Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.

Benny_81

Recommended Posts

Intressant att du börjat lägga upp HHs , kanske man kan klura ut ditt nick för eller senare och se vilket nick som döljer sig bakom the run.;-)

:)

Fina resultat , men i vissa potter så dubblar du bara? Tex 15 till 30 och 14 till 28. Förklara gärna varför du gör det och hur det funkar.

Om du menar att jag dubblar visa bet på floppen så gör jag det för att ta kontroll över spelet. Har jag en hyfsat draghand tex så kan jag ofta få Fi att checka på turn och då får jag ett gratis kort. För om jag bara synar på floppen så är risken större att Fi CB:ar på turn om jag inte "tagit kontroll" över poten på floppen. Sen kan ju alltid Fi lägga sig direkt.

Om du menar att jag bara dubblar visa potter på floppen utan att Fi bettat så är det ett standardspel för mig. CB, semibluff, värdebet eller ren bluff(bettar ngn från knappen samtidigt som jag sitter på bb och ingen annan går med och floppen ser ofarligt ut så kan jag stjäla med tex QJo trots att jag totalmissat floppen, fungerar förvånadsvärt ofta). Dock har jag funderat på att bara börja beta 75% av poten. Utveckla mitt spel när det kommer till betstorlek helt enkelt.

Om du tänker på de tre händerna mot samma Fi inom loppet av 6 minuter så var det ett ganska kul sätt att spela poker. Fi är aggri och bra. Men jag låter inte han köra över mig utan dubblar han tom med hålstege när jag CB:ar på floppen. Det gick dock inte så bra till slut i just den handen. Men sen vann jag iaf pengar av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:-D

:roll::mrgreen:

:) Den var bra för att lätta upp stämningen. Slog mig faktiskt när jag cyklade iväg till skolan. Men det är sådär när man är för insyltad i sina egna teorier om hur man vill spela. Men faktiskt så fick jag faktiskt sagt något som jag velat ha sagt:

När Fi bettar från knappen och jag synar från sb eller bb och det bara är vi två kvar så har jag ofta börjat stjäla potten om floppen ser ofarlig ut genom att beta pot. Trots att jag totalmissat den. Känns som jag gör pengar på det.

jag tycker helt klart att du borde börja 3 beta drag hårdare på flopp, och skjuta en rejäl salva på turn om han checkar till dig

Det förstår jag att du tycker. För du är den utan tvekan mest aggressiva reg som jag mött på SvS 1/2.

Men du är inte lätt att möta så jag kan säkert lära mig saker från dig.

ps ta inte bort fi namnet kul att veta vem du spelar mot

Ok, fast det kan vara lite avslöjande. Som om jag skulle lägga ut den där poten då jag synade ner dig med nästan ingenting i en väldigt stor pot :)

....

Just hemkommen från skolan och träningen. Hade lite svårt att koncentrera mig och jag började sväva iväg i pokertankar.

Började tänka på nu när jag förbättrat min preflopp spel så kommer jag att göra pengar mer eller mindre varje dag utan några större förlustdagar :ola:

Förbättrat preflopp spel eller ej så har jag flyt nu. Och det vänder. Så det gäller att ha fortsatt tålamod.

Länk till kommentar

Knappt 250:- plus på de första 500 givarna.

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 16 januari 2009 15:

Britta 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Benny_81 (821.60)

Plats 2: hajra (151.65)

Plats 3: Fi (186.53)

Plats 4: Hulken44 (398.00)

Plats 5: Häxan1 (505.13)

hajra lägg LM 1.00

Fi lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [Kns, Eh]

hajra [N/A, N/A]

Fi [N/A, N/A]

Hulken44 [N/A, N/A]

Häxan1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hulken44 Lägg

Häxan1 Lägg

Benny_81 Höj till 9.00

hajra Syna 9.00

Fi Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 2h, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

hajra Passa

Fi Satsa 20.25

Benny_81 Syna 20.25

hajra Lägg

*** Turn(Board): *** : [4h, 2h, 7h, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

Fi Satsa 50.62

Benny_81 Syna 50.62

*** River(Board): *** : [4h, 2h, 7h, 6k, Es]

*** Bet Runda 4 ***

Fi All-in 106.66

Benny_81 Syna 106.66

*** Showdown *** : Rake: 9.55 Totalpott: 372.51

Benny_81 [Kns, Eh] Par i ess Vinst: 372.51

hajra Lägger mig Vinst: 0.00

Fi [10h, 10s] Par i tior Vinst: 0.00

Hulken44 Lägger mig Vinst: 0.00

Häxan1 Lägger mig Vinst: 0.00

Ja, vad ska man säga. Men det gick hem!

...

Tänkte ta en sväng på stan nu. Kolla upp en klocka jag vill ha och dessutom kolla efter täckbyxor på rean. Och så kanske köpa någon bok och mat.

Jag kommer inte att köpa allt detta. Bara för att jag haft lite flyt ett tag så slösar jag inte upp allt på prylar. Är ingen prylmänniska. Lång därifrån.

Köpte tex min dator beg. för 1000:- för tre år sedan.

Länk till kommentar

Hur går det för dig nu? Har inte sett dig på ett tag :)

Jag har inte sett han på länge heller. Få som ser till honom nuförtiden.

...

Men mig går det dock inget bra för nu, 1,2k givar och -600:- hittills.

Inget vidare flyt, samtidigt som jag börjar slarva lite med preflop spelet från blindsen. Och som lök på laxen så skänker jag bort 400:-

Ett rejält överbet på turn av Fi, jag har steg och färgdrag, han har redan satt nötstege. Jag träffar stegen men det räcker inte...

Nu paus ett tag, ska bla beställa tid hos naprapaten, få upp fokus och sen grinda vidare.

Länk till kommentar

jag spelar nästan alltid 1/2 men det blit lite 2.30/5 ibland..tycker dock att 1/2 har sick mycket värde, jag slutar sällan med mindre än 1k plus

Samma här, min timförtjänst är nog rätt mycket högre på 1/2 för värdet är verkligen mkt bättre. Dock så vill man ju alltid spela högre :)

För ett år sen var 2.5/5 ungefär likadant som 1/2 nu tycker jag.

Länk till kommentar

jag spelar nästan alltid 1/2 men det blit lite 2.30/5 ibland..tycker dock att 1/2 har sick mycket värde, jag slutar sällan med mindre än 1k plus

Under 23 k händer har jag spelat 43 händer mot dig. Mkt beror väl också på att jag försöker undvika dig då jag till och med minns dig som hyffsat jobbig på 2,5-5 mer än 1 år sen tillbaka. Hur mkt händer får du in per månad och vad brukar du snitta?

1 k per dag låter nice , hade också det målet ett tag innan det kändes too much om man inte grindar 4 timmar per dag och mer.

Länk till kommentar

det går sjukt bra, jag kom precis hem från en skid resa, som fiskar och vissa fisk regs har betalat för :)

Kul! Själv var jag och åkte längdskidor förra helgen. Det kan rekommenderas!

gött för dig benny 81..då kanske du inte behöver några tips från denna gamla fisken

Snittar du 1k per dag så tar jag gärna emot tips från dig. Vet iofs inte när jag sagt att jag inte vill ha tips från dig.

Nu levlar du oss väl?...:D

jag hoppas så..:roll:

Ja, delvis gjorde jag ju det :)

Länk till kommentar

Samma här, min timförtjänst är nog rätt mycket högre på 1/2 för värdet är verkligen mkt bättre. Dock så vill man ju alltid spela högre :)

För ett år sen var 2.5/5 ungefär likadant som 1/2 nu tycker jag.

Jag låg på 173:- /h på 1/2 i år, före dagens pass. Vilket är riktigt fina pengar för mig om jag kan hålla i det.

Edit: NeBo @ PF gjorde 64k på 75k givar i december på 2.5/5. Så det kanske finns lite värde.

Länk till kommentar

Under 23 k händer har jag spelat 43 händer mot dig. Mkt beror väl också på att jag försöker undvika dig då jag till och med minns dig som hyffsat jobbig på 2,5-5 mer än 1 år sen tillbaka. Hur mkt händer får du in per månad och vad brukar du snitta?

1 k per dag låter nice , hade också det målet ett tag innan det kändes too much om man inte grindar 4 timmar per dag och mer.

vill helst inte skriv mer om mig själv i bennys dagbok....men för att svara på denna frågan så vet jag inte riktigt hur många händer jag spelar per månad,jag har inte pokertracker.men jag spelar max 2 - 3 tim 5 dagar i veckan och snittar mellan 15 - 20 k i månaden förra blev 32 k.ps vad tycker ni om mitt nick?

Länk till kommentar

Fredagens spel: 2176 givar, -641:-

Tyvärr är jag för trött för att spela något mer ikväll.

Vad gjorde jag fel:

-Slarvade och synade lite för löst från blindsen vid ngt tillfälle.

-Gav bort 4-500:- i en pott. Jag blev inlurad av ett överbet som jag lurats med så många gånger själv.

Vad kan jag göra åt det:

-Tänk på att fortsätta jobba med att slänga mkt händer från blindsen när ngn bettar från UTG.

-Ger man bort 400:- så är det dags att ta paus.

Övrigt:

- QQ mot AA, han slowade före floppen och lurade mig sen. Borde ha lagt mig med facit i hand. Men det var bra spelat av honom.

- Inget speciellt flyt ikväll. Och då blir det svårt att göra några pengar. Men jag kunde ha slutat hyfsat plusminus noll om jag inte slängt iväg 4-500:- på en pot.

En ljusglimt i tillvaron dock:

Dagens träning: 30 minuter simning.

Länk till kommentar

vill helst inte skriv mer om mig själv i bennys dagbok....men för att svara på denna frågan så vet jag inte riktigt hur många händer jag spelar per månad,jag har inte pokertracker.men jag spelar max 2 - 3 tim 5 dagar i veckan och snittar mellan 15 - 20 k i månaden förra blev 32 k.ps vad tycker ni om mitt nick?

Det känns som du är född några år tidigare än mig :)

I övrigt går dina stats i samklang med den bild jag fått av dig vid borden.

Länk till kommentar

Det känns som du är född några år tidigare än mig :)

I övrigt går dina stats i samklang med den bild jag fått av dig vid borden.

jag får en känsla av att folk tiltar sjukt mycket på ett nick som csproffs..va då csproffs!håll dig till cs!! också vidare, har ni som mött mig aldrig känt att jag är en finnig tonåring som donkar poker?jag är född 83, när e du född benny?

ps jAG gillar din dagbok och du verkar vara en härlig kille

Länk till kommentar

jag får en känsla av att folk tiltar sjukt mycket på ett nick som csproffs..va då csproffs!håll dig till cs!! också vidare, har ni som mött mig aldrig känt att jag är en finnig tonåring som donkar poker?

Jag tror du har rätt. Jag har aldrig tiltat pga ditt nick men jag är ganska säker på att jag blivit irriterad någon gång(därifrån till tilt är det en bit). Jag har iofs aldrig tänkt att du är en finnig tonåring men trots det har nicket irriterat mig.

Jag tror folk då och då kan tilta rejält pga ditt nick och ge dig pengar. Finns faktiskt folk som är så känsliga för vad som sägs i tjatten att de stänger ner den för att minska tilten. Så känslig är dock inte jag.

jag är född 83, när e du född benny?

ps jAG gillar din dagbok och du verkar vara en härlig kille

Jag är 81:a och det var kul att du gilade min DB :)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...