Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Löpningen avklarad. Dags för dagens tredje pass. Saker att tänka på: 1. Hamna bara i stora potter med riktigt bra händer. Såvida inte Fi BEVISAT att han är en storslaskare. Så himla lätt att börja förutsätta att alla är storslaskare efter man spelat mot många storslaskare en period.2. Stjäl lagom mkt på floppen. 3. Betta 3/4 pott som standard istället för pott som standardbet. Provade det nu ikväll och det känns mkt bekvämare. Får se hur det slår ut framöver. 4. Syna med lagom många SC efter 3-bet preflopp. Dvs sällan. 5. Kämpa ännu hårdare!
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 +2.794:- efter dagens första 1366 givar. Det är bla tack vare den här typen av spelare som det finns pengar att göra. Nu hade jag dock otur, fi hade K2o: Svenska Spel, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: BB: $1,800.14 UTG: $206.64 CO: $1,023.95 Button: $703.16 SB: $644.12 Dealt to CO A:heart: A:spade: Pre-flop: (1 folds) CO raises to $20 (1 folds) SB raises to $35 (1 folds) CO raises to $75 SB calls $75 Flop: ($177.50) 2:spade: T:club: 8:club: (2 Players) SB bets $155 CO all-in $948.95 SB all-in $569.12 Turn: ($1,620.57) 2:heart: (2 Players) River: ($1,620.57) T:diamond: (2 Players) Results: CO Showed A:heart: A:spade: SB wins $1,278.24 Jag hade en read på Fi. Han bettade som fan mest hela tiden. Dock hade jag inte "kollat upp" honom och det var möjligt att han var inne i ett flyt. Gör jag den där AI på rivern och får syn av färg så förbannar jag mig själv och säger att jag spelar mina bra händer för hårt. Så läxa till mig själv: spela inte mina bra händer för hårt än om det kan vara bra att spela bra händer hårt ibland: ***** Hand 10 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 maj 2009 Diana 39 (Vanlig /Cash Game ) Plats 3: Fi.. (1126.89) Plats 4: Benny_81 (995.00) Plats 5: Maasu (992.54) Plats 1: Belfrage (246.19) Plats 2: Mr_kvick (467.50) Benny_81 lägg LM 2.50 Maasu lägg SM 5.00 ** Giv ** Fi.. [N/A, N/A] Benny_81 [9k, 10k] Maasu [N/A, N/A] Belfrage [N/A, N/A] Mr_kvick [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Belfrage Lägg Mr_kvick Höj till 17.50 Fi.. Syna 17.50 Benny_81 Syna 17.50 Maasu Syna 17.50 *** Flop(Board): *** : [2h, 7k, 3k] *** Bet Runda 2 *** Benny_81 Satsa 55.00 Maasu Lägg Mr_kvick Lägg Fi.. Höj till 180.00 Benny_81 Syna 180.00 *** Turn(Board): *** : [2h, 7k, 3k, 8h] *** Bet Runda 3 *** Benny_81 Passa Fi.. Satsa 230.00 Benny_81 Syna 230.00 *** River(Board): *** : [2h, 7k, 3k, 8h, 6h] *** Bet Runda 4 *** Benny_81 All-in 567.50 Fi.. Syna 567.50 *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2010.00 Fi.. Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 [9k, 10k] Stege med högsta kort tia Vinst: 2010.00 Maasu Lägger mig Vinst: 0.00 Belfrage Lägger mig Vinst: 0.00 Mr_kvick Lägger mig Vinst: 0.00 .... Vad jag vill ha sagt med den sista handen är att när det funkar så är jag glad och gör pengar. När jag bettar in i bättre händer så tycker jag att jag spelar mina bra händer för hårt. Edit: Hade tänkt posta en till liknande hand men handconverter.org fipplade bort den tack vare värdelös programmering och det är för besvärligt att leta i SvS handhistorik för att jag ska göra det. Blir mer händer när jag skaffar ett statistik program.
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Svenska Spel, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Snacka om värdeläst verktyg. Går ju inte använda mer än en hand. Sen börjar den ju konvertera gamla givar som man postat tidigare. Sen tar ju konverteringen bort info från given också, bla vad fi har.
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Benny: 1.000:- Fi: 1.000:- Före floppen: Benny: Bet. 20:- Fi: Syna. Fi 2: Syna. På floppen: Fi: Check. Fi 2: Check. Benny: Bet 60:- (pott konstigt nog, brukar betta mindre) Fi 2: Lägger sig. Fi: Checkraise 220:- Benny: All in 920:- Fi: Syn. Han synade mig med toptrissen och min stege höll. Där har vi en till hand jag spelade hårt. Hade jag torskat den handen mot högre stege så hade jag gnällt på att jag spelar mina bra händer för hårt. Hade inga reads på fi.
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Söndagen spel: 2002 givar, +3.092:- Söndagens träning: 22min, 16sekunder löpning på 4,5km elljusspår följt av 16min gång. Veckans träning: 1 löppass. 3 långa promenader(till den grad att jag blev svettig). Veckans spel: 3 minusdagar, 4 plusdagar, cirka 13k givar, -3.249:- Månadens spel: 19 plusdagar, 10 minusdagar, 2 pausdagar, cirka 50k givar, 93h, 36m, +8.301:-, +88,7:-/h ... Gjorde 300:- mer i maj än i april(fast i april spelade jag bar 1-2 medans jag bara spelade 2-5 i maj). Håller jag mig till de punkter jag skrivit ovan så kan jag göra fina pengar. Men det är svårt. För ibland måste man spela sina bra händer stenhårt om man vill göra pengar. Det svåra är att inte göra det för ofta. La ner väldigt många bra händer idag. Det var bra gjort. Känns som att man måste lägga ner bästa handen ibland för att bli en stabil vinnare.
Starfitter Postad 1 Juni , 2009 Rapport Postad 1 Juni , 2009 910s handen slår jag väldigt gärna om turn för att alltid ha iniativet att leda ut river.
Benny_81 Postad 1 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2009 910s handen slår jag väldigt gärna om turn för att alltid ha iniativet att leda ut river. Ok. Fi var så aggro att risken var att jag skulle hamnat all-in på turn då, som underdog.
Benny_81 Postad 1 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2009 På fredagen förlorade jag så in i helsike med pengar då jag spelade min bra händer för hårt. Sen fortsatte jag och spela mina bra händer hårt på söndagen..... Jag hade en read på Fi. Han bettade som fan mest hela tiden. Dock hade jag inte "kollat upp" honom och det var möjligt att han var inne i ett flyt. Gör jag den där AI på rivern och får syn av färg så förbannar jag mig själv och säger att jag spelar mina bra händer för hårt. Så läxa till mig själv: spela inte mina bra händer för hårt än om det kan vara bra att spela bra händer hårt ibland: ***** Hand 10 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 maj 2009 Diana 39 (Vanlig /Cash Game ) Plats 3: Fi.. (1126.89) Plats 4: Benny_81 (995.00) Plats 5: Maasu (992.54) Plats 1: Belfrage (246.19) Plats 2: Mr_kvick (467.50) Benny_81 lägg LM 2.50 Maasu lägg SM 5.00 ** Giv ** Fi.. [N/A, N/A] Benny_81 [9k, 10k] Maasu [N/A, N/A] Belfrage [N/A, N/A] Mr_kvick [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Belfrage Lägg Mr_kvick Höj till 17.50 Fi.. Syna 17.50 Benny_81 Syna 17.50 Maasu Syna 17.50 *** Flop(Board): *** : [2h, 7k, 3k] *** Bet Runda 2 *** Benny_81 Satsa 55.00 Maasu Lägg Mr_kvick Lägg Fi.. Höj till 180.00 Benny_81 Syna 180.00 *** Turn(Board): *** : [2h, 7k, 3k, 8h] *** Bet Runda 3 *** Benny_81 Passa Fi.. Satsa 230.00 Benny_81 Syna 230.00 *** River(Board): *** : [2h, 7k, 3k, 8h, 6h] *** Bet Runda 4 *** Benny_81 All-in 567.50 Fi.. Syna 567.50 *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2010.00 Fi.. Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 [9k, 10k] Stege med högsta kort tia Vinst: 2010.00 Maasu Lägger mig Vinst: 0.00 Belfrage Lägger mig Vinst: 0.00 Mr_kvick Lägger mig Vinst: 0.00 Benny: 1.000:-Fi: 1.000:- Före floppen: Benny: Bet. 20:- Fi: Syna. Fi 2: Syna. På floppen: Fi: Check. Fi 2: Check. Benny: Bet 60:- (pott konstigt nog, brukar betta mindre) Fi 2: Lägger sig. Fi: Checkraise 220:- Benny: All in 920:- Fi: Syn. Han synade mig med toptrissen och min stege höll. Där har vi en till hand jag spelade hårt. Hade jag torskat den handen mot högre stege så hade jag gnällt på att jag spelar mina bra händer för hårt. Hade inga reads på fi. ... Men då gick det vägen. Viktigt att komma ihåg är att man måste ha reads osv. Sen måste man lägga ner bra händer ibland och en bra pokerspelare lägger sig ibland när han har bäst hand. Idag la jag tex ner K10 med träff på tian när Fi bettade hårt på turn. Han visade då upp mellanparet.... ... Måndagens spel: 310 givar, +280:- ... men idag blev jag så less och dessutom är jag hungrig. Då är det läge att ta paus. Vet inte om det blir så mkt mer poker i veckan iom att jag har skrivning på fredag.
Benny_81 Postad 1 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2009 ..:: Dagens sötnosrapport ::.. Går fortsatt tungt för mig med tjejerna. Hade en tjej på gång i klassen lite men nu ska hon flytta till Frankrike. En kul sak hände dock ikväll när jag var och handlade. Jag mötte en supersnygg tjej och tittade henne i ögonen och log för att tillslut få ett leende tillbaka. Ett leende i sommarnatten ska inte föraktas! Ärligt tror jag det kommer att lossna och framtiden bör snart se så ljus ut att jag måste bära solglasögon i midnattssolens sken!
Upgrade Postad 1 Juni , 2009 Rapport Postad 1 Juni , 2009 Såg att du har använt Pokerhand.org för att convertera vissa händer...kopierar du texten från något program(HM eller PT3) och sedan klistrar in på pokerhand eller? Spelar också på svs som du kanske förstår:)
Benny_81 Postad 1 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2009 Såg att du har använt Pokerhand.org för att convertera vissa händer...kopierar du texten från något program(HM eller PT3) och sedan klistrar in på pokerhand eller? Spelar också på svs som du kanske förstår:) Nej, jag använder ännu inte PT eller HM. Jag tar istället händerna direkt från SvS-historiken som man hittar i klienten(och öppnas i ett separat webfönster). pokerhand.org rekomenderas för övrigt inte. Går bara att konvertera en hand sen börjar sidan konvertera gamla givar.
Benny_81 Postad 6 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2009 Tisdag: Plugg-paus. Onsdag: Plugg-paus. Torsdag: Plugg-paus. Fredag: Trött och slut paus(efter skrivningen). Fredagens träning: 40 minuter rask promenad. ... Rubbat värde på morgonkvisten. +2.694:- på dagens första 1.000 givar. Nu började dock folk vakna till och värdet tycktes sjunka.
Benny_81 Postad 6 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2009 +3.120:- efter dagens första 2.024 givar. Skulle ha varit +2k till om jag inte blivit utdragen av en 2-outer på rivern. Men det hör ju till. Nu är det sommarlov. Funderar på att tillåta mig själv att spela mer på helgerna. 3-4k givar lördag och söndagar kanske. Och istället sätta taket 1,5k givar mån-fre. Kommer att jobba heltid juni-juli from måndag så jag kommer inte ha tid att spela så mkt på vardagarna. Får se hur jag gör.
Benny_81 Postad 6 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2009 Lördagens spel: 2.024 givar, +3.120:- Träning: Drygt 30 minuters rask promenad. Bra spel. Tyvärr ska jag jobba imorgon bitti. Men förhoppningsvis får jag in lite spel och träning på eftermiddagen. Och då är det tålamod som gäller och dessutom måste jag förstås se till att lägga ner bra händer ibland eller ganska ofta.
Benny_81 Postad 7 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2009 Söndag: Paus. Träning: 34 min rask promenad. Veckans spel: 2234 givar, +3.390:-, 2 plusdagar, 2 trött-pausdagar, 3 plugg-paus dagar. Veckans träning: 3 raska promenader. Mkt plugg i veckan och så krävande jobb idag. Imorgon kör mitt heltidsjobb igång. Siktar på att spela 1.500 givar per vardag ändå.
Partyjack Postad 7 Juni , 2009 Rapport Postad 7 Juni , 2009 Imorgon kör mitt heltidsjobb igång. Siktar på att spela 1.500 givar per vardag ändå. Fy fan vad tungt!
Benny_81 Postad 7 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2009 Fy fan vad tungt! Så talar en äkta grinder! Ska jobba på en eller två månader beroende på lust och hur bra poker jag spelar. Men just nu känns det ganska viktigt för mig med de sociala kontakter och rutiner som heltidsjobb på dagtid ger. För dig som har flickvän och ett socialt liv ser situationen förmodligen annorlunda ut. 1,5k givar per dag kan vara mkt. Jag får se hur det faller ut. Gäller bara att kämpa på och undvika att hamna i stora potter med mediokra händer mot motståndare som borde ha bra händer. Då måste jag lägga bästa handen ibland.
Anderssson Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 En bra förutsättning för att tjäna pengar på poker idagsläget är att inte ha något socialt umgäng; Fest, tjej, Barn eller umgås med vänner som inte spelar går bort. Spela minst 2000 händer varje dag och när du inte spelar ska du analysera i tankarna alla jobbiga händer du spelat. Försök sedan också att drömma om poker innan nästa grind dag börjar, det är EV+ PS. Bryt kontakten och lyssna inte på dina föräldrar; Spelande gör dig till en lycklig vinnare
Partyjack Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Så talar en äkta grinder! Ska jobba på en eller två månader beroende på lust och hur bra poker jag spelar. Men just nu känns det ganska viktigt för mig med de sociala kontakter och rutiner som heltidsjobb på dagtid ger. För dig som har flickvän och ett socialt liv ser situationen förmodligen annorlunda ut. 1,5k givar per dag kan vara mkt. Jag får se hur det faller ut. Gäller bara att kämpa på och undvika att hamna i stora potter med mediokra händer mot motståndare som borde ha bra händer. Då måste jag lägga bästa handen ibland. Hehe, medan jag jobbade heltid var jag jättenöjd om jag snittade >500 händer/dag.. Och då jag väl gjorde det spelade jag långt från mitt A-game. Fokusera på att spela ditt A-game varje session istället för att tvinga in 1500 givar om dagen är mitt tips. Alla är förstås olika.
najvik Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 En bra förutsättning för att tjäna pengar på poker idagsläget är att inte ha något socialt umgäng; Fest, tjej, Barn eller umgås med vänner som inte spelar går bort. Spela minst 2000 händer varje dag och när du inte spelar ska du analysera i tankarna alla jobbiga händer du spelat. Försök sedan också att drömma om poker innan nästa grind dag börjar, det är EV+ PS. Bryt kontakten och lyssna inte på dina föräldrar; Spelande gör dig till en lycklig vinnare Du beskriver det nötliv som jag vill uppnå...fan att man ska behöva dras med kvinna, vänner och tom sommarjobb, gah!
Benny_81 Postad 8 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2009 En bra förutsättning för att tjäna pengar på poker idagsläget är att inte ha något socialt umgäng; Fest, tjej, Barn eller umgås med vänner som inte spelar går bort. Spela minst 2000 händer varje dag och när du inte spelar ska du analysera i tankarna alla jobbiga händer du spelat. Försök sedan också att drömma om poker innan nästa grind dag börjar, det är EV+ PS. Bryt kontakten och lyssna inte på dina föräldrar; Spelande gör dig till en lycklig vinnare Hehe, medan jag jobbade heltid var jag jättenöjd om jag snittade >500 händer/dag.. Och då jag väl gjorde det spelade jag långt från mitt A-game. Fokusera på att spela ditt A-game varje session istället för att tvinga in 1500 givar om dagen är mitt tips. Alla är förstås olika. Du beskriver det nötliv som jag vill uppnå...fan att man ska behöva dras med kvinna, vänner och tom sommarjobb, gah! Roliga, bra och tänkvärda inlägg. Själv känner jag att jag måste ha ett socialt liv för att prestera bra. Tror man måste ha en "störd" personlighet för att klara av att stänga in sig och bara göra något. Må det vara matematik eller poker. Jag håller med Andersson om att man måste spela en hel del för att hålla i stinget. Så är det iaf för mig. Jag känner att jag kommer att sikta på 1000 givar per vardag under arbetsveckorna. Och sen försöka komma upp i drygt 2.000 givar på lördag och söndag. Det ger nästan 10.000 givar i veckan. Om jag bara spelar när jag har lust blir det lätt att jag spelar för sällan och tappar stinget. .... Måndag: 1000 givar, +89:- Mentalt kändes det bra tills slutet då jag började stressa upp mig. Tappade ett inköp på de 300 första givarna och vips var hela lönen för dagen i den stekande solen borta. Men så tänkte inte jag. Utan kämpade bara på och forsatte spela bra. Det gick till slut ok och det tillskriver jag min förmåga att lägga ner bra händer mot spelar som har stora stackar. Hade jag lagt ner bra händer mot spelare med halva stackar idag så hade jag gjort en anständig slant. Kanske är det en infallsvinkel jag ska prova framöver. Men kroppen var knäckt. Kan knappt skriva på tangentbordet efter dagens arbete. Men jag tror det kommer att släppa inom ett par dagar efter att jag kommit in i det.
Benny_81 Postad 8 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2009 ***** Hand 10 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 juni 2009 Diana 48 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Benny (985.00) Plats 3: Fi 1 (533.47) Plats 2: Legenduz (415.67) Plats 5: Fi 2 (1025.25) Legenduz lägg LM 2.50 Fi 1 lägg SM 5.00 ** Giv ** Benny [9s, 8s] Fi 1 [N/A, N/A] Legenduz [N/A, N/A] Fi 2 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Fi 2 Höj till 20.00 Benny Syna 20.00 Legenduz Syna 20.00 Fi 1 Höj till 80.00 Fi 2 Syna 80.00 Benny Syna 80.00 Legenduz Lägg *** Flop(Board): *** : [10s, Knh, 4k] *** Bet Runda 2 *** Fi 1 Passa Fi 2 Passa Benny Passa *** Turn(Board): *** : [10s, Knh, 4k, Ds] *** Bet Runda 3 *** Fi 1 Satsa 150.00 Fi 2 Lägg Benny Syna 150.00 *** River(Board): *** : [10s, Knh, 4k, Ds, 6h] *** Bet Runda 4 *** Fi 1 Satsa 220.00 Benny Syna 220.00 *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 985.00 Benny Lägger mig Vinst: 0.00 Fi 1 [Eh, Kh] Stege med ess i topp Vinst: 985.00 Legenduz Lägger mig Vinst: 0.00 Fi 2 Lägger mig Vinst: 0.00 Tveksam syn pre av mig. Men jag hade position och det var en familjepott. Spelet skriker AK och jag vet om det innan jag synar. Hade det varit en betydligt större pott så hade jag lagt mig på rivern eftersom jag blivit bra på att lägga ner bra händer(och tänker fortsätta vara bra på genom att kämpa för det). Nu synar jag och en anständig timlön för dagens "pokerarbete" försvinner ut i historien.
Starfitter Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Nej synen pre är jättestandard och så är spelet post också imo. wp
John_teh_Donk Postad 13 Juni , 2009 Rapport Postad 13 Juni , 2009 Benny du har väl inte blivit fastklistrad på nån nymålad vägg i veckan? Om inte är det väl dag för en update?
Benny_81 Postad 13 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2009 Benny du har väl inte blivit fastklistrad på nån nymålad vägg i veckan? Om inte är det väl dag för en update? Tis: 1105 givar, -860:- Ons: 1849 givar, +872:- Tors: Paus. Less och orkade inte ens laga ngn mat. Fre: 1014 givar, +26:- Lör: 3640 givar, -3597:- Har extremt svårt att hitta något värde. Har spelat i närheten av mitt bästa spel hela månaden(25 timmar eller ngt) och ligger -200:- för hela månaden. Rullen är nu på 63.413:- (fick igen på skatten och satte tillbaka till rullen eftersom jag slösat upp så mkt av tidigare vinster i år). Hade velat ha upp rullen i 75k innan jag köper PT. Men jag tror jag köper PT redan imorgon. Kan gå lättare att hitta fisk då. För som det är nu så hittar jag inget större värd på 2-5 än på 1-2. Men en sak kan jag tänka på. Och det är jag måste kämpa hela tiden när jag spelar. Kämpar jag så går det bättre. Har svårt att vinna på 2-5 utan att kämpa. Först kämpa, sen PT. Så ser min plan ut framöver. Ruggigt frusterande att aldrig nå det där genombrottet då man börjar göra seriösa pengar på pokern. Jag har gjort mer pengar på pokern sen september än vad jag kan göra på de skitjobb jag kan få. Men jag vill nå ett steg längre och göra mer pengar än de flesta svenska löntagare. Det borde gå om jag forsätter kämpa. Bara för att jag inte kan se ngt större värde på 2-5 just så innebär det inte att det inte finns ngt värde. Jag måste bara kämpa hårdare och utveckla mitt spel på ngt sätt, tex genom att köpa PT. Då kan det gå.
Recommended Posts