Gå till innehåll

FLT SH $1/2, KQs blir jättedrag


crillux

Recommended Posts

Titanpoker, $1/2

 

HERO: BTN med :Kd::Qd:

 

Preflop:

UTG folds, MP folds, CO calls, HERO raises, SB 3-bets, BB calls, CO calls, HERO calls.

 

FLOP: :Jd::3c::Td: (4 spelare, pot 12 SB)

SB bets, BB calls, CO calls, HERO raises, SB 3-bets, BB folds, CO calls, HERO calls.

 

Borde jag cappat här?

 

TURN: :Jd::3c::Td::7h: (3 spelare, pot 11 BB)

SB bets, CO calls, HERO calls.

 

Och här har jag ingen aning om vad som är rätt spel. Vi kan väl i alla fall inte vika i den här potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt obligatoriskt att cappa floppen för värde. Själv skulle jag nog också ha cappat preflop då handen mår ganska bra fyrhänt, jag inte bara vill cappa med mina allra mest uppenbara händer och det inte är otänkbart att en preflopcap ibland när det är till min fördel kan spara mig en bet på floppen.

 

Givet att man har cappat floppen (som man ska) så tror jag i ärlighetens namn att man nästan aldrig ska ta frikortet på turn, typiskt kommer vi har bara marginellt under 33% equity så det gör oss egentligen inte så mycket om bets åker in så finns det ens någon ynka procentenhet att få handen osett så är det rätt att betta.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisar gärna turn här också men jag kanske är för spewig då

 

Det var intressant. Du får gärna utveckla ditt resonemang bakom den höjningen.

 

I övrigt då? Som spelat hittills så har vi river kvar. Om vi missar helt så lägger vi förstås mot bet. Träffar vi flush eller stege så spelar vi hårt. Vad gör vi om vi träffar K? Synar ner? Som spelet sett ut är det väl ytterst tveksamt om vi vinner med TP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisar gärna turn här också men jag kanske är för spewig då

 

Inte är det särskillt spewigt.

 

Tja vi har 8 outs till nötterna plus ytterligare 7 outs till den näst bästa möjliga färgen. Så i princip 15/46 att sätta en nästan säker vinnare dvs aningen under en tredjedel. Tror man att det finns något värde i att klonka en K eller Q på river eller det finns minsta chans att fi lägger är det ju bara att mata på.

 

Det finns ju förövrigt också ett värde i att inte tvingas göra en eventuellt tveksam syn på river just om K eller Q kommer så att höja för en gratis showdown är kanske inte helt galet. Även om med den action som varit det känns långsökt att våra överkort är live är det ju samtidigt vanskligt att folda TPGK i en monsterstorpott.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt då? Som spelat hittills så har vi river kvar. Om vi missar helt så lägger vi förstås mot bet. Träffar vi flush eller stege så spelar vi hårt. Vad gör vi om vi träffar K? Synar ner? Som spelet sett ut är det väl ytterst tveksamt om vi vinner med TP?

 

Tveksamt men vi får också extremt bra odds på den synen. Om SB bettar och jag bara behöver syna honom så synar jag definitivt, att översyna om CO också synat är mera tveksamt men oftast skulle jag göra det.

 

Det riktigt sviniga beslutet är om SB checkar och CO bettar. INTE kul att riskera att behöva stoppa in mer än en bet här.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cap preflop och cap på flop.

 

Har inget direkt emot en turnraise eftersom den är billig men vet inte om den hjälper oss så mycket heller. Ffa vill vi ju inte att SB ska 3-betta och CO vika eftersom vi då förstör implicita odds när vi träffar river. Synar vi bara så kommer SB bet och Co synar ett bet och vi höjer med träff och får bra värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var intressant. Du får gärna utveckla ditt resonemang bakom den höjningen.

 

I övrigt då? Som spelat hittills så har vi river kvar. Om vi missar helt så lägger vi förstås mot bet. Träffar vi flush eller stege så spelar vi hårt. Vad gör vi om vi träffar K? Synar ner? Som spelet sett ut är det väl ytterst tveksamt om vi vinner med TP?

 

Tycker man får tänka på att det är 1/2. Där släpper dom inte en träff på floppen i första taget. Absolut inga överkort.cap på flopen för värde och ev.frikort. Co har visat att han vill vara med och leka även om han blir sandwichad.Träff på K, Q räcker nog

inte här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...