Gå till innehåll

bettar in i mig på floppen


sentenced

Recommended Posts

Undrar lite om en situation som uppkommer rätt ofta numera när jag spelar NL shorthanded och det är följande: Jag raisar preflop och får en syn, sedan på floppen bettar dom pot mot mig och 90% av fallen har jag ju inget men undrar bara vad dem brukar ha när dom bettar pot mot en preflop raiser? Jag gissar att det oftast handlar om floppat top-par eller någon typ av bra drag men skulle vara roligt att veta vad andra tror om såna här situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om du i 90% av fallen har inget spelar du för loose preflop. Jag spelar bara HU och försöker sätta som i alla andra lägen sätta FI på en HD och agera därefter. De flesta som leder in mkt gör det med en väldigt vek HD vilket i sin tur leder till att jag oftast floatar eller raisar. Väldigt få balanserar bra i dom lägena. Att leda eller checkraisa är två sätt att bemöta den med initiativ, checkraisa har så många fler fördelar vilket enligt mig är anledningen till att de flesta som leder in i mig är rätt veka spelare, vilket i din tur leder till att deras HD är obalanserad och oftast väger över till veka händer

 

I multivägs potter eller om du har en mkt tightare image, kan detta vara helt fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...