finns det verkligen odds att syna på. Då kan man ju syna en allin preflop med 27off för att man kommer få så mycket cash när floppen är 222 Citera
davecat Postad 13 September , 2008 Rapport Postad 13 September , 2008 För den chansen finns det verkligen odds att syna på. Då kan man ju syna en allin preflop med 27off för att man kommer få så mycket cash när floppen är 222 Det var I R O N I Citera
capzyL Postad 13 September , 2008 Rapport Postad 13 September , 2008 Det var I R O N I Vilket sällan förmedlas bra över internet, men får väl be om ursäkt för missuppfattningen Citera
eurythmech Postad 13 September , 2008 Rapport Postad 13 September , 2008 Det var I R O N I http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi Citera
riverwild Postad 13 September , 2008 Rapport Postad 13 September , 2008 Om du ändå tänker syna så mycket Pre med tanken att träffa nåt på floppen kan du lika gärna gå all in pre? Och som tidigare sagts den reisen ger dig bra skäl att lägga alla gånger. på floppen skulle det kunnat vara bra att växla spelet med bluff lika gärna som att du haft stål. Om du inte bryr dig om pengarna vill säga:) Synen kommer alltid som oftast ändå av en bättre hand:) Citera
davecat Postad 14 September , 2008 Rapport Postad 14 September , 2008 Vilket sällan förmedlas bra över internet, men får väl be om ursäkt för missuppfattningen Hoppades min smiley skulle förmedla det eurythmech: Det var ironi i den mening att jag indirekt påstod att det var ett bra spel, eftersom man kan träffa AJ. Citera
Tottyville Postad 14 September , 2008 Rapport Postad 14 September , 2008 Från wiki: Om en kommunalpolitiker drar ned på stadens renhållningsbudget och därefter halkar på ett bananskal, kan det ses som ironiskt. Att någon i allmänhet halkar på ett bananskal och slår sig är däremot inte ironiskt, utan bara en tragisk olycka. lol. Citera
plzgogame Postad 14 September , 2008 Rapport Postad 14 September , 2008 *** FLOP *** Deppodi bets $2.75, and is all in Frågan är ju varför du kör denna typ av spel? Du hade färgdrag, visst, men varför riskera att busta? Citera
Deppodi Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Postad 14 September , 2008 *** FLOP *** Deppodi bets $2.75, and is all in Frågan är ju varför du kör denna typ av spel? Du hade färgdrag, visst, men varför riskera att busta? För att jag hade en sån liten stack och behövde dubbla den eller busta. Hade inte gjort såhär om stackarna vart djupare. Dessutom så antar jag att vi alla gör saker ibland som inte är så smart men som går hem ändå? Notis: Såg en kille på fulltilt som torskade 200k med sitt färgdrag. Frågan var egentligen bara om det var rätt att gå all in när jag fick en sån flopp eller det var dumt spelat. Citera
lappen Postad 14 September , 2008 Rapport Postad 14 September , 2008 Tycker inte alls att spelet är så horibelt som många säger synd bara att bordet var parat. För hur många gånger sitter dom inte på ett pocket par utan Ax och foldar. Synar dom så drar man ut 3 av 10. Citera
Niclaz Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 För att jag hade en sån liten stack och behövde dubbla den eller busta. Hade inte gjort såhär om stackarna vart djupare. Dessutom så antar jag att vi alla gör saker ibland som inte är så smart men som går hem ändå? Notis: Såg en kille på fulltilt som torskade 200k med sitt färgdrag. Frågan var egentligen bara om det var rätt att gå all in när jag fick en sån flopp eller det var dumt spelat. Sluta blanda sit&go-spel med cashgame. Och sluta jämför highstakes med lowstakes. Citera
Quicker Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 När floppen var lagd hade du 44 % vinstchans, varför inte bara checka och se vad han skulle ha gjort? Och som den andra snubben sa, det är skillnad på sng och cg. Citera
handmadegod Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 Tjenare!Håller på att lära mig att räkna på odds och jag är inte så bra på det än så länge. Tänkte bara undra om någon kunde hjälpa mig med denna hand? Gjorde jag rätt? Nej. Fold Preflop. När jag pushade all in på floppen satte jag honom på ett överpar, typ JJ och det kändes som att det var 50/50 på denna hand. Helt fel? Mot JJ-KK har du ca 42% chans att vinna. Ja du gjorde rätt i att pusha. För att jag hade en sån liten stack och behövde dubbla den eller busta. Hade inte gjort såhär om stackarna vart djupare. Dessutom så antar jag att vi alla gör saker ibland som inte är så smart men som går hem ändå? Notis: Såg en kille på fulltilt som torskade 200k med sitt färgdrag. Frågan var egentligen bara om det var rätt att gå all in när jag fick en sån flopp eller det var dumt spelat. Med endast 38bb i stacken måste du folda preflop om du sätter honom på ett högt pocketpar. Din stack är alldeles för grund för att du ska tjäna nåt på det. Som shortstackad bör du istället spela tight och fokusera på att få in pengarna som favorit och inte fiska med mediokra händer. Citera
Recommended Posts