Gå till innehåll

Cobb/Baloo leker runt på svs lowstakes!

Recommended Posts

Postad

Vettiga linjer mot FI med typ 40/60.

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, September 13, 23:45:22 ET 2008

Table Diana 45 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: jorden333 ( $446.88 )

Seat 2: sofipropp ( $2675.04 )

Seat 3: bente ( $818.19 )

Seat 4: _Angel_ ( $1730.82 )

Seat 5: Baloo^ ( $770 )

sofipropp posts small blind [$2.5].

bente posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ :Ah::Ad: ]

_Angel_ folds.

Baloo^ raises [$20].

jorden333 folds.

sofipropp folds.

bente calls [$15].

** Dealing Flop ** [ :Ts:, :3d:, :5c: ]

bente checks.

Baloo^ bets [$30].

bente calls [$30].

** Dealing Turn ** [ :Ks: ]

bente checks.

Baloo^ bets [$70].

bente calls [$70].

** Dealing River ** [ :8s: ]

bente checks.

Baloo^ bets [$145].

bente raises [$290].

Baloo^ calls [$145].

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, September 13, 23:58:37 ET 2008

Table Diana 45 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: jorden333 ( $366.88 )

Seat 2: sofipropp ( $1526.3 )

Seat 3: bente ( $1084.71 )

Seat 4: _Angel_ ( $1797.9 )

Seat 5: Baloo^ ( $2205.99 )

jorden333 posts small blind [$2.5].

sofipropp posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ :2c::2d: ]

bente calls [$5].

_Angel_ calls [$5].

Baloo^ raises [$25].

jorden333 folds.

sofipropp folds.

bente calls [$20].

_Angel_ folds.

** Dealing Flop ** [ :Ac:, :6c:, :6h: ]

bente checks.

Baloo^ checks.

** Dealing Turn ** [ :2s: ]

bente checks.

Baloo^ bets [$40].

bente calls [$40].

** Dealing River ** [ :5h: ]

bente bets [$40].

Baloo^ raises [$155].

bente raises [$280].

Baloo^ calls [$165].

• Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Nu har jag från relativt säkra källor (läs den andra halvan(läs för närvarande 90%) av den här db'n) förstått att det var lite otydligt om jag ville ha comments på händerna. Det vill jag ha, och bara för att göra det lättare så postar jag resultatet i hand 1.

bente shows [ 8h, Th ] two pairs, tens and eights.

bente wins $807.5 from the main pot with two pairs, tens and eights.

Game#801654434 starts.

#Game No : 801654434

Slutar f.ö nattsession +2500

Postad
Har även en gåta till dig/er.

En man går in i järnaffären och pekar på en vara och frågar expiditen vad det kostar. Får till svar att varan kostar 10 kr/st.

Mannen säger då: -Då tar jag 100, och 99 till min granne.

Expiditen: Ok, det blir 50 kr.

Vad har mannen köpt?

Siffror att spika upp på deras respektive hus.

Hoppas jag vinner en kaka :-)

Postad

Det känns ju som att en raise borde vara EV+ sista handen, svårt att säga. Men om man vill ha ner variansen tror jag inte att syn är förskräckligt heller.

Vi hittade iaf massa svamp idag. Både vanliga kantareller och trattkantareller. Det va en trevlig utflykt, vi var även och hälsade på hos en annan kompis (han bor ute i bushen så vi plockade i skogen där). Han har också 3 kattungar som är så ursinnigt söta. Riktigt najs att gosa lite med dom :-D

Även jag har spelat en session ikväll och den började minst sagt tungt. -600 på setups blandat med dåligt spel. Börjar bli riktigt less att jag fortsätter göra lite halvdåliga spel lite väl frekvent.

Tack vare riktigt dåligt spel av alla möjliga olika FI's så lyckas jag dock kravla mig tillbaka och hitta ~650 +et.

Här har vi en klurig hand. Vi har haft en ganska intensiv "3betsbattle" och han har också bluffat bort sig en gång. När han 4betar sätter jag honom på JJ-AA/AK eller air. Tror inte han checkar tillbaka varken AK eller AA på flop så därför försöker jag trigga honom till att bluffraisa.

Nu till beslutet, efter att jag valt denna halvmysko linje blir riverbeslutet plötsligt rätt klurigt. Vad säger ni, valuebet eller bluffcatcher?

Table Britta 51 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: riverjack ( $327.56 )

Seat 3: Lurkerr ( $124.58 )

Seat 4: CobbV ( $912.75 )

Seat 5: Orret ( $413.38 )

CobbV posts small blind [$1].

Orret posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Kc ]

riverjack raises [$6].

Lurkerr folds.

CobbV raises [$19].

Orret folds.

riverjack raises [$60].

CobbV calls [$46].

** Dealing Flop ** [ 4h, Ts, Ks ]

CobbV checks.

riverjack checks.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

CobbV bets [$35].

riverjack calls [$35].

** Dealing River ** [ 9s ]

CobbV ?

Postad

Spelat en session nu på dagen. Som vanligt fylld med fittiga setups och bad beats. Spelade dock riktigt stabilt så blev inte så mycket back.

Vet inte hur länge jag orkar med den här downswingen alltså, händer som nedan kommer jag inte ihåg senast jag faktiskt fick vinna. Fel kort landar turn/river HELA tiden och jag börjar tvivla på mitt spel på riktigt efter typ 1 månads downswing. När det gäller 400bb's potter så vinner jag kanske 30% av dom jag är inne i.

Tärdaste handen idag. Han förklarade sitt spel med att han "gamblade lite men såhär i efterhand kanske det var en dålig syn". Han kan väl för fan inte räkna med annat än AQ/set när jag ställer sådär i 3vägspott...

Slutar -140

Table Britta 9 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: linn101 ( $379.37 )

Seat 2: Kein_Geld ( $248.1 )

Seat 3: LosBios ( $468.57 )

Seat 4: CobbV ( $395.09 )

Seat 5: Kurvalasse ( $388.43 )

Kurvalasse posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ad Qd ]

linn101 calls [$2].

Kein_Geld folds.

LosBios calls [$2].

CobbV raises [$11].

Kurvalasse folds.

linn101 calls [$10].

LosBios calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 6s, Qc, Ac ]

CobbV bets [$28].

linn101 calls [$28].

LosBios raises [$119.5].

CobbV is all-In.

linn101 folds.

LosBios calls [$263.59].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

** Dealing River ** [ Jd ]

LosBios shows [ 6c, 5c ] a flush, ace high.

CobbV shows [ Ad, Qd ] two pairs, aces and queens.

LosBios wins $817.18 from the main pot with a flush, ace high.

Postad

Fi spelar sista handen perfekt postflop. Du borde nog ta dig en funderare om annat än att vara runbad när du hittar det där whinet...

I AK-handen är turnbettet obv jättedåligt mot någon du har history med mtp att han aldrig någonsin kommer ha en hand han vill bluffa med där. Valuetowna nutseeeen.

Postad
Fi spelar sista handen perfekt postflop. Du borde nog ta dig en funderare om annat än att vara runbad när du hittar det där whinet...

I AK-handen är turnbettet obv jättedåligt mot någon du har history med mtp att han aldrig någonsin kommer ha en hand han vill bluffa med där. Valuetowna nutseeeen.

Jag förstår också att FI måste syna när han nu lagt sin raise på turn. Jag tror dock inte att han kan förvänta sig någon FE alls mot två spelare där. Han har ju typ 40% att vinna där så hans syn blir väl ganska självklar när han lagt in så mycket pengar.

Och det där med runbad så handlar det väl om att jag typ inte hittar en enda coinflip i stora potter som jag faktiskt går vinnande ur. Det var väl antagligen inte endast den där 60/40 handen jag whinade om.

Postad
Ni har inte lust att berätta lite vilka ni är? Känner ni ivar irl?

Hm, vad ska man berätta då...

Jakob Viklander heter jag, gick på skvadern men tog studenten nu i somras. Erik gick i min klass och bor även på min gata. Vem är du då?

Ja precis, vi har en del gemensamma vänner och har kännt varandra litegrann i typ 4 år då vi gått på samma skola.

Postad

fan vilken fuckad människa jag är. Vaknar 14:30 med en ordentlig ångest över att jag sover bort mitt liv. att det dessutom är väder som är ren jävla ångest blir min privata ångest över sovandet inte bättre. Nu ska jag iaf käka lr nått. hare

Postad
Okej, låter trevligt. :-) Visste att du kom från stan, har frågat dig förut tror jag? men har helt missat baloo.

Jag heter Fredrik och är lika gammal som ivar, spelade mkt med han förut. Jag klassas som värde.

Hm, det kan du nog ha gjort. Kommer inte riktigt ihåg.

Haha, äre nå liveslask i sundsvall som du brukar vara med på?

Jag klassas nog också som värde ;-)

Postad

Jag gick som sagt i samma klass som cobb, vad heter du i efternamn? Skulle vara lite spännande om det hade varit någon bekant:P

Lirade två sessioner nu, slutar -1100. Floppade kallt men annars ska jag inte gnällla, spelade mest dåligt vilket är psykande.

Postad
Det känns ju som att en raise borde vara EV+ sista handen, svårt att säga. Men om man vill ha ner variansen tror jag inte att syn är förskräckligt heller.

Vi hittade iaf massa svamp idag. Både vanliga kantareller och trattkantareller. Det va en trevlig utflykt, vi var även och hälsade på hos en annan kompis (han bor ute i bushen så vi plockade i skogen där). Han har också 3 kattungar som är så ursinnigt söta. Riktigt najs att gosa lite med dom :-D

Även jag har spelat en session ikväll och den började minst sagt tungt. -600 på setups blandat med dåligt spel. Börjar bli riktigt less att jag fortsätter göra lite halvdåliga spel lite väl frekvent.

Tack vare riktigt dåligt spel av alla möjliga olika FI's så lyckas jag dock kravla mig tillbaka och hitta ~650 +et.

Här har vi en klurig hand. Vi har haft en ganska intensiv "3betsbattle" och han har också bluffat bort sig en gång. När han 4betar sätter jag honom på JJ-AA/AK eller air. Tror inte han checkar tillbaka varken AK eller AA på flop så därför försöker jag trigga honom till att bluffraisa.

Nu till beslutet, efter att jag valt denna halvmysko linje blir riverbeslutet plötsligt rätt klurigt. Vad säger ni, valuebet eller bluffcatcher?

Table Britta 51 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: riverjack ( $327.56 )

Seat 3: Lurkerr ( $124.58 )

Seat 4: CobbV ( $912.75 )

Seat 5: Orret ( $413.38 )

Orret posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Kc ]

riverjack raises [$6].

Lurkerr folds.

CobbV raises [$19].

Orret folds.

riverjack raises [$60].

CobbV calls [$46].

** Dealing Flop ** [ 4h, Ts, Ks ]

CobbV checks.

riverjack checks.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

CobbV bets [$35].

riverjack calls [$35].

** Dealing River ** [ 9s ]

CobbV ?

Hur fan kunde han calla raisen på preflop med 6,5?

Snåljåp var han ju inte iallafall:roll:

Postad
Jag förstår också att FI måste syna när han nu lagt sin raise på turn. Jag tror dock inte att han kan förvänta sig någon FE alls mot två spelare där. Han har ju typ 40% att vinna där så hans syn blir väl ganska självklar när han lagt in så mycket pengar.

Och det där med runbad så handlar det väl om att jag typ inte hittar en enda coinflip i stora potter som jag faktiskt går vinnande ur. Det var väl antagligen inte endast den där 60/40 handen jag whinade om.

I originalposten säger du att du nästan alltid har AQ/set när du degar där. Det går verkligen inte ihop med att han inte har något FE.

Annars vet de flesta hur det känns när man springer riktigt illa. Jag vet om att när det går tungt och man torskar massor med händer liknande den där så känns varje 60/40 som en ny sjuk beat. Hade du bara postat handen och skrivit det så hade jag inte bråkat med dig. Här tänker du dock väldigt bakvänt i det du skriver, och kan förmodligen fokusera på bättre saker än du tenderar göra atm. Så länge du undviker att tappa spelet så vänder det alltid. Du akn ju spela poker liksom. gl

Postad
I originalposten säger du att du nästan alltid har AQ/set när du degar där. Det går verkligen inte ihop med att han inte har något FE.

Annars vet de flesta hur det känns när man springer riktigt illa. Jag vet om att när det går tungt och man torskar massor med händer liknande den där så känns varje 60/40 som en ny sjuk beat. Hade du bara postat handen och skrivit det så hade jag inte bråkat med dig. Här tänker du dock väldigt bakvänt i det du skriver, och kan förmodligen fokusera på bättre saker än du tenderar göra atm. Så länge du undviker att tappa spelet så vänder det alltid. Du akn ju spela poker liksom. gl

Jag tror att många på nivån väljer att syna med Ax/AQ/set och nästan alltid med färgdrag där vilket gör att han får väldigt svårt att veta vart han står även om han skulle träffa färgen. När jag tänker efter så blir det iofs lika svårt för honom att veta det om han väljer att syna. Well well, nogpratat om den :-P. Jag tänkte väl inte så rationellt i min tilt.

Det är ju som du säger, det kändes som en ny sanslös utdragning just för att det var en inköpspott och jag inte verkar kunna vinna sånna längre. Jo, jag ska försöka hålla kvar spelet och sluta göra mysko spel. Jag verkar dock ha en föraning att råka göra sånna lite då och då. ty m8.

Igår hittade jag dock 2 st +sessioner, inte så stora men, första på 550 och andra sessionen igår hittade jag ett + på 350 trots en sliskig 2outare och en 4outare så det får jag verkligen vara nöjd med. Kanske lyckas hitta +et för månaden om det fortsätter på den vägen.

Postad
Hur mycket har ni båda dragit in ungefär totalt sett? Och vad snittar ni i timlön, någon uppfattning?

Eftersom det inte är så stora summor kan jag svara. Tror inte jag hade gillat det om jag hade gjort stora pengar på poker :-P

Jag tror jag spelat in ungefär 40 000 totalt. Såg bättre ut för ett tag sen men sprang riktigt dåligt i slutet av förra månaden och det blev också en hel del slask så där försvann cirka 15k. Ganska sick om man ser det procentuellt.

Timlönen har jag ingen koll på, tror inte det är något att hänga i julgranen direkt pga mycket slask, men förmodligen bättre än exempelvis ett sommarjobb då man inte behöver skatta nåt.

Postad
Eftersom det inte är så stora summor kan jag svara. Tror inte jag hade gillat det om jag hade gjort stora pengar på poker :-P

Jag tror jag spelat in ungefär 40 000 totalt. Såg bättre ut för ett tag sen men sprang riktigt dåligt i slutet av förra månaden och det blev också en hel del slask så där försvann cirka 15k. Ganska sick om man ser det procentuellt.

Timlönen har jag ingen koll på, tror inte det är något att hänga i julgranen direkt pga mycket slask, men förmodligen bättre än exempelvis ett sommarjobb då man inte behöver skatta nåt.

+1 på det mesta, utom slaskandet för 15K:P

Tror att det ligger på runt 150kr/h för mig från maj då jag precis gick upp på 1/2. I augusti/september ser det betydligt bättre ut per timme. Dock var juli en skitmånad utan dess like.

har iaf varit och spelat squash nu, fick blodsmak i munnen efter andra matchen, sen var det nedförsbacke mot döden.