Gå till innehåll

NL50 SH - Riverbeslut


Recommended Posts

Seat 2: DoNoBi2007 ($10.50 in chips)

Seat 5: HERO ($44.21 in chips)

Seat 8: x_Destiny_QQ ($45 in chips)

Seat 9: Madsskou ($23.68 in chips)

Seat 10: mat57 x ($14.17 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.25), x_Destiny_QQ posts blind ($0.50).

 

Hero: :9h::Ts:

 

PRE-FLOP

Madsskou folds, mat57 x folds, DoNoBi2007 folds, HERO bets $1.25, x_Destiny_QQ calls $1.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,5 of Clubs,Queen of Clubs ]

HERO bets $1.55, x_Destiny_QQ calls $1.55.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,5 of Clubs,Queen of Clubs,Jack of Spades ]

HERO bets $3.25, x_Destiny_QQ calls $3.25.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,5 of Clubs,Queen of Clubs,Jack of Spades,9 of Clubs ]

HERO ???

 

 

Jaja, skum HH o.s.v.

När jag betar 1,25 preflop så är det raise TILL $1,5.

 

Spelar jag handen rätt? Vad borde göras annorlunda?

Hur spelar vi river? Check-syn? Check-raise? Bet-fold? Bet-syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope inge reads.. Värt att notera (kanske?) Är att det är kamp om blindsen men det kanske man inte behöver ta hänsyn till? Det tycker iaf jag är viktigt

 

Det är viktigt. Jag hade bet/synat för maximalt ev. Många tior kan slå om på river HU framför allt om du är lite nitty av dig då de tror du kan släppa en tia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bet-fold är väl standard.

 

kuriosa:

Om du checkar här så är det faktiskt Check-fold bättre än check-call tror jag, för hans riverbetrange är inte hela hans rivercallrange.

 

Han lär väl checka bakom allt som inte är stege lr bättre här så du är stor dog mot hans riverbetrange med undantag för några få händer (rena bluffar).

 

Hans range här består kanske av en del färgdrag (om han är passiv o jagat drag förut), men likväl av en hel del Q, ev bättre händer om han varit passiv tidigare.

 

På den här nivån är väl genomsnittsspelaren ganska passiv med bra händer så hans turncallrange är bredare än det borde vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-fold är väl standard.

 

kuriosa:

Om du checkar här så är det faktiskt Check-fold bättre än check-call tror jag, för hans riverbetrange är inte hela hans rivercallrange.

 

Han lär väl checka bakom allt som inte är stege lr bättre här så du är stor dog mot hans riverbetrange med undantag för några få händer (rena bluffar).

 

Hans range här består kanske av en del färgdrag (om han är passiv o jagat drag förut), men likväl av en hel del Q, ev bättre händer om han varit passiv tidigare.

 

På den här nivån är väl genomsnittsspelaren ganska passiv med bra händer så hans turncallrange är bredare än det borde vara.

Ja, men problemet är ju att om vi checkar kommer fi att beta alla sina flushar + alla sina stegar eftersom vi skulle betat även en låg flush (så skulle iaf jag tänkt i pos). Vi vet då att han ofta har samma hand och ibland en bättre + att vi inte kan bluffa honom av den bättre handen vilket i sin tur gör att vi är helt lost.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men problemet är ju att om vi checkar kommer fi att beta alla sina flushar + alla sina stegar eftersom vi skulle betat även en låg flush (så skulle iaf jag tänkt i pos). Vi vet då att han ofta har samma hand och ibland en bättre + att vi inte kan bluffa honom av den bättre handen vilket i sin tur gör att vi är helt lost.

 

Jag menar självklart inte att man ska checka river här utan bet-folda.

 

Vad jag menar är check-fold är mkt bättre än check-syn.

 

Du kan aldrig bluffa bort fi från en bättre, eller samma hand här. Och när du betar med stege så betar du inte för bluff, utan för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...