Gå till innehåll

En spelberoendes bekännelser


pojken88

Recommended Posts

Jaha!

 

Då var det dags för mig att skriva av sig lite..

 

Idag mår jag piss. För några dagar sen hade jag plussat 9000 kr, och jag svävade på moln. Aldrig tidigare vunnit så mkt pengar. Min plan var då att lägga undan allt eftersom jag är ung och i stort behov av pengar.

 

...men där började mina problem. Nu, några dagar senare, har jag endast plussat 6000 kr sen löning.

 

Nu kanske ni undrar vad jag har att gnälla över, när jag har vunnit ett antal tusenlappar.

 

Men problemet ligger i att det finns ingen återvändo för mig. Jag går o sätter in pengar hela tiden, även fast jag egentligen inte vill. Pokersuget blir för stort.

 

Det största problemet är att jag inte ens vill spela poker, det är de snabba pengarna jag är ute efter. Jag sätter in 500 kr, satsar allt på en heads-up och hoppas på det bästa.

 

Lögnerna blir allt fler, jag döljer för mina vänner & familj att jag spelar för dessa pengar, det är så skamfyllt. Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till, vart ska man vända sig?

 

Jag har aldrig varit i närheten av att låna pengar eller spela bort min förmögenhet eller något dylikt, men jag är rädd för att det kan hända.

 

Det här kanske inte ger något svar, men det är skönt att få skriva av sig. Ikväll tänker jag koppla av från spel genom att bli redlöst full.. Fast på krogen finns ju alltid black-jack, och tyvärr lär man hamna där ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett väldigt dum råd i den här delen

 

 

Tycker du inte det där känns lite onödigt i en tråd om spelberoende i en Spelberoende-Avdelning på ett pokerforum?

 

Det är bra att du insett att du är beroende, ta kontakt med personer på länkarna som postats i tråden tidigare är det enda vettiga tips jag kan ge dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett väldigt dumt råd

 

Vad är det för fel på människor som postar sånt där? Tycker liknande borde vara tillräckligt för ban i åtminstone en månad.. killen har problem och du beter dig som en knarklangare som är glad i hågen att hans kund blivit beroende. (lite långsökt kanske, men samma brist på moral/empati/samvete)

 

Bara för att man spelar poker betyder inte det att man ska sluta bry sig i sina motspelare/medmänniskor. Därför jag enbart lirar turneringar online numera, känns inte rätt att den jag spelar mot i cash game kanske är beroende åsså tar jag personens sista slantar. IRL är det lättare att se när något inte står rätt till och försöka hjälpa personen i fråga att sluta.

 

Ursäkta det långa och kanske lite smått urspårade inlägget men jag tycker bara att det är tragiskt när spelare hånskrattar åt varandras förluster eller hejar på en som är spelberoende.

Jag förstår totalt varför vissa Kristna tycker att pokerspelare är Djävulen själv.. ni beter er ju så.

 

 

pojken88 - sluta spela, sök professionell hjälp om det behövs.. men håll det inte hemligt för dina nära och kära. Det är inget att skämmas för och om du säger som det är kommer de garanterat att hjälpa dig på rätt spår. That's what family's for.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas du tar mod till dig och pratar ut med någon på stödlinjen eller de tips du fått här. Och som någon sa i ett tidigare inlägg, det är inget fult att förlora i poker, minst 90% av alla som spelar(inkl. mig) gör det dagligen. Det viktigaste är att man söker hjälp. Supa löser inte problemet för dig utan du bör nog börja med andra aktiviteter för att tillfredsställa din äventyrslust. Lycka till i framtiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha!

 

Jag har aldrig varit i närheten av att låna pengar eller spela bort min förmögenhet eller något dylikt, men jag är rädd för att det kan hända.

 

..

 

Då har du inte kommit så långt på vägen än, vilket e bra!

 

Här kan du läsa ganska så läskiga bekännelser av folk som kommit längre.......

 

Får en att tänka till lite........;-)

 

http://forum.ga-sverige.se/viewforum.php?f=1&sid=ed2aca7751d34545eceb416227a8d557

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Äckligt vad man känner igen sig själv när man läser detta...

En bra väckarklocka måste jag säga. jag är tyvärr sådan i många fall att jag kan vinna några tusen och sen gå in o satsa dem i högre turneringar för att få de riktigt stora vinsterna . Men självklart blir det inte så . Slutar i stället med at jag spelat upp all vinst och får göra en ny insättning nästa gång det dyker upp en turnering jag gärna vill spela . Så att jag går plus är lika troligt som att jag blir utnämd till drottning under morgondagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är riktigt imponerad över ditt mod över att du förklara dina problem här, det är ett bra steg på vägen. Det som har skrivits i tråden är det enda jag kan komma på som kan hjälpa dig, men som sagt våga prata med dina nära och kära om detta problem, dem kommer nog att hjälpa dig!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...