Existing-user Postad 5 September , 2008 Rapport Postad 5 September , 2008 fi spelar ett förlorande spel då han inte har odds att syna med spekulativa händer som T6s. Du vill att han ska syna och i längden vinner du det Är det inte korrekt om han vet att fi sitter med aa-kk och vet att pengarna kommer åka in på floppen? Hur ofta träffar man 2 par på floppen eller triss? Alltså om jag har 106, hur stor chans är det att floppen kommer x66 x1010 x106 ? Citera
heltok Postad 5 September , 2008 Rapport Postad 5 September , 2008 Är det inte korrekt om han vet att fi sitter med aa-kk och vet att pengarna kommer åka in på floppen? fast man vill inte ha in degen på floppen, oftast vill man dra på turn och river innan man degar. och nej man kan inte spela any two. EV mot AA 3.5bb raise pre är ungefär: 76s - +6.1628bb 76o - +2.7995bb 96o - +0.6533bb 72o - -1.4568bb 74o - +0.4269bb Citera
kravmärkt Postad 5 September , 2008 Rapport Postad 5 September , 2008 Är det inte korrekt om han vet att fi sitter med aa-kk och vet att pengarna kommer åka in på floppen? Hur ofta träffar man 2 par på floppen eller triss? Alltså om jag har 106, hur stor chans är det att floppen kommer x66 x1010 x106 ? saken är den att det inte finns så många på 0,5/1 som tänker på det viset. Citera
Rebonius Postad 5 September , 2008 Rapport Postad 5 September , 2008 T6o är en bra hand Sådär kan man ju inte säga! Ingen hand är bra eller dålig före man har sett floppen. Citera
Stenulf Postad 6 September , 2008 Rapport Postad 6 September , 2008 Bra tankar, ska fundera över om det är 200bb som är det bästa för mig, det är ju trots allt inte så vanligt med spelare som sitter med hela 200bb och dom som gör det är enligt mina erfarenheter tighta och svårare att vinna pengar av. Vill bara tillägga att jag INTE är en spelare som bara raisar bra och speciella hålkort, jag är varierande och lös preflopp och kan raisa med det mesta dels för att jag VILL få syn av ovanstående händer men stöter ofta på problem preflop. Kan nog mycket väl vara därför FI oftare spelar sämre kort mot mina rais och rerais (no shit). Hur som helst, som jag trodde är det inte mycket att göra åt och jag får helt enkelt leva med att det är micro nivå jag spelar på och glädja mig åt pengarna istället. Problemet är väl inte att du bettar, säg 4bb, och blir synad av random fisk. Tråden handlar väl om när du har 3bettat pf mot en djup fi. Vilka händer 3bettar du? Lägger du tex in ett 3bet med 78s och 99 ibland? Eller är det bara AA-QQ och AK? Testa att lägga till ytterligare några händer i din 3bet range så kommer du dels att bli mer svårläst och inte behöva stacka av på lika många floppar när fi träffat bra. Om det dessutom är som du skriver att denna typ av fi spelar fit or fold på floppen genom att försöka träffa svårlästa monster med låga kort så skulle jag betta 1/2 pot mot fi varje hand där han synat ditt 3bet pf. Då kommer du få en del enkla potter med tex 98s på en Q44 flop när fi missat. Foldar han för ditt cb om han träffar ett par också i dessa potter? Tex T6 på en flopp som 32T eller J65? Ännu bättre för ditt 1/2 pot cb. En annan strategi är att inte 3betta alls om nu inte hela bordet har limpat in. KK tex vill ha en medelstor pot då det endast är ett par. Så två stycken nära pot bet och en check på någon av gatorna (flop, turn, river) kan vara lämpligt om vi pratar väldigt generellt. Då behöver du inte heller tappa hela stacken mot ett dolt tvåpar etc. Citera
LordRalpHs Postad 8 November , 2008 Rapport Postad 8 November , 2008 Det är väl bara att bredda din range av starthänder? Citera
Recommended Posts