Gå till innehåll

FLT SH $1/2, KTs blir TPGK OOP


crillux

Recommended Posts

Jag inser att jag är riktig fisk på HU, och jag har därför en liten samling händer (bl a flera KTs) som jag gärna vill ha input på. Vi börjar med denna. Tar den stegvis så får ni som orkar korrigera både tanke och spel hos allas er hjälte... 8-)

 

Full Tilt Poker, $1/2

 

HERO: CO med :Ks::Ts:

 

PREFLOP

2 folds, HERO raises, BTN 3-bets, SB folds, BB folds, HERO calls.

 

FLOP: :3d::Tc::6h: (2 spelare, pot 7.5 SB)

HERO checks, BTN bets, HERO raises, BTN calls.

 

TP på riktig raggig flop... Är det vettigast att köra c/r här? När jag checkar så lär ju BTN skjuta med precis vad som helst. Eller ska man donka? Vilket väljer man, och varför? Det är mitt andra varv vid bordet och jag har ingen bra read på vår vän på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JTP på riktig raggig flop... Är det vettigast att köra c/r här? När jag checkar så lär ju BTN skjuta med precis vad som helst. Eller ska man donka? Vilket väljer man, och varför? Det är mitt andra varv vid bordet och jag har ingen bra read på vår vän på knappen.

 

Utan read så tycker jag att det är relativt jämt mellan att checköja och att donka och trebetta mot en eventuell höjning. Alternativet att checksyna flopp för att senare checkhöja turn eller river är inte heller så tokigt tycker jag.

 

Det finns ju egentligen ingen anledning att fundera över nån foldequity här varken med denna hand eller någon eventuell bluffhand man skulle vilja balansera efterssom det är extremt svårt att se någon hand fi skulle kunna ha som han kan tänkas släppa på floppen. Med andra ord bör ens tankar i princip helt vara ur ett värdebetsperspektiv

 

Om jag den/de senaste showdownsen tvingats visa upp trash (efter missade bluffar eller semibluffar) är jag mer benägen att donka, om jag istället visat upp solida händer så checkhöjer jag nog.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TURN: :3d::Tc::6h::9s: (2 spelare, pot 5.5 BB)

HERO bets, BTN raises, HERO...

 

Känns självklart för mig att skjuta igen här efter att Fi bara synar min höjning på floppen. Vad gör vi nu? Synar ner?

 

Efter knappens 3-bet pre så känns det som att han har mig slagen här ganska ofta, givet att han använder ngn slags standardrange för 3-bet. Eller är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu är vi ju oftast efter. Det kostar dock endast två big bets att syna ned i en pott som redan nu är drygt åtta bets och jag har svårt att se att vi inte skulle vinna (antingen genom att ha bäst hand nu eller dra ut) de 20% av gångerna som krävs för att syna ned.

 

Jag synar och synar igen på river men väntar mig att oftast förlora mot överpar eller TPTK.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TURN: :3d::Tc::6h::9s: (2 spelare, pot 5.5 BB)

HERO bets, BTN raises, HERO calls.

 

Det var turn det...

 

RIVER: :3d::Tc::6h::9s::Td: (2 spelare, pot 9.5 BB)

 

Och här förbättrar vi till trips. Har han överpar så vinner vi, men sitter han med set eller AT så är vi rökta. Hur spelar vi en sån här river? Kommer vi ha bäst hand tillräckligt många gånger för att försöka med c/r? Har han överpar tillräckligt ofta för att vi ska donka och slippa bjuda på fri SD? Om vi donkar och fi höjer så är det väl bara att blunda och syna ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner hold'em ranger också eftersom det är väldigt nyttigt/användbart att kunna vikta ranger också.

 

Har du hållt på med poker i över tre år och inte kollat på Pokerstove?

 

Nu blandade jag ihop det. Det var Hold'em Ranger jag var ute efter. Pokerstove använder jag.

 

Edit;

Och för övrigt undrar jag om http://www.holdemranger.com slagit igen eller om det bara är tillfälligt jag inte kommer åt den? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blandade jag ihop det. Det var Hold'em Ranger jag var ute efter. Pokerstove använder jag.

 

Edit;

Och för övrigt undrar jag om http://www.holdemranger.com slagit igen eller om det bara är tillfälligt jag inte kommer åt den? Någon som vet?

 

Jag kommer åt den. http://www.holdemranger.com/index.html

 

Dessutom undrar jag vad som skiljer ranger från stove? Man kan ju jämföra ranges i stove oxå.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

 

Det är alltid lite svårt det här, men rimligen borde ju alla överpar bli rädda för den andra tian och därmed ville jag absolut inte ge fi möjlighet till fri sd här. Jag antar att det är rätt tänkt, eftersom han har pos på mig?

 

Hade han haft AT eller set så hade jag ju fått syna hans höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...