jezper Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 Denna fråga gäller en cash out via banköverföring över 150k SEK från Party. Som jag förstår det kan jag känna mig ganska säker på att inte behöva skatta för vinster från Party, men när jag mottog min utbetalning stod följande information... Avsändande bank: Bank of New York, New York Uppdragsgivare: Paytech, Gibraltar För att blidka min bank har jag har lyckats utverka ett dokument från Party som styrker att jag gjort en cashout från mitt "Party account". Detta dokument säger dock att det i själva verket är Electroworks Ltd som driver Party Poker.com osv och att dom är licensierade i Gibraltar. Dokumentet är undertecknat men utan namnförtydligande, lite sådär lagom suspekt alltså, fast banken godtog det. Frågan är nu vad jag kan förvänta mig nästa år när Skatteverket upptäcker att jag har tillgångar som jag inte haft tidigare och inte tagit upp något nytt till beskattning. Finns det någon risk att dom kommer försöka få det till att jag vunnit utanför EES iom att betalningen kommer från Partys bank i New York? Är det någon som har erfarenhet av liknande scenario? Citera
Recommended Posts