Gå till innehåll

Pokers konsekvenser. Ekonomisk kris. Tilt. Depression


mirmidwnas

Recommended Posts

Har lirat poker i snart 4 år.

 

På gott och ont kan man säga. Jag fastnade väl i den där pokerbommen för X antal år sedan, och eftersom jag alltid gillat spel så kunde jag inte låta bli. Men det var också på den tiden då poker var relativt nytt, och nätverken kryllade av fiskar.

 

En god vän introducerade mig, och sedan var jag fast. Gjorde en del enkla vinster, vilket triggade mig att spela ännu mer. Men i grund och botten var jag en speltorsk och rätt så kass på spelet. Boven i dramat stavas: tålamod. Jag har nämligen inget. Och när jag förlorar tiltar jag ordentligt. 20-30.000 kunde jag blåsa utan problem på en kväll, och vakna kallsvettig nästa morgon.

 

In med 10.000 till. Hey, det är ju bara siffror liksom. Varje gång tänkte jag:

 

"Fan, den här gången ska jag inte gå upp i nivå. Den här gången ska jag lira efter bankrulle-krav, yadda yadda. In på ett NL50 bord, och tjoff badbeaten var där. (&%%&¤/¤#%&¤. Upp en nivå, en till, etc. 10.000 borta. Vaknar kallsvettig nästa morgon igen.. Varför händer det just mig? Varför floppar jag triss när den andra alltid floppar högre triss? Varför håller aldrig min färg oavsett vad jag gör? Varför klonkar andra mot mig? Varför är jag en sådan looser?

 

In med 10.000 till...

 

Grejen är den att jag har ett bra jobb. Jag tjänar bra med pengar, men jag har knappt något på sparkontot. Allt har gått till pokern. Jag har en underbar flickvän och en ännu underbarare familj. Ingen vet dock om mitt problem. När min flickvän sover, tror hon att jag jobbar. Men det gör jag inte. Jag spelar. Jag tiltar. Jag gråter framför datorn varje gång jag stoppar in mer pengar som jag vet att jag kommer att förlora. Eftersom jag tjänar så mycket tror naturligtvis min flickvän att jag har gott om pengar. Detta dilemma löser jag genom att jag lånar pengar och låtsas som om jag har. Men jag spelar även bort dessa... En ond spiral utan slut.

 

Faktum är att jag nog tiltat bort kring > 200.000 under dessa år. Jag klarar inte av att veta detta. Jag vill ha tillbaka dem. Samtidigt vill jag ha tillbaka mitt liv, men poker har förstört mig som människa. Jag har blivit innåtvänd. Överviktig. Otränad. Jag röker 2 pack cigg om dagen. Jag har ont i lungorna... Jag bara tänker på pengar. Vid varje lön så räknar jag ut hur mycket jag måste spara etc, men allt åker in ändå. Ni vet... "Denna gången ska jag inte lira på för höga nivåer...".

 

In med 10.000... Jag spelar upp dom till 20.000.. Jag svävar på moln. Alla kort träffar. Jag vinner som fan. Jag kysser min flickvän, bjuder henne på middag, köper en present. "Inatt ska jag jävlar upp i 30.000!", tänker jag. Istället... Ja, ni fattar.

 

Jag vet att poker inte är till för alla. Inte för mig heller för den delen. Men jag tror samtidigt att vissa människor är födda med oflyt. Jag har alltid haft oflyt i spel. Utan att gå in på detaljer om min spelstil, så är jag inte så kass egentligen. Men jag har sjuk otur, och jag har inte kunnat hantera den, och efter det kommer ju tilten... Det är så det fungerar.

 

Så jag sitter här nu. Ensam hemma. Flickvännen borta. Familjen borta. Jag vet inte om jag orkar mer. Jag retar mig på att mina pengar är borta. Jag vill ha tillbaka dem. Ska jag spela tillbaka dem(jag har 20.000 kvar på kontot...). Ska jag ta en blanco-lån(har i prinicip fyllt i formuläret), ska jag... Jag vet inte om jag orkar längre. Det sorgliga i hela sammanhanget är att jag har blivit så deprimerad och frustrerad att jag inte vet om jag vill leva längre. Jag trodde ALDRIG jag skulle komma dit. Att gå från en människa som mår bra, vältränad, lycklig, gott om pengar, livet leker.. till detta vrak jag är idag.. Fyfan.

 

Jag kan inte ta mig tillbaka. Jag kan inte smälta mina pengar. Kör in allt på svart, och ser vad det leder till? Eller så käkar jag upp de 200 sömnpillrerna jag har framför mig och avslutar eländet.

 

Fyfan vad jag mår dåligt. Vill bara prata av mig. SKäms så jävla mycket. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förjävligt. Lycka till och sluta att spela poker!

Varför postar du samma inlägg som för flera veckor sen men under ett annat nick?

http://pokerforum.nu/forum/spelberoende/48719-pokers-konsekvenser-ekonomisk-kris-tilt-depression.html

 

Jag skulle gissa att det inte är samma kille om man ser till OPs andra inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...