Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.

Benny_81

Recommended Posts

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nej, uppvuxen nära polcirkel-byn juoksengi :P

Nära! Dvs mitt ute i ingenstans! 8-)

Snygg bild från din by:

Northern Lights

Lokal kändis:

http://www.taavo.com/ees/index.php/main/about/

GL. Kul att du känner pokersuget, och ska spela igen. Man saknar ju dom dagliga resultat-uppdateringarna :-)

Mm, tack. Nu är det slut på snacket och dags att börja visa resultat igen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdagens träning: 25 minuter löpning.

Torsdagens spel: 2010 givar, -786:-

Gick ganska segt. Hade en hel del otur i ganska många 100-200 kroners givar. Fick dåligt med action osv. Men ibland så donerade folk pengar. Anledningen till att jag inte plussade idag var att jag gjorde lite för många dåliga stora spel.

Så läxa tills imorgon: Tålamod, tålamod, tålamod. Speciellt i stora givar.

Tror itne jag haft två minusdagar i rad på evigheter. Tror det beror på att jag har haft väldigt mycket paus i mars. Men det känns som jag kommer in i det ganska snabbt och ser jag bara till att inte slänga iväg pengar dumt i allt för många stora givar borde pengarna börja ticka in.

Löpningen gick bra.

zzzzzzz

Mm, go'natt.

Länk till kommentar

Lördagens spel: 463 givar, +399:-

Träning: 25 minuter löpning.

Började dagen med att storstäda sen kom grannen på plannerat besök(därav städningen) och vi gick på bio. Innan dess hann jag med ett löppass.

På bio såg vi "Slumdog millionare" och det var sådär. Men det var kul att tänka på tillbaka på min resa till Indien. När jag kom hem ringde en polare och frågade om jag ville hänga med på fest. Det var sådär(de drack ju så mkt) men väl ute på lokal fick jag iaf en pratstund med en supersöt sötnos. Tyvärr hade jag svårt att få samtalet att hetta till :(

Men jag bytte iaf nummer med en Indisk kille som doktorerar här. Jag är inte för att nätverka, bygga kontaktnät bla bla. Men jag skulle gärna lära känna en reko Indier(tänka sig vilka möjligheter det skulle kunna ge att lära känna landet bättre och handla bra billiga kvalitetsprodukter därifrån osv). Det var inte min tanke när jag erbjöd honom att vi skulle hitta på något men jag kom på det senare. Hur som hur är det ju kul att lära känna folk.

Rörande spelet så spelade jag helt ok. Men jag hann inte spela så mkt iom den oplannerade festen nu på kvällen(hade tänkt att sitta hemma och spela hela kvällen själv).

Länk till kommentar

Söndagens spel: 743 givar, -1163:-

Söndagens träning: 45 minuter gång.

Veckans spel: 4734 givar, -991:-

Veckans träning: 2 löppass, en långpromenad.

Lyssnade aktivt på både rapport och sportspegeln medans jag spelade. Tror det var en anledning till att jag spelade dåligt och tappade mer än nödvändigt.

Det tycks att desto bättre jag mår och desto bättre mitt liv är desto sämre spelar jag poker. Tydligen ska man halsa Coca-Cola och röka cigaretter framför datorn hela dagarna för att bli en riktigt bra grinder ;) (Inte för att jag gjort det, men ändå. Dock har jag äntligen kommit ifrån ett coca-cola missbruk.)

Skämt å sido. Lönen kommer till helgen och kanske finns det bra värde då. Vill hur som hur komma igång med grinden ordentligt igen(för det ger så bra betalt om man tittar på mitt snitt) och jag tänker göra det redan imorgon!

Faster, harder!

Länk till kommentar

Söndagens spel: 743 givar, -1163:-

Söndagens träning: 45 minuter gång.

Veckans spel: 4734 givar, -991:-

Veckans träning: 2 löppass, en långpromenad.

Inte kul med minus, men det hämtar du ju igen snabbt om du spelar bra.

Var det många småpotter eller enstaka stora potter? Alltid intressant och höra vad det berodde på/hur det gick till.

Lyssnade aktivt på både rapport och sportspegeln medans jag spelade. Tror det var en anledning till att jag spelade dåligt och tappade mer än nödvändigt.

Det är farligt när grinden börjar gå på rutin hehe. Särskilt om man spelar 5 bord.

Själv kan man knappt lyssna på musik och spela bra samtidigt, brukar stänga av den när man hamnar i nån större pott som inte går på rutin.

Det tycks att desto bättre jag mår och desto bättre mitt liv är desto sämre spelar jag poker.

Det är lite lustigt, men lätt hänt. Har man haft en bra dag, och ska spela på kvällen är det lätt att omedvetet tänka "det spelar inte så stor roll hur det går". Nästan så att det är en form av tilt...

Det är nog lika viktigt att kunna hantera det, som att hantera dåligt spel när man haft en dålig dag.

Skämt å sido. Lönen kommer till helgen och kanske finns det bra värde då. Vill hur som hur komma igång med grinden ordentligt igen(för det ger så bra betalt om man tittar på mitt snitt) och jag tänker göra det redan imorgon!

Hoppas att se ett plus här senare då :-)

Länk till kommentar

Inte kul med minus, men det hämtar du ju igen snabbt om du spelar bra.

Var det många småpotter eller enstaka stora potter? Alltid intressant och höra vad det berodde på/hur det gick till.

Jag har förträngt det, ärligt. Synd att jag inte skrev vad jag gjorde fel(brukar ju göra det vanligtvis). Men som sagt så hade det nog mkt att göra med att jag lyssnade aktivt på tv:n samtidigt.

Hoppas att se ett plus här senare då :-)

Tack, dock har jag för mkt för mig den här veckan också. Men på torsdag kväll hoppas jag kunna spela lite. Har otroligt svårt för att plugga ordentligt hela dagen(eller sisådär 6 timmar iaf) och sen spela bra poker. Ska verkligen jobba för att sova ordentligt på nätterna, då kanske jag börjar orka med lite skola och lite poker varje dag.

I övrigt noterar jag att du börjat spela på NL 200! :shock: Skulle gärna hjälpa dig med handanalyser men jag är som sagt kass på det i allmänhet och i synnerhet på den nivån som är vida över min nivå!

Lycka till!!

....

Måndagens spel: Paus.

Tisdagens spel: Paus.

Tisdagens träning: 40 minuters promenad.

....

Var och lyssnade på Hans Blix(en gång vapeninspektör om ngn glömt bort det). 80 år gammal och enormt skarp. Riktigt imponerande. Han verkar verkligen våga tänka själv och det är inte så vanligt som man kan tro bland akademiker(han är bl a doktor i juridik). Jag blev iaf studiemotiverad av att höra på hans föredrag.

....

En sjukt snygg/söt tjej ska med till Polen som det verkar. Jag är ruggigt sugen på henne och hoppas att jag får tillfälle att lära känna henne lite på resan!

Länk till kommentar

Tack, dock har jag för mkt för mig den här veckan också. Men på torsdag kväll hoppas jag kunna spela lite. Har otroligt svårt för att plugga ordentligt hela dagen(eller sisådär 6 timmar iaf) och sen spela bra poker. Ska verkligen jobba för att sova ordentligt på nätterna, då kanske jag börjar orka med lite skola och lite poker varje dag.

Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att både hålla pokern och studierna seriöst.

Om man först ska plugga, sen försöka plugga och utveckla sitt pokerspel kanske det känns som samma sak?

Men inget är omöjligt, och du verkar iaf ha drivkraften att lyckas med både och!

I övrigt noterar jag att du börjat spela på NL 200! :shock: Skulle gärna hjälpa dig med handanalyser men jag är som sagt kass på det i allmänhet och i synnerhet på den nivån som är vida över min nivå!

Lycka till!!

Tackar! Jo jag har iaf börjat nosa på nivån när jag känner mig på humör. Men psyket har vissa dagar svårt att acceptera att förlora ett 100bb inköp på 1700 kr än så länge :-) Men så är det ju alltid när man kliver upp.

Nåt som är bra är i alla fall att man har lättare att hålla disciplinen uppe när pengarna börjar bli större. Så bara jag kan hålla mig från tveksamma "dumspel" och riggen håller ska jag nog klara nivån.

Vet att det låter rätt illa om man ska behöva en högre nivå för det, men menar det på ett sunt sätt :-P

En sjukt snygg/söt tjej ska med till Polen som det verkar. Jag är ruggigt sugen på henne och hoppas att jag får tillfälle att lära känna henne lite på resan!

Det låter ju som ett bra läge då. Åker ni båt dit är det som dom säger i filmen Boat Trip - hon har ingenstans att ta vägen ;-)

Länk till kommentar

Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att både hålla pokern och studierna seriöst.

Om man först ska plugga, sen försöka plugga och utveckla sitt pokerspel kanske det känns som samma sak?

Jag upplever det iaf som en slags press. I sommar ska jag jobba som målare och då hoppas jag att "pressen" inte blir lika stor. Jag stressar nämlingen upp mig på något sätt när jag sitter och pokrar en kväll efter att ha pluggat på dagen.

Nåväl, nu har jag fått undan ännu en kurs(idag var det tentamenstillfälle) och nu hoppas jag plugga lite mer kontinuerligt(då behöver jag inte plugga så många timmar per dag) och hoppas därmed kunna ha tid och kraft åt att spela poker varje dag.

Men inget är omöjligt, och du verkar iaf ha drivkraften att lyckas med både och!

Ty, det är faster, harder som gäller!

Tackar! Jo jag har iaf börjat nosa på nivån när jag känner mig på humör. Men psyket har vissa dagar svårt att acceptera att förlora ett 100bb inköp på 1700 kr än så länge :-) Men så är det ju alltid när man kliver upp.

Nåt som är bra är i alla fall att man har lättare att hålla disciplinen uppe när pengarna börjar bli större. Så bara jag kan hålla mig från tveksamma "dumspel" och riggen håller ska jag nog klara nivån.

Vet att det låter rätt illa om man ska behöva en högre nivå för det, men menar det på ett sunt sätt :-P

Ok, lycka till som sagt! Kör du över nivån så blir du rik! :) Så länge man inte spelar bort pengar som man inte har råd att förlora så kan man ta en chans utan att det är hela världen.

Det låter ju som ett bra läge då. Åker ni båt dit är det som dom säger i filmen Boat Trip - hon har ingenstans att ta vägen ;-)

Ännu bättre; vi flyger! 8-)

....

Onsdagens spel: 538 givar, -222:-

Har kommit in i en riktigt dålig period. Tror aldrig jag backat tre dagar i rad(än om jag haft många pausdagar. EDIT: Och jag har inte backat tre dagar nu heller, utan bara två.) sen jag började föra DB. Jag anser att dessa backdagar beror på 2 saker:

1. Pokern är inte lika hög prioriterat i livet just nu. Så då spelar jag inte lika ofta 4000 givar på en dag för att hamna plusminus noll.

2. När jag spelat så lite som jag gjort på slutet så har jag kommit lite ur gängorna.

Jag tycker dock jag spelade helt okey idag. Men hade rätt mkt otur(drog när jag var tvungen att dra, men träffade inte, blev utdragen, träffade bra men någon träffade lite bättre, osv). En 220:- giv skulle jag nog ha lugnat ner mig i. Men så kan man ofta säga i efterhand när man torskat.

En sak fungerade dock inte idag! Jag "kom inte riktigt ihåg" vad för slags tålamod jag skulle ha. Började tex undra om det fanns något värde ikväll efter 100-200 givar.....

Så läxan tills imorgon:

Tålamod, tålamod, tålamod. Otur kan man ha i flera tusen givar.. oftast har man det inte. Men man måste ha tålamod att vänta på de bra händerna och tillslut får man betalt för de. Rejält betalt. Och framförallt kom ihåg att inte överspela bra händer motspelare som borde kunna ha en bättre hand!

Länk till kommentar

Dagens sötnos-fundering!

Jag har inte så stora krav på tjejer. Jag vill bara att hon ska vara supersnygg(det kan låta som att sätta ribban högt, men i min hemstad är det inte det, för det vimlar verkligen av toksnygga sötnosar). Inte helt blåst och dessutom ska hon ta hand om sig själv.

Så jag försöker alltså komma någonstans med dessa snyggingar. Men jag kommer fan ingen vart och när jag gör det med någon snygging så visar det sig ofta att hon inte har ett så fint inre.

Jag funderar på att sänka min standard för hur snygg tjejerna ska vara. Men samtidigt tycker jag det är förbannat onödigt när det vimlar av toksnygga tjejer här i stan.

Länk till kommentar

Jag upplever det iaf som en slags press. I sommar ska jag jobba som målare och då hoppas jag att "pressen" inte blir lika stor. Jag stressar nämlingen upp mig på något sätt när jag sitter och pokrar en kväll efter att ha pluggat på dagen.

Mm jag kan tänka mig det. Själv har man ju ett lite mer fysiskt jobb. Så när man jobbat är det ganska skönt att få pokra lite, och tvärtom.

Stressen kan ju inte bli mindre när man spelar 5 turbo-bord samtidigt :-P

Om du provade att bara spela 2-3 bord på NL500 med 100bb kanske du skulle utveckla ditt spel mer, och få samma eller bättre winrate, samtidigt som det blir mindre stressigt?

Du har ju din taktik klar för när du ska gå upp såklart, men kan inte låta bli att säga att det vore intressant att se om det blir nån negativ skillnad :)

Ok, lycka till som sagt! Kör du över nivån så blir du rik! :) Så länge man inte spelar bort pengar som man inte har råd att förlora så kan man ta en chans utan att det är hela världen.

Ja man kan alltid drömma iaf. Men blir nog mestadels på NL100 ett tag till tror jag, förutom småskott på 200 när det är läge.

Det är ingen risk att jag spelar bort pengar man inte har råd att förlora, det är jag nog för snål för hehe.

Ännu bättre; vi flyger! 8-)

Haha kan inte bli bättre ;-)

Länk till kommentar

Mm jag kan tänka mig det. Själv har man ju ett lite mer fysiskt jobb.

Jo, jag vet att det är fysiskt ansträngande för truckers att dra in magen när de råkar gå förbi någon sötnos utanför lastbilen! 8-)

Skämtåsido, jag är väl medveten om det kan vara en hel del lastning osv beroende på vad man har för jobb.

Stressen kan ju inte bli mindre när man spelar 5 turbo-bord samtidigt :-P

Om du provade att bara spela 2-3 bord på NL500 med 100bb kanske du skulle utveckla ditt spel mer, och få samma eller bättre winrate, samtidigt som det blir mindre stressigt?

Du har ju din taktik klar för när du ska gå upp såklart, men kan inte låta bli att säga att det vore intressant att se om det blir nån negativ skillnad :)

Bra att du nämner det! Enligt den översiktliga genomgång jag tidigare gjort av min statistik här i DB'n så är jag 99% säker på att jag har bättre timlön på vanliga bord än på turbo-borden. Så jag borde och ska nog gå tillbaka till vanliga bord ganska omgående. Vet inte riktigt varför jag tagit tag i det där men jag har väl haft någon tanke på att jag ska kunna höja min winrate på turboborden.

Rörande att gå upp så är det en kul idé. Men, jag avvaktar nog med det. Men jag ska fundera lite.. Mina planer är alltid uppe för omplanering.

Ja man kan alltid drömma iaf. Men blir nog mestadels på NL100 ett tag till tror jag, förutom småskott på 200 när det är läge.

Det är ingen risk att jag spelar bort pengar man inte har råd att förlora, det är jag nog för snål för hehe.

Kanske är jag bister men jag håller inte riktigt med dig. Jag menar att dricker man alkohol så finns det en risk att man blir alkolist. Och spelar man så finns risken att man tappar fattningen.

Jag varken dricker för mkt eller lider av något slags spelberoende och det känns inte så troligt att jag skulle bli torsk på poker eller alkolist. Men saker kan förändras, man kan börja må sämre osv. Tidigare i mitt liv har jag druckit för mkt(vilket kanske de flesta drinkare gjort någon period? Jag var dock inte i närheten av något som kan beskrivas som alkolism) och sommaren 2007 spelade jag bort omkring 30.000:- på två månader vilket var ungefär allt jag ägde och hade jobbat ihop genom att jobba heltid med två jobb. Jag hade iofs råd att förlora de där pengarna, och det var inte hela världen, men hade livet varit lite sämre, hade mer saker hänt osv kunde det kanske ha blivit ännu värre.

Slutsats. Det är lätt att säga att det inte är någon risk att man ska spela bort för mkt pengar eller bli alkolist. Men sen kan något hända, man kan tappa sugen i livet osv och så plötsligt har man supit ner sig eller satt sig i djup skuld pga pokern. Så man måste alltid ha respekt för spriten och pokerns inneboende kickar man får när man spelar!

Länk till kommentar

Torsdagens spel: Paus.

Fredagens spel: 2324 givar, +237:-

Har tappat lite av min aggressivitet och blev "överkörd" några gånger i onödan. Men bättre att börja för lungt än att vara över aggressiv i början. Sen har jag också tappat lite känslan för vad jag förvänta mig att vinna och förlora. Detta kommer dock att komma tillbaka inom de närmaste dagarna då jag tänker ösa på framöver.

Länk till kommentar

Lördagens spel: 1492 givar, +61:-

Inga stora dumma spel. Lagom aggressiv. Men när jag träffade så fick jag sällan syn och när jag CB-bluffade fick jag ofta syn. Samtidigt som jag sällan träffade mina semi-bluffar och ofta blev utdragen.

Jag hade oflyt men ingen extrem otur helt enkelt. Bara att kämpa så bör pengarna trilla in. Så läxan tills imorgon är: Tålamod, tålamod, tålamod. I övrigt ska jag inte gnälla när dåliga dagar slutar plus.

Länk till kommentar

Jo, jag vet att det är fysiskt ansträngande för truckers att dra in magen när de råkar gå förbi någon sötnos utanför lastbilen! 8-)

Skämtåsido, jag är väl medveten om det kan vara en hel del lastning osv beroende på vad man har för jobb.

Haha precis :mrgreen: Men kör man 40 ton träflis, sågspån osv från sågverk kan jag lova att "dagens motion" är räddad när det är -15 grader ute och man kört 3 timmar. Då får man ofta stå 30-90 min och skrapa/hacka loss det som fryser fast i både bilen och släpet.

Bra att du nämner det! Enligt den översiktliga genomgång jag tidigare gjort av min statistik här i DB'n så är jag 99% säker på att jag har bättre timlön på vanliga bord än på turbo-borden. Så jag borde och ska nog gå tillbaka till vanliga bord ganska omgående. Vet inte riktigt varför jag tagit tag i det där men jag har väl haft någon tanke på att jag ska kunna höja min winrate på turboborden.

Rörande att gå upp så är det en kul idé. Men, jag avvaktar nog med det. Men jag ska fundera lite.. Mina planer är alltid uppe för omplanering.

Ja tanken är nog inte fel, för det lär ju finnas fler stressade action-spelare på turbo-borden. Men svårt att hinna med nåt djupare funderade om man spelar 5 bord. Och lättare att göra stora misstag antar jag.

Men du vill hålla i 5 bord på NL500, och inte gå upp tidigare och kanske spela färre bord?

Kanske är jag bister men jag håller inte riktigt med dig. Jag menar att dricker man alkohol så finns det en risk att man blir alkolist. Och spelar man så finns risken att man tappar fattningen.

Jag varken dricker för mkt eller lider av något slags spelberoende och det känns inte så troligt att jag skulle bli torsk på poker eller alkolist. Men saker kan förändras, man kan börja må sämre osv. Tidigare i mitt liv har jag druckit för mkt(vilket kanske de flesta drinkare gjort någon period? Jag var dock inte i närheten av något som kan beskrivas som alkolism) och sommaren 2007 spelade jag bort omkring 30.000:- på två månader vilket var ungefär allt jag ägde och hade jobbat ihop genom att jobba heltid med två jobb. Jag hade iofs råd att förlora de där pengarna, och det var inte hela världen, men hade livet varit lite sämre, hade mer saker hänt osv kunde det kanske ha blivit ännu värre.

Slutsats. Det är lätt att säga att det inte är någon risk att man ska spela bort för mkt pengar eller bli alkolist. Men sen kan något hända, man kan tappa sugen i livet osv och så plötsligt har man supit ner sig eller satt sig i djup skuld pga pokern. Så man måste alltid ha respekt för spriten och pokerns inneboende kickar man får när man spelar!

Jäkligt kloka ord, och bra tips att tänka på.

Men om jag ska svara mer utifrån mig själv eftersom svaret var på det jag skrev; så tror jag inte att jag ligger i riskzonen för att spela bort en massa pengar.

Jag vill bli BRA på det jag gör, och får ingen kick eller tillfredsställelse av att spela. Så tror inte att jag skulle söka mig till ett negativt spelande av den anledningen. Och dricka brukar jag aldrig göra.

Men det är klart att alla kan hamna där, men så är det ju med "allt".

Länk till kommentar

Ja tanken är nog inte fel, för det lär ju finnas fler stressade action-spelare på turbo-borden. Men svårt att hinna med nåt djupare funderade om man spelar 5 bord. Och lättare att göra stora misstag antar jag.

Men du vill hålla i 5 bord på NL500, och inte gå upp tidigare och kanske spela färre bord?

Jag får se hur jag gör. Pokerkarriären ligger ganska lågt just nu. Känner att jag behöver fokusera mer på mina studier. Dock har jag börjat spela vanliga bord igen. Känns som det ger en högre timlön.

Jäkligt kloka ord, och bra tips att tänka på.

Men om jag ska svara mer utifrån mig själv eftersom svaret var på det jag skrev; så tror jag inte att jag ligger i riskzonen för att spela bort en massa pengar.

Jag vill bli BRA på det jag gör, och får ingen kick eller tillfredsställelse av att spela. Så tror inte att jag skulle söka mig till ett negativt spelande av den anledningen. Och dricka brukar jag aldrig göra.

Men det är klart att alla kan hamna där, men så är det ju med "allt".

Det verkar sunt att spola spriten! Jo, man kan verkligen klanta till det med "allt" men jag menar att det är lite värre att torska på tex sprit än att torska på många andra saker.

....

Söndagens spel: 788 givar, +159:-

Söndagens träning: 25 minuter rask promenad.

Veckans spel: 5142 givar, +457:-

Veckans träning: En kort och en lång promenad.

....

Nya tider, nya förutsättningar, nya utmaningar. Jag har tidigare haft två huvudfokus i min "karriär". Dels har jag fokuserat på att klara av mina studier och dels har jag fokuserat på att göra en rejäl slant på pokern. Jag har klarat av skolan, men jag har inte klarat av att göra en rejäl slant på pokern(än om jag har en fin timlön sen i sommras).

Det gör att jag lever i ett slags missnöje och jag måste inse mina begränsningar. Därför har jag inte längre något större fokus på pokern eller några speciella mål med den just nu(såsom antal givar per dag). Då blir det säkert lättare att njuta av livet, lyckas bra med studierna, ha kul med studiekamraterna osv.

What about pokern?!

Några tankar och "regler" kring pokern har jag kvar:

-Jag vill spela varje dag eller nästan varje dag. Annars tappar man så lätt flytet.

-Jag vill def. satsa hårt på pokern någon gång. Kanske blir det till sommaren, eller kanske blir det tidigare om skolan börjar gå så bra att jag inte vet vad jag ska göra med fritiden.

Jag tror verkligen att jag skulle kunna plugga på bra och spela bra poker på kvällarna. Men jag har inte riktigt klarat av det och därför har inget riktigt blivit hackat eller malet så att säga. Därför tar jag nu ett steg tillbaka, fokuserar på att göra en sak rätt och i framtiden hoppas jag saker kommer att börja fungera så bra att jag kan testa mina gränser igen. Tex genom att ösa på hårt med pokern på kvällarna.

....

Just det... veckan som gick. Med mina nya förutsättningar var det helt ok att jag inte spelade så mkt. Jag har annat jag fokuserar på. Det var också helt ok att jag bara motionerade två gånger under veckan, för trots allt rör jag ju mkt på mig, men jag vill verkligen röra ännu lite mer på mig!

Rörande hur jag spelat... då jag knappt spelat något i mars så har jag tappat stinget en del, men det kom rätt snabbt tillbaka. Dock gjorde jag ett stort dåligt spel idag och blev less. Så riktigt med i matchen är jag ännu inte.

Funkar det bra med mina studier under veckan som kommer hoppas jag kunna spela varje dag och då är det troligt att det kommer att ramla in lite pengar såvida jag har tålamod, tålamod, tålamod. Men har jag inte tid med det så är det inte mer med det.

Länk till kommentar

Måndagens spel: 1493 givar, +1389:-

Träning: 50 minuter promenad med kamrat.

Som jag skrev i förra inlägget så har jag slutat se på pokern som något slags projekt. Nu fokuserar jag på skolan, spelar i mån av tid och ser pokern för vad det är just nu; ett fritidsintresse.

Det har gjort susen för att mentalt må bättre och dessutom lyckas jag på så sätt spela mycket mer avspänt och mycket bättre. Detta förklarar dock inte dagens fina resultat. För ikväll slängde verkligen folk bort pengar till höger och vänster om mig samtidigt som jag hade flyt. Men visst, jag gjorde inga större misstag, men det är svårt att göra det i en sådan miljöl :)

....

Dagens sötnos-rapport!

En flicka i klassen ville seriöst att jag skulle följa med henne till Tyskland i sommar och studera tyska. Hon verkar intresserad av mig och har verkat det tidigare. Drygt bara att hon har pojkvän(tydligen ett "öppet förhållande") så jag ligger lågt med den flickan. Fast hon är fin :)

....

Dagens klonk!

Fick sålt gamla kursböcker för 750:- efter att kämpat lite för att lyckas sälja dom!

Länk till kommentar

Sluta trolla! TROLL!

jag sa, SLUTA TROLLA FÖR FAN!

Jag undrar vem det är som trollar :)

...

Tisdagens spel: 1374 givar, +114:-

Mars 2009: 28.053 givar, 13 plusdagar, 13 pausdagar, 5 minusdagar, 50h och 17 minuter, +3.925:-, 78,1:- /h. Bara NLHESHT 5 bord 1/2 fram till 0328 sen slutade jag med turboborden och gick tillbaka till de vanliga borden.

Idag slaskade jag runt lite väl mycket. Och folk gav inte heller bort pengar i lika stor utsträckning som igår. Under månaden som gått så har jag haft problem att spela bra eftersom jag tagit så många pausdagar. Tappar stinget då. Så jag hoppas kunna spela varje dag framöver. Men fixar jag inte det, så är det inget mer med det, pokern är bara ett fritidsintresse. Men det var fina pengar jag gjorde månaden som gick(bättre betalt än det taxijobb som är mitt alternativ).

....

Har som sagt släppt mitt pokerprojekt("göra en rejäl slant på pokern") och fokuserar istället på min sysselsättning som är studier. Helt plötsligt har det blivit så mkt roligare att spela och jag hade ett grindsug igår. Vilket var första gången på eeeevigheter. Dock slutade det med slask idag, så läxan tills nästa pass är att skärpa till mig och ta lite ansvar! :)

Länk till kommentar

Tankar inför April

Sen jag gav upp mitt stora pokerfokus och istället bara fokuserar på mina studier så har det blivit så mkt roligare att spela. Var som ett tvång som tyngde mig tidigare att måste spela poker, nu känns det mest bara skoj.

Jag vill dock fortfarande lite med pokern. Och det är att spela varje dag. Så det är min målsättning med pokern den här månaden! Och förstås att inte slänga bort pengar, men det brukar jag inte göra, speciellt inte när livet är så här bra. Lyckas jag med min målsättning att spela varje dag(eller nästan varje dag) så innebär det förmodligen också att jag kommer att spela bättre. Jag tappar nämlingen lätt stinget om jag tar 13 pausdagar som jag gjrode i mars.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...