Gå till innehåll

Unibet och Firefox


BTruck

Recommended Posts

Frustrerande problem som någon annan kanske varit med om:

 

Mitt Internet Explorer har totalimploderat och fungerar inte alls.

Jag har lagt in Firefox som webläsare och kan nu spela på Pokerstars och Svenska Spel men kommer inte in på framför allt Unibet där jag har en stor del av min rulle. Även andra sajter vill inte göra vad vad jag vill.

 

Vad beror det på?

Måste jag ominstallera Internet Explorer?

Jag har Vista och har trots många försök inte lyckats installera IE på nytt.

 

Alla tips tas tacksamt emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokrar inte heller i webbläsaren, men FF3 har då inga problem att komma in på sajter för mig iaf..

 

Kanske du har nån gammal java/flash osv plugin, eller andra inte så bra plugins/toolbars osv?

 

Kanske nåt annat fel på datorn eller densamma felkonfigurerad då även Explorer slutat fungera

 

edit:

Ska väl säga att jag kör XP, svårt att säga nåt utan loggar o felmeddelanden men om inte nån webbläsare fungerar lär du ju försöka ominstallera dom, värre är det ju om det inte går förstås???

 

Testa även avinstallera alla plugins/toolbars osv, scanna efter malwares, scanna efter gamla versioner med kända sårbarheter osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för seriösa svar!

Jag kör inte i webläsaren.

När jag öppnar Unibet-klienten stannar den vid "Checking versions" och så står den där och verkar leta efter något som den inte hittar. Jag ska kika på plug-ins/toolbars och lite annat innan jag ringer min hårt belastade datakunnige vän.

 

Om det krävs får jag väl avsluta med att visa fingret för Microsoft, sen ominstallera hela datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för seriösa svar!

Jag kör inte i webläsaren.

När jag öppnar Unibet-klienten stannar den vid "Checking versions" och så står den där och verkar leta efter något som den inte hittar. Jag ska kika på plug-ins/toolbars och lite annat innan jag ringer min hårt belastade datakunnige vän.

 

Om det krävs får jag väl avsluta med att visa fingret för Microsoft, sen ominstallera hela datorn.

 

Ok men det har ju inget med webbläsaren då att göra. Nu suger jag på Vista, men kan det vara så att det behövs lite högre rättigheter innan pokerklienten kan uppgradera sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ibland liknanade problem, faktiskt ganska ofta. Tror det är för att jag laddar ner och installerar för mycket skit. Så jag gör bara en systemåterställning typ en vecka tillbaka i tiden och då brukar det alltid fungera. fast vet inte om man kan göra systemåterställning i vista?

 

Annars ibland när klienten uppgraderas automatsikt så känner inte brandväggen igen klienten. Och man måste gå in där och mixtra. Kanske jag som har en dålig brandvägg. Kör med zonealarm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...