Gå till innehåll

NL100 - Stacka av här med TT?


Recommended Posts

Tja!

 

Idag gjorde jag en tillfällig comeback till pokern efter att inte ha spelat sen i Maj :-)

Siten jag lirar på är iPoker och spelet flöt på helt okay men här kommer en hand som gjorde mig lite osäker:

 

Har spelat mitt vanliga spel, dvs. 22/19/4 typ. Har bara 30 händer på FI, men hittils har han statsen 42/10/0,5. Donk med andra ord.

 

 

GAME #1154347019: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-09-07 19:37:11

Table "TURBO" Sandborn�

 

Seat 1: wheresizzy ($106.20 in chips)

Seat 3: verymediocre ($119.45 in chips)

Seat 5: Grundbo5 ($107.30 in chips)

Seat 6: balDnbolD ($107.20 in chips)

Seat 8: Hypou ($98.00 in chips)

Seat 10: Angelo66335 ($118.85 in chips) DEALER

wheresizzy: Post SB $0.50

verymediocre: Post BB $1.00

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to verymediocre 10 of Clubs10 of Hearts

Grundbo5: Fold

balDnbolD: Fold

Hypou: Fold

Angelo66335: Raise (NF) $4.00

wheresizzy: Fold

verymediocre: Raise (NF) $14.00

Angelo66335: Call $10.00

 

*** FLOP *** 9 of Hearts4 of Clubs5 of Clubs

verymediocre: Bet $19.00

Angelo66335: Raise (NF) $38.00

verymediocre: ???

 

 

Hur gör jag här egentligen? Ser ju ut som en ganska fin flopp för mig, inga överkort och en hel del drag FI kan sitta på.

Men nu när han höjer mig blir jag osäker, jag har ju trots allt det sämsta överparet som går att ha +att jag flippar mot många drag.

Fold eller shove? För jag antar att syn är uteslutet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det finns ju inga fakta att stödja sig på här och jag antar att du gick all in och fick syn av 55 eftersom du postar handen.

 

Men jag har en reflektion. Nästan alltid när såna här händer postas, så dräller det in ett gäng svar i stil med "in med keramiken, du är väl ingen kyrktant" utan någon motivation eller förklaring. Om någon vågar sig på att föreslå en fold, så blir han trackad. Och foldar man i ett sånt här läge, så känner man sig ju extremt vek. När man trycker in degen och han har ett set så blir man inte heller helt glad.

 

Men om vi nu antar att fi är en åsna. Vad är dom bäst på, jo, att syna. Dom synar med sina draghänder, eller hur. Dom synar med damer och kungar för att se så det inte kommer ett ess på floppen. Här sitter vi med lägsta möjliga överparet och det verkar som att alla är överens om att det inte finns nånting annat än att få in alltihop. Även om det suger, så tycker inte det är omöjligt att slänga den här och vänta på ett bättre tillfälle att få in pengarna.

 

Om du går all in, får du syn av en sämre hand? Knappast. Får du en bättre hand att lägga sig? Knappast.

 

Nu kommer det en bunt svar här som idiotförklarar mig, men det kan jag bjuda på. Jag ville bara sticka ut hakan lite och ifrågasätta om vi verkligen erbjuder så feta implicita odds med bara ett litet par i alla lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Weedobooty. När passiva spelare synar 3bet pre och börjar minihöja på floppen brukar det kännas som att något är fel. Jag tror även att han bara skulle syna med vilket drag som helst.

 

Passiva spelare har ju inte för vana att spela draghänder aggressivt. Han har en färdig hand som han är beredd att spela om hela stacken för tror jag. Tror nog inte att han skulle minihöja med A9 tex. Är han passiv synar han förmodligen.

 

Jag spelar aggressivt och kan ha svårt att hitta fold iom att folk vill sätta mig på plats och kan göra moves men här hade jag nog foldat och sparat lite pengar. AA,KK,QQ,JJ,TT(liten möjlighet),99. Skulle han nu göra det med ett starkt drag är det ju ändå ungefär 50/50 och tycker nog man ska vara väldigt säker på det innan man pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...