Gå till innehåll

SNGs 5+0.5$ blindsteal


MacDaddy

Recommended Posts

Har upptäckt att det är nog EV- att försöka sno blinds på denna nivå. De sngs jag åker på är minst 70% efter blindsteals och de synar med sjukt kassa händer oftast. Som jag beräknar de så snor man på knappen så är det minst 50% chans att någon synar. Och sitter man på 6BB och det är 6 pers kvar så kan man vänta till ett bättre läge än att sno med J8o?

 

Spelade ett par hundra sngs på 20+2$ nivån för ett tag sen och hade problem i början för att jag inte snodde tillräckligt. Men där är det helt annorlunda. Färre fiskar som bara ger bort chips i början däremot är det MKT mer EV+ att sno binds helt plötsligt. De foldar som flugor. Framförallt mot AIs, dock gillar de o resteala.

 

Notera att jag spelar regulars med 9min blindar så blindsteals är inte en så väsentlig del som det är på turbos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att försöka sno blinds på den nivån du spelar på där folk callar vad som helst borde du sitta och vänta på en bra hand och spela den aggressivt istället. Speciellt ingen idé ifall sit&go:en precis börjat då de flesta shuvar med första bästa hand. Detta är då bara hur jag spelar, när det börjar närma sig bubblan och speciellt när man är ITM ska man absolut försöka sno så mycket som möjligt.

 

Förövrigt, läs: http://www.pocketfives.com/poker-articles/A-guide-to-single-table-tournaments-2426097

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Ja mer en guide som balans till alla som skriker push hela tiden. Det är högs 40% chans att folk foldar en knapp steal.

 

Jag är inte med. De synar 50% allså varannan gång (det skrev du i ditt första inlägg, vet inte varför du helt plötsligt ändrar dig nu), och oftast synar de med sämre hand än vad du har, och du har under 10bb :S

 

Vad är problemet? Blivit utdragen för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ohyggligt länge sen jag spelade på en $5 sit n go.

Ett tips är dock att skaffa Tournament Indicator, den visar hur stats för hur folk har spelat med olika stackdjup. Om t ex VP$IP sjunker ju grundare M (stackdjup) killen har så kan du helt enkelt dra slutsatsen att han tightar till det allt eftersom och att han är ett bra mål att sno från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag krossar nivån mer än någon annan jag kollat upp, ca 1000pl+. Men orkar inte rida ut denna fantastiska badbeat/aldrig AI win/aldrig folk foldar period denna gång. Tar ett långt uppehåll och koncenterar mig på högskolestudierna och förhoppningsvis har man glömt bort pokern inom några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag krossar nivån mer än någon annan jag kollat upp, ca 1000pl+. Men orkar inte rida ut denna fantastiska badbeat/aldrig AI win/aldrig folk foldar period denna gång. Tar ett långt uppehåll och koncenterar mig på högskolestudierna och förhoppningsvis har man glömt bort pokern inom några månader.

 

Det är rätt sluta på topp. Sit N Goens Björn Borg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...