Gå till innehåll

Heads Up Cashgame!


_Fibonacci

Recommended Posts

Grejen är att med händer som A9o-A2o i BB så vinner du aldrig en stor pott förutom då du lyckas fånga en stor bluff av han vilket händer vädligt sällan och du kommer förlora mer pengar än du vinner för normalt så vinner man en liten pott eller förlorar en stor med en sån hand i en sån situation.

 

Nu drar jag bara en random lista utan någon som hellst ordning på olika typer av händer jag mkt hellre spelar i BB än händer som A9o-A2o: JTo,KQo 75s, 9To, 54s, KT.

 

Du vill dock syna med A9s-A2s i BB då han höjer dig. They are soooted ya know

Sen är det inte så att du alltid ska syna med händer som 22-99, du kan ibland 3beta din motståndare från BB men mitt tips till dig som nybörjare är att i början hellst syna med 22-99 från bb.

 

Kul med diskussion kring HU-spel, inte helt lätt att hitta bra strategitips på nätet tycker jag.

En till fråga då. Om jag sitter på BB med 75suited och FI höjer upp till 6xBB. Bör jag syna? HUr många BB bör jag syna pre? På dessa låga nivåer finns en hel del som höjer upp till 10xBB pre och då sitter oftas och fold och väntar in en bra hand på BB för att trycka tillbaka. Men hur många BB är ni beredd att syna ur position med marginella händer? 4-5??

 

Tänkte lira lite SNG´s idag först och se om det eventuellt kan gå lite bättre...eller så är jag bara en fisk som förlorar rakt ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helt otroligt. Förlorar varenda All In situaton som favorit och då jag får QQ, KK så stöter jag på AA hela tiden.....Finns det ngt mer riggat än Betsson....är ju helt osannolikt..möter ju tomtar hela tiden som trycker all in me vilken skit som helst och jag väntar på en fin hand att trycka med så förlorar jag...hela tiden.....

 

Detta är mina Allinsituationer pre ikväll, vad tycks om flytet mitt?

 

1010-KJ - 56%-44% Förlust

JJ-AK - 57%-43% Förlust

QQ-83 - 88%-12% Förlust

AA-10,7 - 84%-16% Förlust

TT-j,4 - 72%-28%Förlust

77-A8- 54%-46% Förlust

 

Fan inte lätt att plussa med denna otur...Lite tankar kring bankrollmanagement och HU? Hur länge sitter ni kvar vid samma bord? Lämnar om man dubblar pengarna eller? Drar om man förlorar ett inköp?

 

 

Om du känner att du har edge på killen du möter är det ju bara sitta kvar, finns ju inget bättre än att ta 5-10 inköp av nån :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med diskussion kring HU-spel, inte helt lätt att hitta bra strategitips på nätet tycker jag.

En till fråga då. Om jag sitter på BB med 75suited och FI höjer upp till 6xBB. Bör jag syna? HUr många BB bör jag syna pre? På dessa låga nivåer finns en hel del som höjer upp till 10xBB pre och då sitter oftas och fold och väntar in en bra hand på BB för att trycka tillbaka. Men hur många BB är ni beredd att syna ur position med marginella händer? 4-5??

 

Tänkte lira lite SNG´s idag först och se om det eventuellt kan gå lite bättre...eller så är jag bara en fisk som förlorar rakt ut ;)

 

En otrolig viktig sak att tänka på när du spelar poker och FRAMFÖRALLT hu cashgame är att det är omöjligt att bara genom strategi vinna mkt pengar, t ex ,pt vissa spelare höjer jag 100% från sb/knappen då dom är oerhört tajta när det gäller att spela potter ur pos. Spelar du likadant mot en lös-passiv spelare som mot en TAG kommer du få oerhörda problem att vinna pengar i längden. Det är mot vissa spelare rätt att 3 beta light medans mot andra är det ingen ide att 3 beta utan riktigt bra händer så mkt pre eftersom dom ändå synar och du spelar en stor pott ur position. Alla beslut du tar i HU beror på motståndaren. Kom ihåg att vara aggressiv bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig om att motståndet är riktigt dåligt, trots det har jag förlorat så långt men tror och hoppas att det beror mycket på otur. Åtminstone igår kunde jag inte vinna en enda alla in situation trots favorit...vad nickar du lisa så kan jag svara ;) vill inte avslöja mitt nick än spelar dock mest NL$10..

men idag får jag väl lov att bevisa att jag kan vinna mot dessa fiskar, annars e det väl jag som är fisken :)

 

Iaf spelat 5 SNG HU nu och vunnit 2/5. Svårt att dra några växlar av det men motståndarna trycker all in hela tiden och blindsen äter upp mig..nu blir det cashgame istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad sugen jag blev på att lira HU cg. Slaskade lite på just Betsson och... tja, vad ska man säga? Klonk!

 

Jävligt kasst motstånd måste jag säga och jag är ändå cg-fisk och ännu sämre HU.

 

 

Kul att det går bra för ngn iaf =) det gör det inte för mig...träfar inte ett skit och blir nersynad hela vägen av FI som sitter med tredjepar...bör kanske spela tightare flopp, cb mindre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör alltid max BI.

Denna kvalité har Betsson på Spelare på NL20 HU:

 

Seat 3: tontonari21 ($12 in chips)

Seat 5: hihello1 ($22.92 in chips)

ANTES/BLINDS

tontonari21 posts blind ($0.10), hihello1 posts blind ($0.20).

 

PRE-FLOP

tontonari21 bets $0.30, hihello1 calls $0.20.

 

FLOP [board cards: 9S,QH,7H ]

hihello1 checks, tontonari21 bets $0.80, hihello1 calls $0.80.

 

TURN [board cards: 9S,QH,7H,KD ]

hihello1 checks, tontonari21 bets $2.40, hihello1 bets $5, tontonari21 bets $5.20, hihello1 bets $5.20, tontonari21 bets $3.20 and is all-in, hihello1 calls $0.60.

 

RIVER [board cards: 9S,QH,7H,KD,8S ]

 

 

SHOWDOWN

tontonari21 shows [ JD,9D ]

hihello1 shows [ TH,JS ]

hihello1 wins $23.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör alltid max BI.

Denna kvalité har Betsson på Spelare på NL20 HU:

 

Seat 3: tontonari21 ($12 in chips)

Seat 5: hihello1 ($22.92 in chips)

ANTES/BLINDS

tontonari21 posts blind ($0.10), hihello1 posts blind ($0.20).

 

PRE-FLOP

tontonari21 bets $0.30, hihello1 calls $0.20.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,Queen of Hearts,7 of Hearts ]

hihello1 checks, tontonari21 bets $0.80, hihello1 calls $0.80.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,Queen of Hearts,7 of Hearts,King of Diamonds ]

hihello1 checks, tontonari21 bets $2.40, hihello1 bets $5, tontonari21 bets $5.20, hihello1 bets $5.20, tontonari21 bets $3.20 and is all-in, hihello1 calls $0.60.

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,Queen of Hearts,7 of Hearts,King of Diamonds,8 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

tontonari21 shows [ Jack of Diamonds,9 of Diamonds ]

hihello1 shows [ 10 of Hearts,Jack of Spades ]

hihello1 wins $23.

 

Jo jag håller med de flesta är riktigt dåliga, men jag som spelat fel mot detta motstång man kan inte tokbetta och tro at man betar bort dom för de synar ner hela vägen med vilket par som helst..bättre spela tightare och trycka på då man sitter med något vettigt...fungerar mycket bättre nu då jag spelar så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar bra mycket bättre nu. Är nog melodin att vara lite tightare på brädan än vad jag varit eftersom man får bra utdelning då man väl träffar. Onödigt att skjuta bort en stor del av stacken på överkort tex..Lisa jag mötte precis tontonari21jag med och tog två inköp från honom, inte bra kille fast möter gärna fler sådana ;)

 

Är iaf plus idag så långt och man får väl hoppas att det kan fortsätta åt det håller idag. Spelar jag bara som jag gjort nu sista timmen så ska det nog gå bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1400 händer spelade idag och +$12 . Började ju denna dagen lika illa som alla andra dagar innan jag började få en känsla över hur man bör spela HU. Nu flyter det på riktigt bra och tror att jag ska kunna plussa en del mer under kvällen iaf...

 

Nu ska jag springa en runda så man piggnar till i huvudet ;) Blir lite seg av att stirra på en dataskärm ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med diskussion kring HU-spel, inte helt lätt att hitta bra strategitips på nätet tycker jag.

En till fråga då. Om jag sitter på BB med 75suited och FI höjer upp till 6xBB. Bör jag syna? HUr många BB bör jag syna pre? På dessa låga nivåer finns en hel del som höjer upp till 10xBB pre och då sitter oftas och fold och väntar in en bra hand på BB för att trycka tillbaka. Men hur många BB är ni beredd att syna ur position med marginella händer? 4-5??

 

Tänkte lira lite SNG´s idag först och se om det eventuellt kan gå lite bättre...eller så är jag bara en fisk som förlorar rakt ut ;)

 

Asså om folk sitter och höjer >5x bb pre så sitt bara och vänta på en hand som du kan trycka tillbaks med. Men som jkkman säger, det går inte att spela HU och spela efter en viss strategi och tro att man ska köra över alla motståndare eftersom det är så beroende på hur motspelarn agerar mot dina drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/9-08 +136:- Svenska Spel 0.50/1

11/9-08 -406:- Betsson 0.05/0.10 och 0.10/0.20

12/9-08 -227:- Betsson 0.05/0.10

13/9-08 -267:- Betsson 0.05/0.10

 

Totalt -764:-

 

Fruktansvärt dåligt...på lägsta nivån man kan lira så förlorar jag 900:- på tre dagar..blir inget mer lir på Betsson iaf för gillar inte klienten efter alla möjliga utdragningar som jag varit med om sista dagarna..

 

Funderar på att starta upp på Bet365 eventuellt, där kan man lira HU 0.01/0.02....borde kanske starta där :)...i så fall med en helt ny rulle som kommer kunna följas..

 

$200 kanske är en bra start, då har jag 100 inköp =) lär väl behöva det. Klarar jag inte slå den nivån så är det ju bara lägga ner...

 

Vad tycks? Ska jag starta om med bra update hur rullen ligger till och bygga sakta men säkert? Eller ska jag lita på att jag vinner på SvS 0.5/1 och lira där istället eller vad tycker ni?

 

Nu har jag varit så tiltad i flera timmar och spelat urkasst i slutet, borde kanske ha vissa regler om att sluta efter ett visst antal förlorade inköp för jag har svårt för att inte tilta...

 

Jag ska sova på saken så får vi se vad det blir..Ngn annan sida som har låga HU-bord? Bet365 och Expekt har vad jag vet iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För HU är det att rekommendera lite fler än 20 inköp.

 

Jo, men på NL10 tycker jag 20 upptag borde räcka bra. Så länge man snackar dessa nivåer kan man ju faktist trycka in ett antal upptag till av sina egna likvider om man skulle vilja. Verkar som ett onödigt drag att grinda upp sig från NL2 om man är vinnande och har fast inkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...