jonste Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Igår spelade jag 500 + 100 på Cosmopol i Göteborg och vill gärna ha kommentarer på min sista hand ... 10 spelare kvar, 18000 i snittstack och jag har 16500. Mörkar 1000/2000, 6 betalda platser Sitter på UTG + 1 UTG med 28000 en stabil spelare höjer till 4500 Jag tittar på AJo och undrar vad jag skall göra Spelaren på knappen har 8000 kvar och tenderar att ställa alla händer Jag tänker att UTG kan ha vilket par som helst eller ett starkt äss Jag har spelat väldigt tight hela tiden och UTG har suttit på samma bord hela kvällen så han vet det. Beslutar mig för att ställa in, men lillstacken ställer sina 8500 och UTG tänker en stund och synar. Lillstacken ha AKs och UTG har 77 och jag drar nästan dött:cry: Det hela sluter med att UTG får stege 45678 och blir chipleader och jag traskar hem. Borde jag foldat och väntat på ett bättre läge? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Tror nog jag hade vikt, men väldigt readbetonat, tror du att AJ leder mot hans HD är det väl ett perfekt läge att dubbla. Men normalt borde väl raise UTG och att du har 8 pers att agera efter dig säga att vik är korrekt. Jag tror inte det finns nån risk att han viker här dock så lär ju bli ett race 100% av fallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Turbomuck. Du har ingen FE och AJo bör inte ligga bra till mot en typisk öppnings-hd från UTG. Lägg sen till risken för att någon vaknar upp med en hand bakom dig och du har ett lätt vik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonste Postad 27 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Nu var det bara 10 spelare kvar och 2 bord så vi var "bara" 5 spelare vid bordet, men det var ju trots allt 3 spelare efter mig var av en shortstack. Så jag borde nog vikt i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Jo, med 5 pers blir ju pushen mer intressant, däremot skulle jag så short som ni är hellre själv pusha då vunna blinds gör bra skillnad på din stack. Jag viker hellre AJ som jag vet hamnar i showdown och pushar hellre typ J9 handen efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Jag viker hellre AJ som jag vet hamnar i showdown och pushar hellre typ J9 handen efter. "Precis min åsikt", sa Bull. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonste Postad 27 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Tack för kommentarerna tyckte själv, efteråt, att jag gjorde fel. Efter den handen slogs borden ihop och det var finalbord. Man lär sig varje dag:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 Utan att vara en riktig liveräv, så nog måste vi väl köra här med AJ 5-handat? Vad gör ni med AQ och AK här? Klart att det långt ifrån alltid behöver vara ett 50-50 race här! Eller vad tror ni chippie slår upp med i det här läget med den image han byggt upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2008 AK degar såklart, men det är stor skillnad på AK och AJ i detta läge... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts