Bjorn_ Postad 1 September , 2008 Rapport Postad 1 September , 2008 7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter) 3rd Street - (1.75 SB) Hero: 2:heart: A:heart: 3:diamond: ___brings-in Seat 4: xx xx Q:diamond: ___folds Seat 5: xx xx 6:diamond: ___folds Seat 6: xx xx 4:club: ___calls Seat 7: xx xx 4:heart: ___folds Seat 1: xx xx Q:heart: ___calls Seat 2: xx xx J:heart: ___folds Inte mycket att säga. Jag gör alltid bring in low, vet inte om det är korrekt men det känns så himla genomskinligt när man gör något annat. (I just den här handen är det väl inte direkt något alternativ men men...) 4th Street - (3.25 SB) Seat 6: xx xx 4:club: K:heart: ___checks Seat 1: xx xx Q:heart: 4:spade: ___checks Hero: 2:heart: A:heart: 3:diamond: 5:heart: ___checks Förbättrar till en gutshot med en trefärg. Här skulle man kunna överväga en semibluff men min erfarenhet är att folk nästan aldrig tror på det man representerar då man är bring in. Väljer därför att ta frikortet. 5th Street - (1.63 BB) Seat 6: xx xx 4:club: K:heart: K:diamond: ___bets Seat 1: xx xx Q:heart: 4:spade: 3:spade: ___folds Hero: 2:heart: A:heart: 3:diamond: 5:heart: 2:diamond: ___calls Här är jag jäkligt tveksam till om det var rätt att syna. Potten är trotts allt relativt liten och han har ju bevisligen minst ett par i Kungar. Även om man troligtvis kan utesluta trissen då han förmodligen hade bettat fjärde om kungen träffade honom så är ju inte Kings up omöjligt och då drar jag ju väldigt tunnt. 6th Street - (3.63 BB) Seat 6: xx xx 4:club: K:heart: K:diamond: A:spade: ___checks Hero: 2:heart: A:heart: 3:diamond: 5:heart: 2:diamond: 5:club: ___checks Fi väljer att checka och jag checkar bakom. Att han checkar tyder ju visserligen på att han bara har ett "naket" par i kungar så kanske borde man betta? Min tanke är att syna om han bettar river och checka bakom om han checkar igen. Detta förståss givet att jag inte förbättrar. River - (3.63 BB) Seat 6: xx xx 4:club: K:heart: K:diamond: A:spade: xx___checks Hero: 2:heart: A:heart: 3:diamond: 5:heart: 2:diamond: 5:club: 8:club: ___checks Som planerat checkar jag bakom. /Bjorn Citera
Recommended Posts