nicklaslid Postad 29 Maj , 2009 Rapport Postad 29 Maj , 2009 Det hela började med en cool punch line från min sida.. Var inte meningen att verka dryg och otrevlig, tyckte bara svaret var väldigt lätt att finna på flera andra ställen på forumet.. Men det är ju kanske inte så lätt att veta alltid. Förstod väl kanske att du skämtade om konsumlönen, men hoppades lite att det var på allvar.. Så 30-40 kr kan väl svaret vara värt? Alla nöjda och glada nu!? Jag var såklart lite seriös, och tackar för svaret. Benny, läste tidigare i din dagbok att du pluggade, vad pluggade du till?
Benny_81 Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 Jag var såklart lite seriös, och tackar för svaret. Benny, läste tidigare i din dagbok att du pluggade, vad pluggade du till? Försöker vara lite anonym så här på internet. Men jag kan säga att jag pluggar något kul och intressant som de flesta skulle ha nytta av att kunna. Tyvärr vet jag dock inte riktigt vad jag vill jobba med. Funderar därmed på att bara leva på pokern i höst trots att jag fortsätter plugga. Som det är nu så lever jag på studielån om än pokern har blivit ett välkommet tillskott. Men för att jag ska kunna leva på pokern i höst så måste jag spela enormt bra under sommaren. Så det siktar jag på nu
Benny_81 Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 -3,3k efter dagens första 600 givar. Överspelade AA då jag fortsatte betta med den på turn trots att inga drag fanns ute. Mot dåliga spelar är det korrekt, speciellt om de har en liten stack. Men mot bra spelar ska man lugna ner sig där. Men det är ju svårt att veta om man spelar mot bra eller dåliga spelare. Jag ska börja förutsätta att stora stackar är bra spelare, tills de bevisat annat. Annars nöter jag på bra. Men det är tufft! Jag blir jävligt less på 2-5. Upp och ner. Upp och ner. Upp och ner. En dag går det bra. Andra dagen går det tungt, trots att jag spelar ungefär lika bra. För att köra över nivån så tror jag att jag måste skaffa PT. Ser ingen annan utväg. Förutom att mer uttalat börja förutsätta att de som har stora stackar är bra spelare, tills de bevisat annat. Nu motion och sen mer grind.
bigdwarf Postad 29 Maj , 2009 Rapport Postad 29 Maj , 2009 -3,3k efter dagens första 600 givar. Överspelade AA då jag fortsatte betta med den på turn trots att inga drag fanns ute. Mot dåliga spelar är det korrekt, speciellt om de har en liten stack. Men mot bra spelar ska man lugna ner sig där. Men det är ju svårt att veta om man spelar mot bra eller dåliga spelare. Jag ska börja förutsätta att stora stackar är bra spelare, tills de bevisat annat. Annars nöter jag på bra. Men det är tufft! Jag blir jävligt less på 2-5. Upp och ner. Upp och ner. Upp och ner. En dag går det bra. Andra dagen går det tungt, trots att jag spelar ungefär lika bra. För att köra över nivån så tror jag att jag måste skaffa PT. Ser ingen annan utväg. Förutom att mer uttalat börja förutsätta att de som har stora stackar är bra spelare, tills de bevisat annat. Nu motion och sen mer grind. varför inte bara avgöra det med deras stats!? lr spelar du utan PT lr HM?
Benny_81 Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 Tog en rask promenad och taggade till. Känner mig alltmänt frusterad. I want more! Svenska Spel, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: BB: $992.50 UTG: $1,068.09 CO: $918.88 Button: $714.91 SB: $1,266.24 Dealt to UTG A:heart: A:club: Pre-flop: UTG raises to $20 CO calls $20 (3 folds) Flop: ($47.50) 6:club: 6:spade: 9:heart: (2 Players) UTG bets $45 CO calls $45 Turn: ($137.50) J:diamond: (2 Players) UTG bets $95 CO raises to $225 UTG calls $225 River: ($587.50) 3:heart: (2 Players) UTG checks CO all-in $628.88 UTG calls $628.88 Results: CO wins $1,830.26 Det här typen av spel är jättebra mot spelare som ger bort pengar. När man spelar mot den typen av spelare några tusen givar så har man en tendens att tro att alla spelare är så på nivån. Och så är förstås inte fallet, speciellt inte på 2-5. Istället måste jag börja förutsätta att alla spelare med stora stackar inte ger bort pengar i onödan, tills de bevisat annat. Lyckas jag med det så tror jag det kommer att gå betydligt bättre framöver. Och förmodligen börjar plussa mer stabilt. Än om jag fortfarande har en ok timlön den här månaden. När jag spelade 1-2 så hade jag exakt samma problem och då diskuterade jag även det i DB'n. Då löste det sig genom att jag till slut slog nivån så pass bra att jag kunde göra sådana här spel ibland samtidigt som jag snittade en bra timlön. Den här handen skulle jag hur som hur lugnat ner mig på turn iom att jag inte hade ngn read på Fi. .... Nu popcorn och Generation kill. Sen blir det grind in mot småtimmarna.
Benny_81 Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 varför inte bara avgöra det med deras stats!? lr spelar du utan PT lr HM? Precis. Det är det som är problemet. Tror jag ska köpa PT eller HM i helgen och därmed spela hela nästa månad med ngt av programen. Funkar PT's HUD på SvS utan ngt extra program? Rekomenderar du PT eller HM? PO har jag kört förr om åren men det är världshistoriens buggigaste program och det avråder jag ifrån. Databasen börjar ju räkna baklänges och ha sig..
Benny_81 Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 Fredag: 1655 givar, -7.400:- Träning: 50 minuter promenad. Över halva månadsvinsten borta på mindre än 3 timmar. Då har jag ändå spelat omkring 80 timmar hittils den här månaden. Var tvungen att ge mig. Konstant så spelar jag mina bra händer lite för hårt mot folk som har något. Konstant blir jag utdragen i 400-800:- potter. Sen blir jag förstås utdragen i en och annan 2k pott. Mkt stohej i stan ikväll. Men jag hade ingen polare som ville göra ngt. Så jag var väl lite nere för det. Men jag tycker livet är ganska okey. Så det borde inte ha påverkat pokern nämnvärt. Det gick bra från början på 2-5. Men sen så tror jag att jag tappade tålamodet lite. När man inte fick vinna ngn 2k pott på över 8000 givar så kan man lätt bli otålig. Så då börjar jag lätt spela mina bra händer lite för hårt, speciellt när jag vet att jag vinner fint med pengar på att spela bra händer hårt mot folk som ger bort pengar. Därför måste jag ha bättre tålamod och förutsätta att folk med 1k i stack är mån om sina pengar, tills de bevisat annat. Sen är PT också av stort intresse, tror jag köper det redan imorgon. That's it. Känns jävligt tungt. Rullen är 7.847:- från ATH. Har aldrigt haft en så stor svacka och aldrigt haft en så stor minusdag sen jag började skriva DB. Läxa tills nästa pass: 1. Förutsätt att spelare med stora stackar är mån om sina pengar, tills de bevisat annat. 2. Tålamod. Tålamod. Tålamod. 3. Stjäl lagom mycket på floppen, när läge ges. 4. Syna sällan med SC om ngn 3-bettar pre. Vill till att jag har position då eller att han är en galning.
Benny_81 Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 Problemet är att jag hamnat i för stora potter med händer som inte håller. Ett bra tag den här månaden så höll jag mig flytande ändå för att jag hade tur och drog ut i några 2k potter. Men det håller inte i längden. Jag måste helt enkelt tigtha till i de stora potterna och förutsätta att 1k stackar vill behålla sin stack, tills de bevisat annat. Eller köpa PT och gå mer på deras statistik.
Benny_81 Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 Funderar på att börja lördagens spel redan nu genom att spela 900 givar. Sägs vara bästa tiden på månaden att spela nu. Jag är pigg och samlad, om än lite nere. Brukar aldrig tjuvstarta spelandet men kanske gör jag det. Tycker jag identiferat de problem jag haft i mitt spel på slutet och jag vill bevisa att jag har rätt redan nu genom att täppa till dessa luckor och förhoppningsvis vinna lite pengar.
Benny_81 Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 Problemet är att jag hamnat i för stora potter med händer som inte håller. Ett bra tag den här månaden så höll jag mig flytande ändå för att jag hade tur och drog ut i några 2k potter. Men det håller inte i längden. Jag måste helt enkelt tigtha till i de stora potterna och förutsätta att 1k stackar vill behålla sin stack, tills de bevisat annat. Eller köpa PT och gå mer på deras statistik. Förklaring: En kväll vinner jag exempelvis 4 stycken 2k potter med TPTK. Då får jag för mig att man vinner 2k potter med TPTK och fortsätter spela så mot varenda spelare(nästa kväll) som jag inte har ngn read på och det kostar förstås pengar. Exakt samma återkommande problem som jag hade på 1-2. 1-2 gjorde jag bra med pengar på ändå. Tveksamt om det går att göra på 2-5 utan att täppa till denna lucka. Så lösning: Bara för att en del ger bort pengar så innebär det inte att alla gör det hela tiden. Jag måste ha en read på spelaren i fråga för att spela om hela stacken med mediokra händer!
Benny_81 Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Vet inte vad som händer. Ingenting fungerar. Tar paus ett par dagar nu, har skrivning på fredag så jag har viktigare saker för mig. Får fundera på vad som hänt så länge. Och innan jag spelar igen så ska jag sammanfatta vad som hänt och vad jag kan göra åt det.
el_kryddo Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Inte läst så mycket i denna dagbok men om ditt problem ligger i att du stackar av för tunt mot andra djupa stackar så är det kanske läge att köpa in för 100 BB? Då blir det mer sällan ett stort misstag att överspela tex en topparshand. Mitt intryck är ändå att värdet är störst i de som köper in för typ 40-100 BB.
Benny_81 Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Inte läst så mycket i denna dagbok men om ditt problem ligger i att du stackar av för tunt mot andra djupa stackar så är det kanske läge att köpa in för 100 BB? Då blir det mer sällan ett stort misstag att överspela tex en topparshand. Mitt intryck är ändå att värdet är störst i de som köper in för typ 40-100 BB. Helt klart en bra idé som jag funderat på tidigare. Det kan ändå dröja 8.000 givar innan jag vinner något 2k pott mot en 200bb stack. Får se hur jag gör.
Benny_81 Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Ingan paus här inte. Kom fram till att jag stackar av mig själv för lätt och måste tighta till mig i stora potter mot stora stackar. Det problemet hade jag också på 1-2 men det jobbade jag bort. På 2-5 har det problemet kommit tillbaka och dessutom stjäl jag för mkt ibland och synar för många 3-bettar preflopp med SC. Om jag slutar stacka av mig själv med halvbra händer och inte synar så många 3-bet pre med SC samtidigt som jag stjäl lagom mkt så bör jag ha en bra chans att göra anständiga pengar på nivån. Började dagen med att spela 400 givar och vinna 1.296:- Tålamod, tålamod, speciellt i stora potter(läs: lägg dig med halvbra händer om du inte har ngn exceptionell read och stjäl inte för mkt på floppen, syna inte för mkt 3-bettar ur position med SC preflopp). Då finns det en möjlighet att det går vägen framöver.
Crappy Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Det känns som du tappat en del? Var är "sötnosrapporterna"? Glöm inte att ha ett liv vid sidan av pokern, en dag då du har lyckats som pokerspelare så vill det till att ha ett liv också. Dessutom tror jag att det måste finnas tid till "vila, fritid och NÖJE för att lyckas i "va det än månde vara"
John_teh_Donk Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Tungt back där, ungefär som mitt back för ett tag sedan. Men det låter som du har hittat dom stora läckorna och en bra plan för att fixa det. Du är ju säkerligen vinnande när du spelar som du skrev här ovanför, så det är bara att nöta på! Som du säger tror inte det är lyckat att syna för många 3-bet preflop med låga/mellan SC i ditt läge utan statsprogram och med 5 bord igång. Och bra att du tänker på det där med att stjäla blinds osv också. Det går ju ett tag, men sen kommer ju dom flesta fi att anpassa sig, då är det dags att lägga om till lämplig strategi. Som dom sa i serien Daybreak "for every action, there's a consequense"
Benny_81 Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Det känns som du tappat en del? Jo, rullen är 8,2k från ATH. Var är "sötnosrapporterna"? Jag fick en del kritik för de, här i dagboken. Det låg en del i kritiken men samtidigt verkade folk välja att tolka mina rapporter på så sätt att jag framstog som en tönt. Vilket jag inte är Därför ligger jag lågt med dessa rapporter. Kanske återkommer de i framtiden Men jag kan säga att det går fortsatt tungt med tjejer. Kanske är jag lite för kräsen. Men samtidigt tycker jag inte man ska vara tillsammans med någon bara för att vara tillsammans med någon. Många gör så, än om det är ett förhållande eller bara för en natt. Och det är inte min melodi. Än om alla gör som de vill med rätta så är det inget för mig. Glöm inte att ha ett liv vid sidan av pokern, en dag då du har lyckats som pokerspelare så vill det till att ha ett liv också.Dessutom tror jag att det måste finnas tid till "vila, fritid och NÖJE för att lyckas i "va det än månde vara" Helt rätt. I fredags hade jag först ingen att gå ut med och roa mig vilket var lite störande iom att det var mkt ståhej på stan. Sen så verkade jag inte få ngt sommarjobb heller. Så det påverkade pokern negativt. Men inte så mkt att det förklarade hela backet eller ledde till tilt. Hur som helst jobbar jag förstås på med att sköta livet. Tungt back där, ungefär som mitt back för ett tag sedan. Men det låter som du har hittat dom stora läckorna och en bra plan för att fixa det. Ja, en del läckor har jag identifierat och kämpar nu för att spela bättre: 1. Hamna bara i stora potter med riktigt bra händer. Såvida inte Fi BEVISAT att han är en storslaskare. Så himla lätt att börja förutsätta att alla är storslaskare efter man spelat mot många storslaskare en period. 2. Stjäl lagom mkt på floppen. 3. Betta 3/4 pott som standard istället för pott som standardbet. Provade det nu ikväll och det känns mkt bekvämare. Får se hur det slår ut framöver. 4. Syna med lagom många SC efter 3-bet preflopp. Dvs sällan. 5. Kämpa ännu hårdare! Du är ju säkerligen vinnande när du spelar som du skrev här ovanför, så det är bara att nöta på! Det tror jag också. Ligger drygt 5k plus efter omkring 48k givar den här månaden. Men det är kaffepengar och jag vill verkligen slå 2-5 ordentligt. För då gör man riktigt fina pengar som jag ser det. Som du säger tror inte det är lyckat att syna för många 3-bet preflop med låga/mellan SC i ditt läge utan statsprogram och med 5 bord igång. Och bra att du tänker på det där med att stjäla blinds osv också. Det går ju ett tag, men sen kommer ju dom flesta fi att anpassa sig, då är det dags att lägga om till lämplig strategi. Jupp. Som dom sa i serien Daybreak "for every action, there's a consequense" Word! .... +364:- efter 1,5k givar eller ngt idag(statsen hängde sig). Upp 1,5k, sen back 1k för att sluta 0,3k plus. Känns som att jag spelar oerhört mkt mer stabilt när jag håller mig till de punkter jag fetmarkerade ovan. Min motivation för att krossa 2-5 är fortfarande väldigt hög. Blir man bra på 2-5 och samtidigt lyckas spela mkt så gör man snuskigt med pengar. Mer pengar än de allra flesta svenska löntagare och det är enormt motiverande. Har aldrig känt en sådan lust att slå en nivå tidigare.
Benny_81 Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Lördag: Cirka 2k givar, +352:- Träning: 49 minuter promenad. Spelar oerhört mkt bättre och mer stabilt när jag håller mig till de punkter jag fetmarkerat i inlägget ovan. Bara att kämpa på framöver så tror jag att jag kan göra fina pengar på 2-5. Just nu gör jag bara kaffepengar. Men det vill jag ändra på!
henjon Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 Problemet är att jag hamnat i för stora potter med händer som inte håller. Ett bra tag den här månaden så höll jag mig flytande ändå för att jag hade tur och drog ut i några 2k potter. Men det håller inte i längden. Jag måste helt enkelt tigtha till i de stora potterna och förutsätta att 1k stackar vill behålla sin stack, tills de bevisat annat. Eller köpa PT och gå mer på deras statistik. Kom precis på att pokervärldens motsvarighet till den utslitna klyschan "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" måste vara Sklanskys "Stora potter är för stora händer". Tråkmoralpräktigt så det visslar om det. Dock icke utan viss sanning Du har en trevlig dagbok annars, så fortsätt med den. Och ge inte upp på tjejfronten heller. Vi är många som haft det trögt i portgången, men lyckats bättre och bättre med åren när erfarenhet och självkänsla växer. Har du testat datingsidor? Jag tror det är ett otroligt mycket bättre sätt än krogen och det kan också kännas mindre laddat än att lägga in en stöt på en tjej i umgängeskretsen om det misslyckas.
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Kom precis på att pokervärldens motsvarighet till den utslitna klyschan "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" måste vara Sklanskys "Stora potter är för stora händer". Tråkmoralpräktigt så det visslar om det. Dock icke utan viss sanning En sanning som stämmer bra för mig. Du har en trevlig dagbok annars, så fortsätt med den. Tack, kul att höra Och ge inte upp på tjejfronten heller. Vi är många som haft det trögt i portgången, men lyckats bättre och bättre med åren när erfarenhet och självkänsla växer. Har du testat datingsidor? Jag tror det är ett otroligt mycket bättre sätt än krogen och det kan också kännas mindre laddat än att lägga in en stöt på en tjej i umgängeskretsen om det misslyckas. Tack för uppmuntran. Bra idé, ska nog testa någon datingsida i sommar. Jag har en skrivning på fredag, men sen hoppas jag på en trevlig sommar Har tittat på datingsidor och det finns många fina tjejer där Men har aldrig skrivit någon egen profil etc. .... Ska fira mor på morsdag nu. Sen blir det plugg, träning och ev. grind.
Starfitter Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 utan att vara dryger men funderat på byta till sida där man köper in för 100BB? Asså 200BB spel är ju sjukt mkt svårare än vanligt 100BB spel, kanske byta till sen sida med rb också?
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 utan att vara dryger men funderat på byta till sida där man köper in för 100BB? Asså 200BB spel är ju sjukt mkt svårare än vanligt 100BB spel, kanske byta till sen sida med rb också? Nej, jag funderar inte på att byta sida. Känns otroligt lukruativt på 2-5, SvS, bara jag ser till spela bra. Är ju plus varje månad sen jag började spela på SvS i augusti 2008. Nej, jag är inte intresserad av RB. Trots att SvS inte har ngn RB så blir totalraken mindre på SvS. Men visst, finns det ngt ställe med lägre totalrake och mer fisk så är jag förstås intresserad
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Dags för dagens första pass. Saker att tänka på: 1. Hamna bara i stora potter med riktigt bra händer. Såvida inte Fi BEVISAT att han är en storslaskare. Så himla lätt att börja förutsätta att alla är storslaskare efter man spelat mot många storslaskare en period. 2. Stjäl lagom mkt på floppen. 3. Betta 3/4 pott som standard istället för pott som standardbet. Provade det nu ikväll och det känns mkt bekvämare. Får se hur det slår ut framöver. 4. Syna med lagom många SC efter 3-bet preflopp. Dvs sällan. 5. Kämpa ännu hårdare!
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 +1.482:- efter dagens första 720 givar.
Benny_81 Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Drygt +2k efter dagens första 1k givar. Nu mat, löpning och sen blir det ev. mer grind.
Recommended Posts