Gå till innehåll

Supporter KO-anmäler AIK


brainslicer

Recommended Posts

Supporter KO-anmäler AIK

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=823321&rss=672

Kristoffer Gahlin är trött på brutna löften om framgångar. "Klubben har gjort bort sig i år igen."

 

AIK Fotboll har KO-anmälts för falsk marknadsföring av en uppretad fotbollssupporter.

 

-  Jag är trött på att man lovar saker man inte håller och sedan vädjar till supportrarna när det går dåligt. Ica gick inte ut och bad att man skulle stödköpa köttfärs, säger anmälaren *Kristoffer Gahlin.

 

...

...

...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hade lika gärna kunnat vara jag. Jävla fiasko-säsong!
"- Rent hypotetiskt skulle det kunna bli så att om vi får in ett antal ytterligare fall skulle vi kanske närma oss AIK Fotboll för en diskussion om hur man presenterar en produkt på rätt sätt."

 

In med en anmälan då?

Så gör du en anmälan till Konsumentverket.

 

Jag ska fila på en anmälan och skickar den ikväll! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I torsdags kunde man läsa en artikel i Hufvudstadsbladet här i Finland (HBL är Finlands största svenskspråkiga morgontidning.) om exakt samma sak...

Tyvärr hittar jag inte artikeln på deras hemsida, så jag får skriva av den lite kort:

 

Marknadsföring: -Fans kan i princip kräva pengar tillbaka.

KO varnar: idrottsklubbar får inte lova för mycket

 

Idrottsklubbar får inte ge sina fans orealistiska löften, varnar Konusmentverket.

-I princip kan man kräva en del av pengarna tillbaka, säger Tarja Raiskinen på konsumenttvistnämnden.

 

osv osv. artikeln är ganska lång...

 

Artikeln hänvisar bl.a. till den svenska anmälan mot AIK.

 

Humor eller allvar? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju kul om alla allsvenska tränare o ledare i fortsättningen svarar som Olle Goop, -nja,kanske platschans, om en häst spelad till 1,10.

 

Klart man ska sticka ut hakan o tro på sitt lag.

 

Exakt. Lite löjeväckande detta imho. Elitidrottsklubbarnas målsättning sätts som regel alltid högre än troligt utfall. Vem vet, om målsättningen varit lägre hade resultatet blivit ännu sämre. Kanske t.om. nedflyttning.

 

Nej, acceptera att det inte gick som förväntat och ladda inför nästa säsong istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju kul om alla allsvenska tränare o ledare i fortsättningen svarar som Olle Goop, -nja,kanske platschans, om en häst spelad till 1,10.

Dom där förbannade travkuskarna borde anmälas hela bunten.

Innan lopp: Hästen är kanonform, tränat bra, bla bla

Efter loppet som blev pannkaka: Jo han visade tecken på feber och krasslig mage i torsdags.

Förbannat schyst mot spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmäla Carola som var favorit i den svenska melodischlagerfestivalen och inte ens tog sig vidare?

 

Anmäla Ara för att han inte tog OS-guld/silver i brottning?

 

Anmäla politiker för brutna vallöften?

 

AIK är ju iofs ett varumärke i en helt annan bemärkelse.

 

Jag är inget AIK-fan, men hur kan man inte stå på Kristoffers sida här? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...