Jamton Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 `Foldar vi turn här mot re-raise? POKERSTARS GAME #19985372882: OMAHA POT LIMIT ($0.05/$0.10) - 2008/08/29 - 08:07:59 (ET) Table 'Nanna' 6-max Seat #5 is the button Seat 1: waidzu ($9.90 in chips) Seat 2: jAAmton ($10.25 in chips) Seat 3: Chaulmelou ($10.80 in chips) Seat 4: PittiAce ($11.75 in chips) Seat 5: halbgebaggn ($26.10 in chips) Seat 6: Hermesetas ($5.85 in chips) Hermesetas: posts small blind $0.05 waidzu: posts big blind $0.10 *** HOLE CARDS *** Dealt to jAAmton [] jAAmton: calls $0.10 Chaulmelou: folds PittiAce: folds halbgebaggn: calls $0.10 Hermesetas: calls $0.05 waidzu: checks *** FLOP *** [ Hermesetas: checks waidzu: checks jAAmton: bets $0.40 halbgebaggn: folds Hermesetas: calls $0.40 waidzu: folds *** TURN *** [ : Hermesetas: checks jAAmton: bets $1.15 Hermesetas: raises $3.45 to $4.60 jAAmton: calls $3.45 *** RIVER *** [ : [] Hermesetas: bets $0.75 and is all-in jAAmton: calls $0.75 *** SHOW DOWN *** Hermesetas: shows [] (a straight, Ten to Ace) jAAmton: mucks hand Hermesetas collected $11.35 from pot *** SUMMARY *** Total pot $11.90 | Rake $0.55 Board Seat 1: waidzu (big blind) folded on the Flop Seat 2: jAAmton mucked Seat 3: Chaulmelou folded before Flop (didn't bet) Seat 4: PittiAce folded before Flop (didn't bet) Seat 5: halbgebaggn (button) folded on the Flop Seat 6: Hermesetas (small blind) showed and won ($11.35) with a straight, Ten to Ace Edit. fixat färgerna på leken nu Citera
tomtetomte Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 Låt gärna bli att ha med resultatet i handanalysen. Annars färgas diskussionen av att man 'vet' svaret. Generellt skulle jag säga att det är få tillfällen det är fel att få in pengarna med set+färgdrag på turn. Visst, du ligger efter om fi har en färdig hand, men inte så väldigt mycket. Plus att det finns döda pengar i potten, och det kan ju hända att fi bluffar nån gång ibland. När vi nu vet exakt vad han hade så kan vi räkna ut att det var rätt att inte lägga sig mot reraisen här. Handen har 42,5% EV, men vi behöver bara 39% för att det ska vara en korrekt syn (vi antar att hans resterande stack åker in på river). Citera
sulla Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 1: Varför lirar du handen? 2: Vilket färgdrag? EDIT: Såg att du postat två olika händer, vilken gäller egentligen? 3: Varför bettar du ut på flopp? 4:Bestämer du dig för att betta turn måste du ju vara beredd att ställa om han reraisar. Citera
Rebonius Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 1: Varför lirar du handen? What? Frågan borde vara varför han limpar UTG istället för att slå upp. Men nej, vi kan inte folda turn. Blev lite förundrad över att du hade ett ruter som fyrfärgskortlek och ett som "vanlig". Citera
sulla Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 What?Frågan borde vara varför han limpar UTG istället för att slå upp. Men nej, vi kan inte folda turn. Blev lite förundrad över att du hade ett ruter som fyrfärgskortlek och ett som "vanlig". KKrainbow med 100BB, jo tack. Edit ser nu att en ska vara suited så blir ju mer försvarbart, MÅSTE var raise om spelas dock. Blir ju jättejobbigt att få in mer pengar i potten på flopp om man ligger under. Citera
sulla Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 1: Tveksamt spel pre, kasta eller betta pot 2: Potta flopp 3: Potta turn, dega efter reraise, finns ingen anledning att bara syna. Citera
sulla Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 What?Frågan borde vara varför han limpar UTG istället för att slå upp. Men nej, vi kan inte folda turn. Blev lite förundrad över att du hade ett ruter som fyrfärgskortlek och ett som "vanlig". En annan fråga, vet att du lirar shortstack highstakes plo och att KK där är stål, men jag ska säga att av de 1000-tals händer jag hamnat allin mot med mina AA så är KK den absolut vanligaste jag slår, mot en tajt spelare som mig som öppningsbetar AA, KK samt alla "connactade händer" och nötdragshänder. Kan man verkligen då dega KK profitabelt, jag menar FI lär ju inte fyrbeta dig med annat än AA, allt annat synar han väl bara reraisen med och viker på trist flopp. Eller är jag snett ute? Lirar du plo $1/2-$2/4 såpass mycket att du kan svara på det? Frågan är väl typ, hur djupt skulle du vilja dega KK preflopp+flopp Citera
Thorn- Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 varför får du 4 kort till att börja med? Citera
loliano Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 varför får du 4 kort till att börja med? idiot Citera
Rebonius Postad 29 Augusti , 2008 Rapport Postad 29 Augusti , 2008 En annan fråga, vet att du lirar shortstack highstakes plo och att KK där är stål, men jag ska säga att av de 1000-tals händer jag hamnat allin mot med mina AA så är KK den absolut vanligaste jag slår, mot en tajt spelare som mig som öppningsbetar AA, KK samt alla "connactade händer" och nötdragshänder. Kan man verkligen då dega KK profitabelt, jag menar FI lär ju inte fyrbeta dig med annat än AA, allt annat synar han väl bara reraisen med och viker på trist flopp. Eller är jag snett ute? Lirar du plo $1/2-$2/4 såpass mycket att du kan svara på det? Frågan är väl typ, hur djupt skulle du vilja dega KK preflopp+flopp Alltså, att openraisa och att hamna all in pre för 100bb stacks är inte precis samma sak. Citera
emilio_15 Postad 31 Augusti , 2008 Rapport Postad 31 Augusti , 2008 fyfan vad dåligt du mår sulla....innerst inne Citera
cobb89 Postad 31 Augusti , 2008 Rapport Postad 31 Augusti , 2008 varför får du 4 kort till att börja med? lol Citera
okocha Postad 31 Augusti , 2008 Rapport Postad 31 Augusti , 2008 kan inte sulla ställa frågor istället för att säga att så är det, då han oftast har fel när han ställer en analys? Citera
greywolf Postad 31 Augusti , 2008 Rapport Postad 31 Augusti , 2008 japp öppenfolda KK ja det lär ju va bra om du vill bygga en riktigt betongimage ..gör det gärna live med och "råka" flippa korten så kan du nog stjäla hela kvällen lång Citera
Recommended Posts