Gå till innehåll

När fi bara synar och synar


davecat

Recommended Posts

Random FI på lägre nivåer kan jag ofta få problem med, just för att dom är så dåliga, därför skriver jag i nybörjarfrågor.

 

Låt oss säga att jag höjer preflopp med två klädda kort. Jag träffar toppar på en regnbågsbräda utan drag.

 

Jag betar runt 3/4 pot och får syn. Nu kommer ännu ett dött kort och jag får check till mig (eller så är jag först) och jag betar även nu runt 3/4 för att se om FI vill hänga med. Ja visst vill han det!

 

På river nu då? Ska jag försöka få ut så mycket pengar som möjligt mot FIs lägre par eller toppar med lägre kicker? Eller ska jag behöva lägga mig mot river bet eller betala av FIs låga tvåpar?

 

Känns som den här situationen dyker upp allt för ofta, och jag vet faktiskt inte om det är ett +EV att beta med toppar :oops:

Eller ska jag banga satsa med toppar på låga nivåer? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vilken site du spelar på men jag själv på SvS låga nivåer (NL FR) har inga problem att go all the way mot random tomte-FI med typ 60 - 70BB i inköp. Eftersom två klädda kort för mig i princip alltid innebär att jag har raisat pre (eller kastat) så ser min betsekvens exakt lika ut med TPGK/TPTK som med tex AA eller floppat set på en sån bräda (och ibland helt tom när jag raisat med skit på knappen).

 

Om dom nu jagar två-par/trips så låt dom jaga. Ge dom bara inte odds genom fiskminibet eller checka om du tror du leder.

 

Är det djupare stackar, tex max inköp: 200BB på SvS, så är det månne inte lika rättfram med TPGK/TPTK. Där måste man nog har käkat betydligt mera gröt om man går in för full stack i NL FR.

 

Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför checka turn om fi gör felet att syna för mycket? Betta mycket där du oftast leder, dvs hitta hur höga bet han synar pre och på flop och ligg strax under det. Dra sedan ner sizen på turn och river. Speciellt river där du kanske tom är slagen. Det skall vara dyrt att fiska, och man skall betala av så lite som möjligt vid fångst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Random FI på lägre nivåer kan jag ofta få problem med, just för att dom är så dåliga, därför skriver jag i nybörjarfrågor.

 

Låt oss säga att jag höjer preflopp med två klädda kort. Jag träffar toppar på en regnbågsbräda utan drag.

 

Jag betar runt 3/4 pot och får syn. Nu kommer ännu ett dött kort och jag får check till mig (eller så är jag först) och jag betar även nu runt 3/4 för att se om FI vill hänga med. Ja visst vill han det!

 

På river nu då? Ska jag försöka få ut så mycket pengar som möjligt mot FIs lägre par eller toppar med lägre kicker? Eller ska jag behöva lägga mig mot river bet eller betala av FIs låga tvåpar?

 

Känns som den här situationen dyker upp allt för ofta, och jag vet faktiskt inte om det är ett +EV att beta med toppar :oops:

Eller ska jag banga satsa med toppar på låga nivåer? :rolleyes:

 

 

En fördel är ju att lära sig läsa händer och sätta fi på en range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det problemet här Totty? Mot dåliga/usla moståndare på låga nivåer så kan man ju möta precis vilka kort som helst. Senast igår så träffade jag TPTK med AK som jag hade standardaisat till 5BB pre. Fick med med en okänd FI med runt 70BB i stacken. Ofarlig flopp i övrigt och jag betar - i poistion - flop och turn efter FI:s check på båda gator och får en AI i ansiktet på river med det lilla han hade kvar. Jag synar och FI har JJ som han har limpat preflop.

 

Hur i helsefyr skall man kunna läsa ut vad sådana random FI har?

 

Notera att min värld är isolerad till SvS lägsta nivå och NL FR.

 

Mvh

Clueless

 

En fördel är ju att lära sig läsa händer och sätta fi på en range.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det problemet här Totty? Mot dåliga/usla moståndare på låga nivåer så kan man ju möta precis vilka kort som helst. Senast igår så träffade jag TPTK med AK som jag hade standardaisat till 5BB pre. Fick med med en okänd FI med runt 70BB i stacken. Ofarlig flopp i övrigt och jag betar - i poistion - flop och turn efter FI:s check på båda gator och får en AI i ansiktet på river med det lilla han hade kvar. Jag synar och FI har JJ som han har limpat preflop.

 

 

Bra exempel på vad jag menar, frågan är om det finns värde i det här spelet? Precis som redan nämnts vill man ju inte låta FI dra efter något, om det är var han gör, men samtidigt inte låta bli att vinna pengar. Svårt att få någon vidare information av synstationer som dessutom aldrig raisar preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att beta floppen när du har träffat bra är ju naturligt, men du kan ju checka turn om du känner dig osäker där. Top pair med hyfsad kicker är trots allt inget monster när fi checksynat en dragfri flopp. Checkar han sen river till dig så kan du ofta värdebeta där.
Tror du missar en del värde mot låglimit-synstationer att inte beta tre gator i en höjd pott med exv KJ och torr bräda Kxx.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...