Gå till innehåll

SH 5/10, vilket beslut ger bäst värde på river?


Recommended Posts

Har inte spelat länge, den ända situationen mot fi var när jag höjde pre, han synade, ungefärlig flopp som handen nedan, jag betar, han dubblar och jag kastar.

Nu parar sig brädan på river, bra/dåligt kort? Borde inte fi har slagit om på floppen, eller iaf turn om han han suttit på kung? Detta gör att flushdraget känns mer troligt.

Vilket riverspel är mest lämpat? Värdebeta, får jag syn av en sämre hand då? Check/syn, standard altenativet? Minst variation?

Check/fold, för vekt?

Betar jag här, vad ska jag välja för storlek på den? Halvpott ända upp till pott?

 

 

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 6 september 2008 01:04:02

Eva Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: belcanto (1535.19)

Plats 2: Dragge27 (647.31)

Plats 3: mj90 (1942.02)

Plats 4: mirgab (2003.58)

Plats 5: CiC-oo (1196.95)

mj90 lägg LM 5.00

mirgab lägg SM 10.00

** Giv **

belcanto [N/A, N/A]

Dragge27 [N/A, N/A]

mj90 [7s, 7k]

mirgab [N/A, N/A]

CiC-oo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

CiC-oo Syna 10.00

belcanto Lägg

Dragge27 Lägg

mj90 Höj till 40.00

mirgab Syna 40.00

CiC-oo Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : [Ks, 3k, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

mj90 Satsa 70.00

mirgab Lägg

CiC-oo Syna 70.00

*** Turn(Board): *** : [Ks, 3k, 4k, 6r]

*** Bet Runda 3 ***

mj90 Satsa 160.00

CiC-oo Syna 160.00

*** River(Board): *** : [Ks, 3k, 4k, 6r, Kh]

*** Bet Runda 4 ***

mj90 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer som 65/55 bör han oftast checka ut på river då han har showdownvalue. Han kan väl kanske ha något pocketpar under kung någon gång som slår oss men inte så vanligt att syna två gator då eller valuebetta river.

 

Anledningen till att det inte är så troligt att han har kungen är inte för att han bara synat två gator utan för att det kommer en kung till på river vilket begränsar kortkombinationerna med en kung han kan sitta på. Han reraisade inte preflop och har därmed oftast ingen stark kung. Du bettar in i två motståndare på floppen så standard med en kung i det här läget är väl syn.

 

Du sa att fi knapphöjt din cbet på liknande bräda tidigare? Det behöver inte alls betyda att han satt på toppar den gången. Tycker det är ganska vanligt med småhöjningar på sådana här torra floppar mot folk som cbettar mycket.

 

Dragen missar på river så då är frågan om check eller bet är bäst.. Jag röstar för check då vi nästan bara kommer få syn av bättre händer när vi bettar.

Kanske om vi vet att fi är en synstation så kan ett litet value/blockbet vara på sin plats.

 

Om fi bettar efter att vi checkat så beror allt på storleken på betet och hur fi:s tajming i handen har varit och tidigare historia oss emellan.

 

Om fi inte är kapabel till tunna värdebetar och har gjort två snabba synar och är lite småaggro så hade jag definitivt checksynat ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte turn alls. Där måste du checka.

 

River är väl förhoppningsvis check-check.

 

Betar Fi så är jag närmare fold än syn. Det beror väl en del på hans river betsize, men har svårt o se vilka händer han synar flop o turn med o skjuter river, som vi leder mot.

 

Steg och färgdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steg och färgdrag?

 

Nu betar ju Hero väldigt vekt på turn, men i vanliga fall efter en vettig bet på turn så bör ju majoriteten av draghänderna folda, lr höja, sällan kallsyna. De bästa dragkombohänderna plus nötdraget kan ju t o m visa styrka på flopp.

 

Sen att Hero kommer att check-syna en stor del av sin HD på river (efter raise pre, bet flop, bet turn) gör ju att Fis linje (limpsyn pre-syn flop-syn turn-bet river) med missade drag inte ofta är lönsamt.

 

Vad gäller stegdraget med 56 har ju Fi träffat andraparet på turn, och behöver knappast bluffa på river med showdownvärdet, och lär väl knappast valuebetta det heller.

 

Jag kan tänka mig o checksyna river här i vissa fall, och check-folda i andra, men det är ganska så mkt readberoende. Måste ha sett hur Fi spelar drag på flop o framför allt turn tidigare, o måste ha sett honom bluffa river med missade drag, och vilken betsize han i så fall använt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag inte tänkt på att turnspelet kanske var fel.

Ville bara ha bort honom från potten då jag räknade med att han höjer på floppen med en kung. Så rankar väl det som en värdebet?

Checken är alltså bäst?

 

Det är nog en god idé allmänt sett att hålla potterna nere när man agerar ur position.

 

Sedan är det aldrig en bra idé i cashgame med relativt djupa stackar, att beta i syfte att få bort Fi från potten. Leder du så betar du för värde om du tror Fi synar med sämre hand, och tror du att han är tom så checkar du för att inducera bluff.

 

När du betar måste du även beakta hur du ska hantera en raise på turn samt sannolikheten att Fi kan bluffrejsa bort dig.

 

Rejsar Fi turn här så är det väl i princip omöjligt för dig att fortsätta handen, vilket är ytterligare en anledning till att checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...