Gå till innehåll

Soni MTT & SnG


Soni

Recommended Posts

Det är just det där som inte är sant, Har han AA KK och floppen kommer med överkort kan man faktiskt tvinga sig själv att lägga, även om man har 2/3 sin stack kvar så är det bättre än att slänga in sina marker och han visar upp AA KK och då har jag noll kontroll över mina marker.

 

Kommer flopp med underkort och han har AA KK då förlorar jag med största sannolikhet allt, men har han då AK eller i detta fallet A10, och han fortsätter satsa på floppen, då knäpper jag honom.

 

Och jag minns 10tals som har synat en raise med två överkort på en låg flop bara för att dom på nått sätt inte kan släppa sina två höga kort, och det är det som är det bästa med lowstakes tourneys, FOLK BEGÅR SÅ SJUKT MÅNGA MISSTAG!!

 

Men att man själv har otur att man 6-7/10 av fallen bustar ut ur en turnering med AK mot KQ elr AQ, vet fan inte hur många gånger jag åkt ut på det sättet, men poängen är ju att folk övervärderar AQ KQ TILL OCH MED KJ och sätter sig själva i förjävliga allins mot total dominans!!!!

 

Själv har jag alltid otur som sagt men man ser ju andra vid bordet som 10dubblar sina startstackar på det här sättet..

 

Så att slänga in alla sina marker preflop med QQ när manvet att snubben sitter på överkort är inte alls bra enligt min mening,,.

 

Jag vet inte om ni övervärderar QQ här eller säger att det är en standardpush bara för att ni inte kommer på nått annat att säga, det vet jag inte, men jag slår vad om att phil hellmuth inte hade pushat i min situation, han hade lätt synat för att släppa in honom i fällan, just vad jag försökte göra, men som sagt, floppen blev inte som jag ville men enligt sannolikhetsläran så ska min hand vinna de flesta gångerna =), om de nu inte gör det är en annan sak, men mitt sätt att tänka här anser jag vara matematiskt rätt

 

Head+Asplode.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet inte om ni övervärderar QQ här eller säger att det är en standardpush bara för att ni inte kommer på nått annat att säga, det vet jag inte, men jag slår vad om att phil hellmuth inte hade pushat i min situation

 

Jag slår vad om att hellmuth suger på internetpoker och om du vill lära dig bli bra på turrar ska du nog inte göra som hellmuth gör i en tvsänd 6bords sng.

 

Edit: såg handen. Snälla rara. JÄTTELÄTT shove. Du kan inte va rädd för att åka ur en turre. Du kommer ha han superdominerad så många fler gånger än han har ak aa eller kk. Och även om man visste att han hade ak kk, jj eller aa så måste du shova där. Det finns lixom inga argument för eller emot. Det är lika lätt som om man hade 3bbs och hittar kk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det där som inte är sant, Har han AA KK och floppen kommer med överkort kan man faktiskt tvinga sig själv att lägga, även om man har 2/3 sin stack kvar så är det bättre än att slänga in sina marker och han visar upp AA KK och då har jag noll kontroll över mina marker.

Du säger ju emot dig själv eftersom du degade in allt i den aktuella handen på floppen K T 4.

 

Vad menar du med kontroll över dina marker? Har du inte bättre kontroll om du går allin när du med största sannolikhet leder, än att sitta och gissa när det kommer ett A eller K på floppen? Om t.ex floppen kommer A 9 8 vad gör du då? Det blir jättedyrt om du checkfoldar och han visar JT. Först så låter du han se en billig flopp och sen blir du bortbluffad.

 

Med QQ och i ännu högre grad JJ TT och 99 är det därför dåligt att syna med aktuella stackar eftersom du (även om du är världen bäste spelare) kommer att begå fler misstag på floppen än en spelare med två höga kort eftersom de höga korten är mer lättspelade.

 

Kommer flopp med underkort och han har AA KK då förlorar jag med största sannolikhet allt, men har han då AK eller i detta fallet A10, och han fortsätter satsa på floppen, då knäpper jag honom.

Om du går allin direkt gör ingen skillnad eftersom openraisaren är potcommitad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med att syna är att du i alla fall spelar handen. Nackdelarna är att han kan folda på floppen om han inte träffar och stoppa in degen om han träffar.

 

Om du stoppar in kommer han troligtvis syna med alla händer, och då har du ungefär 70-75% chans att dubbla.

 

 

I en sån här situation handlar det inte om att folk "ska få ha olika åsikter", här finns det verkligen ett rätt sätt att spela handen, och jag kan slå vad om några lax att Phil Hellmuth också stoppar in. Grundstackad poker är ganska lätt eftersom det finns klara rätt och fel, så det gäller bara att du kan ta till dig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag säger inte att en allin är fel, absolut inte, men jag tycker heller inte att en syn är så 100% fel som alla säger.

 

det är bara det jag försöker framföra, men lyckas inte så väl

 

Ja, du vinner marker när du synar, men inte lika mycket som när du ställer. Varför inte maximera sin vinst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså dehär är ju helt jävla sjukt! Lär dig något av ditt misstag ist för att käfta emot. För i detta läge finns det ett rätt och ett fel. Det bästa spelet i längden är att gå all in.

 

Och ja du riskerar att åka ut, men sånt är livet när man spelar turneringar. Det är omöjligt att vinna en turnering utan att riskera alla sina marker ibland. Majoriteten av de turneringar man spelar förlorar du alla dina marker, men de får man leva med för det vore helt orealistigt att vinna varje turnering du spelade.

 

QQ är jätte nuts mot hans range här, både den han höjer med och den han synar all in med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår precis vad alla ni säger, men som jag sa från början, det finns både för och nackdelar, och jag babblar bara på om fördelarna med att syna enligt min egen mening, och jag tror att det finns flera olika sätt att se denna handen på.

 

Jag har bara sagt vad jag tycker, och det är min åsikt.. punkt där liksom:roll:

 

Asså, folk har vänt å vridit på det här nu. Hittade hit först nu. Vad menar du med att "vi tycker olika, nu sätter vi punkt"? Helmärklig inställning imo. Postar du inte hhs för att lära dig något? Ok om det hade tvistats otroligt kring handen, då kanske du får luta dig mot din egen uppfattning, men i det här läget är det som att 1+1=5, vilket du säkert märkt av alla svar. Det finns inga "fördelar" med att bara syna. Du har vad var det, 13-14bb och är i behov av att dubbla upp.

 

Om du bara synar pre så tappar du värde mot sämre händer som viker på floppen.

 

Du ger sämre händer chansen att dra ut dig billigare än det borde kosta dem.

 

På alla de floppar som du gillar så kommer du loosa mot AA/KK iaf, så att syna pre är ingen garanti för att "dodga bullets".

 

Du har en hel dröööööööööös av sämre händer som synar en allin pre i det läget, men bara några få som slår dig.

 

Nästa gång du hamnar i samma sits, svälj stoltheten och pumpa in markerna med ett stort jävla leende på läpparna.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst jag la upp handen här för att höra åsikter, och alla har många fina poäng, och jag håller med om allt ni säger till stor del, så tro inte att jag är helt bäng i bollen.

 

Det är ju bara det att jag tycker att det finns iaf någon fördel med att syna men likaså finns det nackdelar!

Samma med allin!

 

men jag vet att en allin är lätt rätt spel där, men jag försöker ju bara spekulera om olika sätt att spela handen på

 

Vi märker det, och nu har vi kommit fram till att syn är jättefel och push är jätterätt.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...