Gå till innehåll

SnG-Spelare Goes CG (Micro)


Bubblan

Recommended Posts

plats 70 av cirkus 1200 för minicash i 5r, 7a i european daily för i runda slängar 700 och alldeles nu en väldigt tung sorti 3handat i canadian daily. Fick in det med AQ vs Q10 40k vs 40k (chippon hade cirkus 140k)för att åka på en runner runnerstege. Ska väl dock inte gnälla då jag tidigare under turneringen gjorde en houdini strax innan bubblan och smet igenom en JJ vs KK och AJ med en mirakulös 1outare på river. 3e platsen gav cirkus 750 dolls så inräknat min sjuka goodrun på NL50 cashgame där jag springer dryga 10 inköp ÖVER AI EV så har detta varit en fin vecka :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

plats 70 av cirkus 1200 för minicash i 5r, 7a i european daily för i runda slängar 700 och alldeles nu en väldigt tung sorti 3handat i canadian daily. Fick in det med AQ vs Q10 40k vs 40k (chippon hade cirkus 140k)för att åka på en runner runnerstege. Ska väl dock inte gnälla då jag tidigare under turneringen gjorde en houdini strax innan bubblan och smet igenom en JJ vs KK och AJ med en mirakulös 1outare på river. 3e platsen gav cirkus 750 dolls så inräknat min sjuka goodrun på NL50 cashgame där jag springer dryga 10 inköp ÖVER AI EV så har detta varit en fin vecka :mrgreen:

 

Får väl nästan be om ursäkt för att jag var en sån rötkuk o rivrade kåken mot din flush i 5r. Du lär få chans till revansch så småningom. (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl nästan be om ursäkt för att jag var en sån rötkuk o rivrade kåken mot din flush i 5r. Du lär få chans till revansch så småningom. (=

 

Absolut ingen fara. Du är en duktig turnerinsspelare och jag får väl nästan skylla mig själv som, om jag inte minns helt fel, var lite för passiv i handen och gav dig frikort där när jag satte färgen. Borde nästan kunnat hitta vik där på din RR men wtf.. Blir ju inga cash förens finalbordet ändå. Hur gick det föresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut ingen fara. Du är en duktig turnerinsspelare och jag får väl nästan skylla mig själv som, om jag inte minns helt fel, var lite för passiv i handen och gav dig frikort där när jag satte färgen. Borde nästan kunnat hitta vik där på din RR men wtf.. Blir ju inga cash förens finalbordet ändå. Hur gick det föresten?

 

Åt helvete såklart, först förlorade jag AK vs AQ på Axx där han drog rr-färgen o sen spewade jag iväg resten när jag skulle vara ball o 3betta A6s oop. Blir nya tag ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åt helvete såklart, först förlorade jag AK vs AQ på Axx där han drog rr-färgen o sen spewade jag iväg resten när jag skulle vara ball o 3betta A6s oop. Blir nya tag ikväll!

Vad reggar du till ikväll? själv ser väl schemat typ ut

 

19.00 15k 22r

20.00 15k 100f

20.00 15k 5r

20.20 15k 10r

 

Pallar inte starta senare då jag ska upp i tid imorgon. Blir nog slaska lite SnG och sateliter samtidigt så man får in lite extra points såhär i slutet av månaden med tanke på det existerande racet där jag iaf jobbar mot en topp 20 placering:mrgreen:

 

Hade även tänkt raila Bajens cupsemi mot Böndernas FF men varken SR eller CSports (med sin handhållna kamera för 79kr matchen) var så sugna att aira.. Får bli några sköna telfonreferat och Sthlm-Södra för updates istället.. KROSSA KALMAR!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön start 15k 5r.. hand 1 fold/köpa dubbelt inköp.. Hand 2 all in med T9s vs KK utan suckout.. Precis när rivern landat blir jag disconnectad av vårt pissiga norska "bredband" så hinner inte köpa in på nytt utan blir av Ongame tackad för mitt spel 8-)

 

Skippade European 100d då jag inte klonkade nån satelit, blir lite väl risky att göra till en vana att betala in sig i sådana BR-Mässigt. 22r har precis gått in i freezoutmode och sitter där 67/238 med 314 startande. Har även spelat in en Championchip biljett (190+10) för den nätta summan av 33$ (11+rebuy+add-on)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Overkligt skön seger för Bajen efter en nervkittlande straffupplösning, skandal bara man inte kunde närvara. Aja 13/34 i 22r (ITM) där vi går för klonk or bust i 10r strax under av med 186 spelare kvar (75 priser) så jobbar efter bra spot att få in det.

 

för er med god musiksmak (house) som missat Pete Tongs senaste program.. Några riktiga bangers med där :-D

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006ww0v

 

Edt ute ur 10r men 15 av 20 i 20r med 41k och 2k-4k blinds så inte så mycket att snacka om, bara in med smeten, blunda och be en bön att Dan Glimne ser ner på mig :) Har jag tur får jag dubbla SAMT att jag kommer få använda HUD igen.. lirat utan hela kvällen då HM är så fantastiskt snabbt vad gäller import av händer :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Overkligt skön seger för Bajen efter en nervkittlande straffupplösning, skandal bara man inte kunde närvara. Aja 13/34 i 22r (ITM) där vi går för klonk or bust i 10r strax under av med 186 spelare kvar (75 priser) så jobbar efter bra spot att få in det.

 

för er med god musiksmak (house) som missat Pete Tongs senaste program.. Några riktiga bangers med där :-D

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006ww0v

 

Edt ute ur 10r men 15 av 20 i 20r med 41k och 2k-4k blinds så inte så mycket att snacka om, bara in med smeten, blunda och be en bön att Dan Glimne ser ner på mig :) Har jag tur får jag dubbla SAMT att jag kommer få använda HUD igen.. lirat utan hela kvällen då HM är så fantastiskt snabbt vad gäller import av händer :(

 

Satte mig just för att raila, ser fint ut med femteplacering och finalbord! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå flips har jag hittat ett spel där jag tydligen har sjuk edge på mina motståndare. Lirat HU SnG coinflips med 1 marker.. Spelade 12 och vann 10 av dom. Ska aldrig spela något annat :mrgreen: Detta, Islanders vs Canadiens och lite DONs är nattnöjet, mot jobb om 3h 8-)

 

Haha fan så sick! Det finns inte en chans att jag skulle vinna mer än 3/12 om jag testade! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fan så sick! Det finns inte en chans att jag skulle vinna mer än 3/12 om jag testade! :D

Slutade på 15 vinster av 20 spelade.. Sjukt egentligen men jag knäckte ju systemet.. Tydligen så vann den med sämst hand oftast så det var bara att blunda och hoppas på en en dålig hand, helst typ en blockad 75 vs K7 så viste man att man hade dubblat =) Haha nä ska nog, trots att dom är sjukt EV+ då jag har en sån fantastisk edge på mina motståndare, aldrig mer spela de där, blev ju som ett gift haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla bra =)

 

Tyvärr hade man ju skeppat in en del slantar på Kalmar, vafan vi förlorar ju alltid mot Kalmar. Men att det tipset sprack är jag inte så ledsen för :-D

Sjukt starkt att vi ändå denna säsong lyckas slå topplagen i SE samt knocka ut både Kalmar och Elfsborg som väl ändå i europas 47e bästa liga får rankas som "topplag".. Standard bet på Kalmar hehe

 

 

Länken är på hela straffläggningen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir utsettad QQ vs 99 alldeles nyss i en 33 freez så när jag direkt handen efter hittar 33 är det ju bara att använda sina skills från coinflip-SnGsen :mrgreen:

 

Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t40.00/t80.00 Blinds - 9 players - View hand 1000806

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

 

 

Pre Flop: (t120) Hero is MP2 with 3spade.gif 3heart.gif

1 fold, Player9 calls t80, Player10 calls t80, 1 fold, Hero raises to t1454, 3 folds, Player7 raises to t3780, 1 fold, Player10 calls t3700

 

Flop: (t9134) 4heart.gif 3club.gif 5club.gif(3 players)

 

Turn: (t9134) 8diamond.gif(3 players)

 

River: (t9134) 7spade.gif(3 players)

 

Final Pot: t9134

Hero shows 3spade.gif 3heart.gif

Player7 shows Aclub.gif Aheart.gif

Player10 shows Kdiamond.gif Kclub.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t400.00/t800.00 Blinds - 2 players - View hand 1000826

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Player5 (BTN/SB): t3640.00 4.55 BBs

Hero (BB): t11360.00 14.20 BBs

 

Pre Flop: (t1200) Hero is BB with 9club.gif 5club.gif

Player5 calls t400, Hero checks

 

Flop: (t1600) 5spade.gif 7heart.gif Qdiamond.gif(2 players)

 

22$ SnG Full ring HU for the win. FI har över stort sample bara 2 växlar nämligen push eller fold. Vad gör ni flopp här?

 

För övrigt ledde jag alldeles nyss "frirullen" 33 Freez men en mellanstack lyckade efter att på 100-200 slagit upp 500, Cbetat 600 hitta syn för sin resterande stack på 4k med KJo på Qxx bräda utan drag när jag jammade hans Cbet med 99 varpå turn självklart belönade hans syn med K och då menar jag inte KuK. Ligger just nu 7a av kvarvarande 20 med 15 platser betalda.. In i pengarna sen bombar vi på, vev vev vev

 

Edit Ute på plats 13 efter att utg dubblat blindsen till 800, KJ-MONGOT (som vart all in typ varje hand efter KJ handen och sugit ut folk till höger och vänster) slår om till 3500 och jag tittar ner på KK med 6900 kvar i stacken så det var inte så mycket att tänka på. UTG timear ner och synar och KJ-MONGOT snapsynar innan någon ens fattat. är uppe mot utgs JJ samt K-J-MONGOTS QQ i en 20k pott för topp 3 med 12 kvar.. jag leder tänker nog dom flesta MEN så har ni nog inte spelat tillräckligt många HU-Flips. Floppen kommer AJx resten blankt och då utg täcker mig precis med typ 100 chips är det bara att tacka och buga för sig. Att KJ-MONGOT synar känns ju självklarare än att Micke Borgqvist aldrig mer kommer sätta sin fot på söderstadion men utgs syn efter KJ-MONGOTS race samt att den tightaste mannen utan skinnbyxor skeppar in känns ju dock ytterst tveksam. Jag menar han hade ju ändå haft dryga 6k kvar i stacken vid fold och 200-400 nivån hade precis startat.. Aja thats life nya tag och mer games bakom hörnet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och bara för att se att allt står rätt till och det inte är fusk eller nån rigg jag utsattes för reggade jag för en 21$ HU-flip och nej nej nej.. allt är precis som det skall vara, NC mr UTG :mrgreen:

 

 

Player3 (): t1.00 1 BBs

Hero (): t1.00 1 BBs

 

Pre Flop: (t0) Hero is with Qdiamond.gif 7diamond.gif

 

Flop: Kspade.gif 8spade.gif 7club.gif

 

Turn: Kclub.gif

 

River: 3club.gif

 

Final Pot: t0

Player3 shows 5diamond.gif Aheart.gif

Hero shows Qdiamond.gif 7diamond.gif

Hero wins t2.00

(Rake: t-2)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och bara för att se att allt står rätt till och det inte är fusk eller nån rigg jag utsattes för reggade jag för en 21$ HU-flip och nej nej nej.. allt är precis som det skall vara, NC mr UTG :mrgreen:

 

 

Player3 (): t1.00 1 BBs

Hero (): t1.00 1 BBs

 

Pre Flop: (t0) Hero is with Qdiamond.gif 7diamond.gif

 

Flop: Kspade.gif 8spade.gif 7club.gif

 

Turn: Kclub.gif

 

River: 3club.gif

 

Final Pot: t0

Player3 shows 5diamond.gif Aheart.gif

Hero shows Qdiamond.gif 7diamond.gif

Hero wins t2.00

(Rake: t-2)

 

Haha! Ser bra ut! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ongame och SnGs?

 

Jo! Kommer dock inte att hinna mycket alls, ska flytta ihop med bruden och så är det halloween-fest på lördag. Slaskade lite $3-sng nyss. Gjorde fina reads och reraisade all in med halvbra händer när jag visste att fi hade skit. Tyvärr hade ingen av retardsen disciplin att lägga sina pisshänder, utan synade till utomordenltigt usla odds, och drog ut de flesta gångerna. Men lillplus iaf :D

Förlorade btw över $55 på att föra över $1200 från sajten till neteller... Sinnes! ;D Ska dunka in cashen på kontot jag ska lira på framöver här nån dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...