Gå till innehåll

Dagbok going for $5000


jonste

Recommended Posts

Kommer att sätta in nya friska $$$ snart och verkligen skriva ned reglerna för hur jag skall sköta money management.

 

Behöver även justera mitt spel en hel del, det måste jag erkänna för mig själv:oops:

 

Skall analysera mitt spel från pokeroffice på den stat som jag har där, kan man få hjälp med det? Vad är det man skall titta mest på?

 

Tar en paus på ca en vecka nu innan jag går på det igen.

 

Vi hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det folk skriver här på största allvar jonste, du kommer aldrig bli en stabil spelare om du spelar på för höga nivåer. Det spelar ingen roll hur bra du är om rullen inte tillåter att du tar några smällar här och där.

 

Reglerna du skriver upp är ingenting värda om du inte följer dem.

 

Med det sagt vill jag passa på att önska dig lycka till med spelet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det folk skriver här på största allvar jonste, du kommer aldrig bli en stabil spelare om du spelar på för höga nivåer. Det spelar ingen roll hur bra du är om rullen inte tillåter att du tar några smällar här och där.

 

Reglerna du skriver upp är ingenting värda om du inte följer dem.

 

Med det sagt vill jag passa på att önska dig lycka till med spelet! :)

 

Jag tar det folk skriver på allvar, och uppskattar verkligen all stöttning och uppmuntran. men men men När jag väl sitter vid datorn och spelar så tappar jag fokus och "skall bara testa lite" på en högre nivå ...:oops:

 

Fast nu börjar jag känna att jag svänger och blir mer och mer diciplinerad. Spelar lite för löst oxå så jag skall fokusera på SH och HU där man ju skall vara lite mer LAG.

 

Tack alla för ert stöd, jag skall verkligen anstänga mig och bli mer "skötsam" :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska fråga dig vad det är som gör att du vill spela poker.

Är det för att vinna pengar eller för att det är kul?

Vill du vinna pengar så kan man inte spela högre än vad din bankrulle tillåter...det är bara så.

 

Jag har gått den långa vägen började med 20Euro och grindat 1Euros SnG för att bygga rulle.När jag sen hade 200Euro bytte jag site och spelade cash game micro nivå.Har följt strikta bankrulleregler så det har tagit ett tag men jag har lyckats spela ihop 8000$

Av dom har jag kvar en rulle på 5600$ resten har jag tagit ut.

Just nu spelar jag på 0.25-0-50...då har jag 110 inköp och det är väl liiite överdrivet ;)

Men jag vill inte gula för jag älskar poker så mycket.

Hela rejkbacken och halva vinsten plockar ut varje månad för att få lite "lön"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska fråga dig vad det är som gör att du vill spela poker.

Är det för att vinna pengar eller för att det är kul?

Vill du vinna pengar så kan man inte spela högre än vad din bankrulle tillåter...det är bara så.

 

Jag har gått den långa vägen började med 20Euro och grindat 1Euros SnG för att bygga rulle.När jag sen hade 200Euro bytte jag site och spelade cash game micro nivå.Har följt strikta bankrulleregler så det har tagit ett tag men jag har lyckats spela ihop 8000$

Av dom har jag kvar en rulle på 5600$ resten har jag tagit ut.

Just nu spelar jag på 0.25-0-50...då har jag 110 inköp och det är väl liiite överdrivet ;)

Men jag vill inte gula för jag älskar poker så mycket.

Hela rejkbacken och halva vinsten plockar ut varje månad för att få lite "lön"

 

Jag spelar poker i första hand för att det är roligt, i andra hand för att tjäna pengar.

 

Mycket skönt att höra att det faktiskt är så att man måste anpassa sitt spelande efter bankrullen, fast man egentligen vet det:oops:

 

Jag behöver höra om och om igen att man måste vara disiplinerad både i sitt spel och med sina pengar annars spricker det förr eller senare.

 

Nu börjar jag blir riktigt peppad och sitter faktiskt och grindar S&G $2 och det går relativt bra, det tråkiga (fast bra) är att kvalitén på poker suger :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska fråga dig vad det är som gör att du vill spela poker.

Är det för att vinna pengar eller för att det är kul?

Vill du vinna pengar så kan man inte spela högre än vad din bankrulle tillåter...det är bara så.

 

Jag har gått den långa vägen började med 20Euro och grindat 1Euros SnG för att bygga rulle.När jag sen hade 200Euro bytte jag site och spelade cash game micro nivå.Har följt strikta bankrulleregler så det har tagit ett tag men jag har lyckats spela ihop 8000$

Av dom har jag kvar en rulle på 5600$ resten har jag tagit ut.

Just nu spelar jag på 0.25-0-50...då har jag 110 inköp och det är väl liiite överdrivet ;)

Men jag vill inte gula för jag älskar poker så mycket.

Hela rejkbacken och halva vinsten plockar ut varje månad för att få lite "lön"

 

 

 

 

 

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

:lol:

Jag har spelat under senaste 1 1/2 året men lusten att skriva om det har inte infunnit sig ... Tydligen inte nu heller för jag har inte skrivit så mycket :oops:

 

Fast det går rätt bra. Spelar SNG både 9 och 6 manna och hamnar i pengarna ungefär 40% av gångerna fast de flesta är på lägsta platsen men en och annan vinst blir det. Det innebär att jag plussar $$. Spelar just nu $2, $6 och $10 samt ett par skott på $20 och $30. De lägsta nivåerna är ganska enkla spelar extremt tight och låter de andra göra misstagen :mrgreen: men på nivåer över $10 så är motståndet betydligt bättre och snarare jag som står för misstagen :cry: .

 

Ni som spelat mest SNG vilka nivåer spelar ni och vilken vinst% har ni?

 

Hur mäter man normalt vinst% är det ROI på något sätt?

Vad kan man räkna med om man skall räknas som en duktig SNG:are?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Spelade igår 4*$6 SNG SH resultat:

2 vinster

1 andra plats

1 tredje plats

 

3 HU $5 resultat

2 vinst

1 förlust

 

Bankrulle just nu $65

 

Skall försöka skriva mer frekvent.

 

Spelade även FT "Daily dollar" $1 Rebuy

bustade på plats 928 med JJ mot ATo

blinds 250/500 jag har 12000 i marker snittstack 18000

Jag raisar till 1500 får en syn

flop 962 rainbow

Jag ställer och FI tänker länge innan han synar med AT

turn = T river = A and good buy :cry:

 

FI hade snittstack var det en korrekt syn?

Han hade fick odds på 1,4:1 och borde satt mig på triss eller överpar eller helt tom???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...